واگذاری طرح های گردشگری و تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
واگذاری طرح های گردشگری و تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی

با واگذاری طرح‌های گردشگری و تاریخی می‌توان به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه کمک کرد.

مرمت، احیا و بازسازی ابنیه تاریخی استان سمنان یکی از رویکردهای مهم سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری این استان است.

جهانشاهی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات در این عرصه چالش جدی این سازمان برای توسعه بخش گردشگری است، افزود:

با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به طرح‌های گردشگری استان سمنان می‌توان بستر لازم برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در این بخش فراهم کرد.

به گفته جهانشاهی واگذاری طرح‌های گردشگری به بخش خصوصی به‌عنوان یک سیاست در استان سمنان پیگیری می‌شود و کاروانسرای تاریخی ایوانکی واقع در شهرستان گرمسار به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌عنوان یک مجموعه اقامتی و عرضه‌کننده محصولات صنایع‌دستی بهره‌برداری می‌شود تصریح کرد:

این طرح منجر به احیای اماکن تاریخی و درآمدزایی برای مردم می‌شود.

این کاروانسرا در کیلومتر ۸۲ جاده تهران-گرمسار قرار دارد که متعلق به دوران صفوی است و باید برای احیا و مرمت آن جهت جذب مسافران و گردشگران اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

توسعه صنعت گردشگری و توریسم راه‌گشای بسیاری از موانع و مشکلات اقتصادی است و باید در این عرصه به معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان پرداخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان مشارکت مردم در اجرای طرح‌های گردشگری و تقویت آن‌ها و حفظ و حراست از ابنیه تاریخی استان که نمادی از فرهنگ و تمدن مردم این دیار است را مهم و لازم بیان کرد.

۱۲ هتل، دو هتل کاشانه، پنج مهمان‌پذیر، ۴۳ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۶ خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی و مجموعه گردشگری از دیگر ظرفیت‌های موجود در این استان به شمار می‌روند.

صنعت گردشگری خون تازه‌ای به اقتصاد کشور تزریق می‌کند و با توسعه این بخش تحول عظیمی در اقتصاد ایران ایجاد می‌شود که بسیاری از مشکلات این مرز و بوم را رفع می‌کند.

یک هزار و ۳۰۹ تخت برای اقامت گردشگران در استان سمنان وجود دارد، این در حالی است که ظرفیت اقامتی در استان سمنان بیش از ۲ هزار نفر درشب است و با توسعه و جذب گردشگران خارجی در حال حاضر ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان و قابلیت‌های آن به ۲۷ کشور خارجی معرفی شده است.

 

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه