رستوران های محلی سن پترزبورگ، محبوب اهالی شهر

الهام نجفی
الهام نجفی یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
رستوران های محلی سن پترزبورگ، محبوب اهالی شهر

عادات غذایی و ذائقه‌ی مردم در سرزمین‌های مختلف بسیار متنوع است. امتحان کردن غذاهای محلی در طول سفر از ماجراجویی‌های جذابی به شمار می‌رود که به شما توصیه می‌کنیم در برنامه‌ی سفر خود بگنجانید.

ساکنان سن‌پترزبورگ معمولا طرفدار رستوران‌های بزرگ و شلوغ نیستند. آن‌ها عموما به دنبال یک فضای دنج و اصیل می‌گردند که تا پیش از این‌که بقیه مردم آن را کشف کنند، از خلوت‌شان لذت ببرند. در ادامه تعدادی از مشهورترین رستوران‌های محلی سن‌پترزبورگ را که در همه اوقات روز، با غذاهای محلی کشورهای مختلف در حال سرویس‌دهی هستند، به شما معرفی می‌کنیم.

خاچاپوری-وینو

خاچاپوری

این کافه‌رستوران گرجی اندکی پس از بازگشایی بسیار مشهور شد. برای صرف غذا در این کافه معمولا باید میز رزرو کنید، و به دلیل استقبال مردم، خاچاپوری-وینو (Khachapuri and Vino) سه شعبه‌ی دیگر در اطراف سن‌پترزبورگ تاسیس کرده است.

شاید بپرسید چه چیزی موجب محبوبیت این کافه‌رستوران شده است؟

پاسخ شما منوی سنتی آن، حاوی غذاهای رایج گرجی همراه با گزیده‌ای از بهترین شراب‌های گرجستان است. البته که قیمت‌های مقرون به صرفه نیز در این محبوبیت بی‌تاثیر نیست.

اگر گذارتان به این کافه‌رستوران افتاد، حتما غذای سنتی «خاچاپوری» که هم‌نام رستوران است را امتحان کنید. خاچاپوری شبیه نوعی کلوچه پرشده از پنیر است که در اجاق‌های خانگی قدیمی آن‌ها پخته می‌شود.

کچاپ برگرز

کچاپ برگر

همان‌طور که از اسم رستوران انتظار می‌رود، کچاپ‌برگرز (Ketch up Burgers) رستوران ویژه‌ی صرف همبرگر است که در منوی خود در کنار این جزء اصلی غذاهای دیگری نیز سرو می‌کند. همه‌ی برگرها ترکیب خوش‌طعمی از مواد غذایی‌ای هستند که با وجود عجیب‌ و غریب بودن به خوبی با انواع نوشیدنی‌ها هم‌خوانی دارند.

فرانک

کباب دنده

فرانک (Frank) در میان موج محبوبیت رستوران‌های گوشتی بین مردم، پدیدار شد و به عنوان مکانی در مرکز شهر برای خوردن کباب دنده مشهور شد.

طرفداران سریال هاوس آو کاردز (House of Cards) حتما متوجه مزیت بزرگ این رستوران خواهند شد؛ شخصیت اصلی این مجموعه فرانک آندروود عاشق کباب دنده بود و هربار برای خوردن غذای محبوبش تا بیرون از پایتخت سفر می‌کرد.

خوشبختانه در سن‌پترزبورگ نیازی نیست برای خوردن کباب دنده از مرکز شهر فاصله بگیرید. 

گاراژ کو-آپ

گاراژ کوآپ

احتمالا شما هم مثل بیشتر مسافرین، نمی‌توانید گاراژ کوآپ (Co-Op Garage) را بدون دردسر پیدا کنید، ولی به راحتی می‌توان آن را در نرم‌افزارهای مسیریاب جستجو کرد.

این رستوران ایتالیایی یک حیاط بزرگ دارد که معمولا دروازه‌های ورودی آن بسته هستند، ولی این به معنای تعطیل بودن رستوران نیست، پس با خیال راحت وارد حیاط شوید. کو-آپ دقیقا شبیه یک گاراژ است که با جعبه‌های وارونه به عنوان میز و نیمکت‌های بلند به شکل رستوران درآمده است.

گاراژ کوآپ

وقتی وارد می‌شوید، بوی دود مشام‌تان را پر می‌کند، چون پیتزاهای کو-آپ در اجاق هیزمی پخته می‌شوند. البته غذاهای سنتی ایتالیا تنها گزینه‌ی شما در کو-آپ نیستند، غذاهای منحصر بفرد مدرن مثل پیتزای کدوتنبل و پیتزای زنجبیل از انتخاب‌های پیش روی شما هستند.

پیتاس

شاورما

پیتاس (PITA’S) غذاهای خیابانی با طعم به یادماندنی سرو می‌کند. این رستوران از غذای سنتی شاورما الهام گرفته‌اند و با بسته‌بندی خاص خودشان و افزودن مخلفات جذاب مانند انواع سبزیجات محصول منحصر به پیتاس را تولید کرده‌اند. شاورمای نعنا و شاه‌توت از مواردی هستند که حتما باید در این رستوران امتحان کنید.

هملت+جکس

Hamlet + Jacks

هملت+جکس (Hamlet + Jacks)  با منوی خلاقانه و جذاب بیشتر روی غذاهای روسی تمرکز کرده است. غذاها در این منوی جدید بر اساس اینکه مواداولیه‌شان از کجا تهیه شده‌اند، به سه گروه تقسیم شده اند:

غذاهای ما، غذاهای ما+دیگران، غذاهای خارجی

بخش غذاهای ما از فقط از مواد تولید روسیه تهیه شده‌اند، بنابراین خوراکی‌های این قسمت همگی جزء غذاها و نوشیدنی‌های محلی روسی هستند، در حالی‌که قسمت دیگران و خارجی شامل غذاهای خارجی هستند.

ماکارونیکی

MAKARONNIKI

این نقطه‌ی ایتالیایی از روسیه بخاطر فضای دنج و فوق‌العاده‌ی پشت‌بام‌اش که موسیقی زنده در آن اجرا می‌شود، تخت‌های آویزان و چشم‌انداز بی‌نظیرش بر فراز جزیره‌ی پتروگراد کایا (Petrograd Kaya) محل رفت و آمد دائمی افراد محلی است. با وجود اینکه ماکارونیکی (Makaronniki) از مرکز شهر سن‌پترزبورگ فاصله دارد، اما شک نکنید ارزش یک سفر کوتاه را خواهد داشت.

آکروپ

آکروپ (Ukrop)

این کافه رستوران گیاهی حتی در میان افرادی که در رژیم غذایی‌شان گوشت مصرف می‌کنند هم محبوب شده است. رمز موفقیت آکروپ (Ukrop) استفاده از مواد تازه در هر وعده‌ و در نظر داشتن جایگزین‌های غذایی مناسب برای انواع رژیم‌ها است.

فضای داخلی کافه همواره دلچسب است و شما را به گذراندن یک عصر گرم زمستانی دعوت می‌کند. به علاوه دسرهای مخصوص آنها جایگزین فوق‌العاده‌ای برای عذاب وجدان بعد از صرف دسرهای پرکالری است.

انجمن بشقاب‌های پاک

CLEAN PLATES SOCIETY

یک مکان فوق‌العاده برای صرف یک وعده‌ی غذایی دلچسب. منوی انجمن بشقاب‌های پاک (Clean Plates Society) گزینه‌های بسیار متنوعی دارد و هم برای صرف یک ناهار سریع، هم گذراندن یک شب طولانی و صرف شام انتخاب بی‌نظیری است.

در این منو سوپ‌ها، برگرها، پاستا و انواع اسنک را می‌بینید که با طیف وسیعی از نوشیدنی‌ها همراه می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه