چگونه در هواپیما کودکان را آرام و سرگرم نگه داریم؟

سحر مردانه
سحر مردانه یکشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
چگونه در هواپیما کودکان را آرام و سرگرم نگه داریم؟

سفر هوایی همراه با کودکان، همیشه دغدغه‌ای برای والدین بوده است که قبل از سفر ذهن آنان را مشغول می‌کند، اما قطعا برای سرگرم کردن کودکان راه حلی وجود دارد.

اغلب، والدین هنگام سفر هوایی با کودکان دچار استرس و اضطراب می‌شوند، به همین دلیل همیشه کیسه‌ای از شیرینی و تنقلات، گوش‌بند و اسباب‌بازی همراه دارند. حتی زمانی که سوار هواپیما می‌شوند، دیگر مسافران را از گریه احتمالی فرزندشان مطلع می‌کنند و پیشاپیش عذر خواهی می‌کنند.

این تدابیری است که والدین قبل از هر‌گونه مشکلی در سفر هوایی، به آن میاندیشند اما باید به این نکته هم توجه کرد که کودک، کودک است و برخی از واکنش‌ها بسیار طبیعی و در خور سن آن است. بسیار در هواپیما رفتار ناخوشایند از بزرگسالان دیده شده است که گریه کودک در برابر آن چیزی نیست.

اما با این حال اگر هنوز هم نگران آرام بودن کودکتان در هواپیما هستید، نکات زیر را مطالعه کنید:

۱. نگران کالسکه نباشید

هواپیما

بهتر است قبل از اینکه تصمیم به بردن کالسکه بگیرید، قوانین خطوط هوایی را چک کنید. همراه داشتن کالسکه در فرودگاه برای کودکان با سن‌های پایین‌تر، تقریبا وسیله‌ای ضروری به شمار می‌آید. اگر کالسکه تاشو و کم حجم باشد، در برخی از خطوط هوایی امکان بردن آن به داخل کابین را نیز خواهید داشت. علاوه بر این، اگر مدت زمانی که در فرودگاه هستید کم باشد، می‌توانید از آغوشی هم استفاده کنید.

۲. وسایلی عجیب برای سرگرمی به همراه داشته باشید

هواپیما

همیشه مجبور نیستید برای سرگرم و شگفت‌زده کردن کودکتان، گران قیمت‌ترین و جدید‌ترین اسباب‌بازی‌ها را خریداری کنید. پیشنهاد ما این است که یک کیسه از لوازم عجیب به صورت تصادفی همراه داشته باشید تا در طول پرواز با باز کردن آن، فرزندتان را به وجد بیاورید. مثلا یک قاشق پلاستیکی، جعبه چوبی، مسواک و ... می‌تواند حداقل برای نیم ساعت کودک را سرگرم کند.

۳. خدمات خطوط هوایی را چک کنید

هواپیما

شما می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر، امکاناتی که داخل کابین هواپیما در اختیارتان قرار می‌گیرد را بررسی و مقایسه کنید. در برخی از هواپیما‌ها فیلم به نمایش گذاشته می‌‌شود، در برخی دیگر پشت صندلی‌ها صفحه نمایشی وجود دارد که می‌توانید با آن سرگرم باشید یا حتی وجود اینترنت بی‌سیم نه تنها کودکان را سرگرم، بلکه والدین را نیز شاد می‌کند.

۴. از خدمه کمک بگیرید

هواپیما

اغلب در تمامی هواپیما‌ها در طول پرواز، سیستمی برای سرگرم کردن کودکان وجود دارد. شما می‌توانید در مورد این خدمات از خدمه هواپیما سوال بپرسید و از آنان کمک بخواهید. کودک شما با استفاده از این امکانات سرگرم و خیال شما آسوده می شود.

۵. برنامه دانلود کنید

هواپیما

قبل از سفر، تعدادی فیلم و برنامه کودک بر روی تلفن همراه یا تبلت برای سرگرم شدن کودکان در طول پرواز دانلود کنید تا اگر هواپیما صفحه نمایش برای پخش فیلم نداشت، شما با استفاده از تلفن خود کودک را مشغول نگه دارید. برخی از سرویس‌های بزرگ مانند آمازون در حالت آفلاین هم قادر به ارائه خدمات هستند. حتی می‌توانید فیلمی در مورد مقصد پیدا کنید تا قبل از رسیدن اسباب آشنایی با محیط جدید را فراهم کرده باشید.

 اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه