ساخت بزرگترین تاسیسات کشاورزی عمودی جهان در دبی

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵
ساخت بزرگترین تاسیسات کشاورزی عمودی جهان در دبی

کترینگ شرکت هواپیمایی امارات، در حال ساخت بزرگ‌ترین تاسیسات کشاورزی عمودی در جهان در دبی، شهر آسمان‌خراش‌های خاورمیانه است.

کترینگ شرکت هواپیمایی امارات (EKFC) و کمپانی کراپ وان (Crop One)، مبلغ ۴۰ میلیون دلار را برای ساخت بزرگ‌ترین تاسیسات کشاورزی عمودی جهان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ال مکتوم (Al Maktoum) در مرکز جهانی دبی (Dubai World Central) به صورت مشترک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این پروژه یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت کراپ وان هلدینگز، پیشرو در زمینه کشاورزی عمودی در سطح جهان است.

رییس و مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی امارات و گروه، شیخ احمد بن سعید ال مکتوم گفت:

خبر امروز، نقطه عطف مهمی برای گروه هواپیمایی امارات، برای دبی و امارات متحده عربی است. این سرمایه گذاری برای ساخت و راه‌اندازی بزرگ‌ترین تاسیسات کشاورزی عمودی در جهان همسو با اهداف امارات متحده عربی برای خودکفایی در محصولات کشاورزی است؛ چشم‌اندازی که با شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، حاکم ابوظبی و بنیان‌گذار امارات متحده عربی آغاز شد. معرفی تکنولوژی پیشرفته در این مرکز، همچنین موقعیت دبی را به عنوان یک مرکز نوآوری جهانی تقویت می‌کند.

سعید محمد، مدیر اجرایی شرکت کترینگ هواپیمایی امارات گفت:

شرکت کترینگ هواپیمایی امارات، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عملیات کترینگ هوایی در جهان، به طور مداوم به دنبال نوآوری و راه‌هایی برای تقویت تولیدات، محصولات و کیفت سرویس‌های ما است. ما با معرفی آخرین تکنولوژی برای این عملیات اجرایی، زنجیره تامین خود را از سبزیجات محلی و تازه با کیفیت بالا تضمین خواهیم کرد و در عین حال به طور قابل ملاحظه‌ای، اثرات زیست محیطی را کاهش خواهیم داد.

ما از شریک شدن با شرکت بین‌المللی کراپ وان بسیار خشنود هستیم. شرکتی که در این صنعت، تولید کننده، بسته‌بندی کننده و توزیع کننده پیشرو است؛ یک کمپانی موفق که در این پروژه مهم شریک ما است. ما با یکدیگر برای تحویل بهترین محصول با قیمت مناسب به مشتریان و ذی‌نفعان، در آینده تلاش خواهیم کرد.

سونیا لو، مدیر اجرایی شرکت کراپ وان هلدینگز گفت:

مدل کسب و کار اثبات شده ما، تولید تجاری سودآور طولانی‌تری را به نسبت سایر کشاورزان در حیطه کشاورزی عمودی، نشان داده است.

ما کشاورزانی هستیم که از تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه کشاورزی و اثربخشی کسب و کار اثبات شده برای ارائه محصولات پیشرو در بازار مصرف هر روز استفاه می‌کنیم. انتخاب ما پس از جستجوی ۱۰ ماهه توسط کترینگ شرکت هواپیمایی امارات، که تاییدی برای مدل کسب و کار موفق ما است، استفاده از تکنولوژی و فرآیندهای ثبت شده برای بهینه سازی تولید محصول و تسهیل رشد بالا است.

دبی

سونیا لو، مدیر اجرایی شرکت کراپ وان هلدینگز و سعید محمد، مدیر اجرایی شرکت کترینگ هواپیمایی امارات

تاسیسات کشاورزی عمودی پس از اتمام، مساحتی معادل ۱۳۰ هزار فوت مربع (۱۲۰۷۷٫۴ متر مربع) را خواهد پوشاند، اما تولیدی معادل با یک زمین کشاورزی ۹۰۰ هکتاری (۹ میلیون متر مربع) خواهد داشت. در زمان حداکثر تولید، این تاسیسات، ۳ تن آمریکایی (۸۱۰۰ کیلوگرم) سبزیجات تازه با کیفیت بالا بدون استفاده از علف کش (برای از بین بردن علف هرز) و آفت کش در روز با مصرف ۹۹ درصد آب کمتر به نسبت زمین‌های کشاورزی معمولی، برداشت خواهد کرد. نزدیکی مزرعه به نقطه مصرف نیز به طور قابل توجهی، منجر به کاهش انتشار کربن تولید شده توسط وسایل حمل و نقل می‌شود. این موضوع همچنین باعث اطمینان از تحویل سریع محصولات تازه و رسیدن به دست مشتری در طول چند ساعت پس از برداشت و حفظ ارزش بالای غذایی آن‌ها می‌شود.

ساخت و ساز این تاسیسات در ماه نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷) آغاز و تقریبا تا یک سال بعد کامل خواهد شد. اولین محصولات در دسامبر ۲۰۱۹ به دست مشتریان شرکت کترینگ هواپیمایی امارات (شامل ۱۰۵ ایرلاین و ۲۵ سالن فرودگاهی) خواهد رسید.

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه