اقامت طولانی تر گردشگران در هوشی مین؛ عامل رونق اقتصادی شهر

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۵
اقامت طولانی تر گردشگران در هوشی مین؛ عامل رونق اقتصادی شهر

گردشگران خارجی که وارد شهر هوشی مین می‌شوند، غالبا اقامتی طولانی مدت در آن دارند که به رونق بیشتر این شهر کمک می‌کند.

مقامات شهر هوشی مین که خواهان کسب درآمد بیشتر از گردشگری هستند، تلاش می‌کنند تا گردشگران خارجی را مجاب کنند زمان طولانی‌تری در این کلان شهر مهم ویتنام بگذرانند.

آن‌ها، در پی مشاهده‌ی بیشتر شدن تعداد افراد خارجی در شهر به این نتیجه رسیدند. در سال گذشته، این شهر میزبان حدود ۶٬۳۶۰٬۰۰۰ فرد خارجی (۶ میلیون و ۳۶۰ هزار) بوده است که نسبت به سال قبل از آن، ۲۲٫۸٪ افزایش داشته است. خبر خوش برای بخش گردشگری آن است که این گردشگران، زمان زیادی را در این شهر اقامت و پول بیشتری خرج می‌کنند.

نتایج حاصل از یک نظرسنجی در بازار گردشگری این شهر که در ۱۵ ژوئن منتشر شد، نشان می‌دهد که در سال گذشته، بازدید کنندگان بین المللی به طور میانگین هر روز ۱۴۵ دلار ​​خرج کرده‌اند که مشابه آمار سال ۲۰۱۶ در تایلند و بسیار کم‌تر از آمار سنگاپور (۲۵۴ دلار)، پکن (۲۴۲ دلار) و تایپه (۲۰۸ دلار) است. این اطلاعات بر اساس داده‌های رسمی شاخص مقصدهای آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۷ محاسبه شده که توسط مستر کارت منتشر شده است. گردشگران داخلی در ویتنام تنها ۶۹٫۴ دلار در هر روز خرج کرده‌اند. این تحقیق توسط اداره‌ی گردشگری شهر و اداره‌ی آمار انجام شده است.

هوشی مین

شهر آسمان خراش‌ها و ساختمان‌های میراث فرهنگی فرانسه، جذابیت‌های زیادی برای جهانگردان عاشق دارد و همین، عاملی برای اقامت طولانی‌تر آن‌ها در شهر است. طبق این نظرسنجی، خارجی‌ها به طور میانگین ۵ روز و ۲۱ ساعت در شهر اقامت می‌کنند؛ در حالی که محلی‌ها تنها ۳ روز و ۶ ساعت در آن می‌مانند.

۴۸٪ از گردشگران بین المللی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، گفتند که آن‌ها چهار تا هفت روز را به گشتن در شهر اختصاص می‌دهند و ۴۰٪ هم گفتند که آن‌ها، بیش از هشت روز در آن‌جا بودند.

در سال ۲۰۱۷، مقامات گردشگری شهر با برگزاری رویدادهای متنوع، تلاش‌هایی را برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان خارجی و تشویق آن‌ها به اقامت طولانی‌تر آغاز کردند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه