ممنوعیت صعود کوهنوردان به قلل نول شمالی و جنوبی دنا

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
ممنوعیت صعود کوهنوردان به قلل نول شمالی و جنوبی دنا

رئیس هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر از ممنوع بودن صعود کلیه گروه‌های کوهنوردی به قلل نول شمالی و جنوبی دنا داد.

بنا به با کمبود امکانات و تجهیزات و گرانی وسایل اولیه، صعود کلیه گروه‌های کوهنوردی به قلل نول شمالی و جنوبی دنا ممنوع است.

محمود قلی‌پور رئیس هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت غیرقانونی گروه‌ها و باشگاه‌های کوهنوردی در سطح استان گلایه کرده و از مراجع ذیصلاح درخواست کرد تا با این گروه‌ها برخورد قانونی را انجام دهند.

وی درخواست کرد تا از هیات کوهنوردی استان حمایت مادی و معنوی انجام شود، او همچنین خبر از میزبانی کلاس مربیگری درجه ۳ کوهپیمایی در مرداد ماه در شهر یاسوج داد.

قلی‌پور از اختصاص و حمایت ۱۱ میلیونی مدیر کل ورزش و جوانان استان به منظور تجهیز و بهسازی دوباره جان‌پناه دنا تشکرات لازم را به جا آورد.

او خبر از انعقاد تفاهمنامه هیات کوهنوردی با اداره کل ورزش و جوانان استان داد و گفت:

مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در سال جاری در بخش آموزش در این هیات پیش‌بینی شده و این مهم جزو با حمایت مدیر کل ورزش و جوانان استان میسر نخواهد شد .

بنا به گفته رئیس هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی در کمیته‌های این هیات اجرا خواهد شد که تعداد نفرات حاضر در این کارگاه‌ها ۴۰۰ نفر بوده و ۲۴۰ ورزشکار سازمان‌یافته در این هیات فعال هستند.

سید محمد تقی علوی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به فرهنگ‌سازی در بهره‌گیری از جان‌پناه دنا اشاره کرد و گفت که هیات کوهنوردی استان با گروه‌های کوهنوردی فاقد مجوز برخورد قانونی خواهد کرد.

او از فعالیت‌های انجام شده در پیشرفت فرهنگ کوه و کوهنوردی قدردانی کرده و درخواست کرد تا باشگاه‌ها را توسعه بخشیده و به اصل آموزش در این هیات توجه مخصوص شود.

علوی تاکید بر برگزاری جلسات با باشگاه‌ها و گروه‌های کوهنوردی و رعایت قوانین و مقررات کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه