گردشگری فارس به ایجاد جاذبه‌های جدید و خلاقانه نیاز دارد

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
گردشگری فارس به ایجاد جاذبه‌های جدید و خلاقانه نیاز دارد

رونق صنعت گردشگری در استان فارس نیازمند ایجاد خلاقیت و جذابیت گردشگری در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی است.

مهدی علی‌پور بیان کرد:

با توجه به کمبود منابع سرمایه‌گذاری و ضرورت تخصیص بهینه منابع جهت تحریک رشد اقتصادی لازم است مزیت‌های نسبی استان و کشور شناسایی و منابع سرمایه‌گذاری هدایت شود تا شاهد سرمایه‌گذاری مولد و کارآمد باشیم.

به گفته‌ی وی، گردشگری یکی از مزیت‌های نسبی استان فارس است که می‌تواند رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی خوبی برای استان به همراه داشته باشد و باید در بخش خصوصی، مطالعاتی کاربردی در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان انجام شود .

بر اساس گفته‌های علی‌پور، فارس در بحث سرمایه‌گذاری مشکل تامین سرمایه و سرمایه‌گذار ندارد، بلکه مواردی از جمله طولانی بودن فرآیند قانونی و تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای مدیران و کارشناسان شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران سخت کرده است.

این در حالی است که طرح‌های تهیه شده در استان برای ارائه به سرمایه‌گذاری نیز باید کامل، جامع و با محوریت نیازسنجی تاسیسات گردشگری استان باشد تا سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری جذب شوند.

با توجه به تهیه طرح جامعه گردشگری شهر شیراز در سال‌های گذشته قرار بود این طرح در سال‌های گذشته با مطالعه و امکان‌سنجی تاسیسات گردشگری شهر شیراز، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها تدوین شود که متاسفانه به سرانجامی نرسید.

علی‌پور با بیان اینکه در صنعت گردشگری استان نیاز به خلاقیت و ایجاد جاذبه‌های جدید داریم، گفت:

برای رونق سرمایه‌گذاری و صنعت گردشگری در فارس باید ایجاد جاذبه‌های جدید و خلاقیت و جذابیت گردشگری در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی استان باید مورد توجه قرار گیرد.

استان فارس جاذبه‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد که اگر جاذبه‌های جدید گردشگری در کنار آن‌ها قرار گیرد وضعیت این صنعت در استان متحول خواهد شد.

علی‌پور بیان کرد که با توجه به اینکه چشم‌انداز روشنی در بخش گردشگری در استان وجود ندارد، کمیته‌ای متشکل از فعالان بخش خصوصی با هدف جذب سرمایه‌گذاری در این بخش در استان برگزار خواهد شد.

احمدرضا نقیب‌زاده، فعال در حوزه گردشگری استان فارس نیز گفت:

این استان با دارا بودن ۳۰ درصد از ظرفیت گردشگری کشور به عنوان سرزمین فرصت‌ها در این صنعت معرفی شده است.

به گفته ایشان تأمین پشتوانه اقتصادی برای اجرای طرح‌های مورد نیاز از معضلات بخش گردشگری در استان فارس است که با تعریف بسته‌های جامع سرمایه‌گذاری درحوزه گردشگری، زمینه ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در این استان فراهم می‌شود.

نقیب‌زاده بیان كرد باید در هر بسته سرمایه‌گذاری زمان و فرآیند کار تا قبل از مرحله سرمایه‌گذاری انجام و سپس طرح برای سرمایه‌گذاری واگذار شود که با این روند می‌توان کارهای خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری در استان انجام داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه