مراکز خرید شوشتر؛ از بازارهای سنتی تا مراکز خرید مدرن

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵
مراکز خرید شوشتر؛ از بازارهای سنتی تا مراکز خرید مدرن

شوشتر با جاذبه‌های شاخصی مانند سازه‌های آبی و باغ خان شوشتر، هر ساله مسافران زیادی را جذب خود می‌کند و بی‌تردید مسافران این شهر از مراکز خرید آن مانند بازار سنتی شوشتر نیز بازدید می‌کنند.

احتمالا شما هم وصف شهر آسیاب‌های آبی و جاذبه‌های شوشتر مانند سازه‌های آبی آن را شنیده‌‌اید و تمایل دارید برای یک بار هم که شده، به این شهر سفر کنید. سازه‌های آبی این شهر هم همانند یک جاذبه طبیعی زیبا به نظر می‌رسند و هم گواهی غیرقابل انکار از نبوغ و هنر ایرانیان باستان هستند. باغ خان شوشتر هم با درختان نخل، گل‌های زینتی و درختان میوه از جمله درخت موز، پرتغال، انجیر و...، همانند بهشتی کوچک در کنار رود کارون خودنمایی می‌کند.

شوشتر

حتما شما هم دوست دارید اگر به این شهر باستانی سفر کردید، سری هم به مراکز خرید آن بزنید؛ اما اگر با بازارهای این شهر آشنا نیستید، اصلا نگران نباشد؛ زیرا در ادامه با مراکز خرید این شهر آشنا می‌شوید؛ از بازارهای سنتی گرفته تا مراکز خرید مدرن.

ابتدا بازارهای سنتی این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار سنتی شوشتر

بازار سنتی شوشتر

اگر قصد دارید سوغاتی‌های خوشمزه استان خوزستان را امتحان کنید و صنایع‌دستی زیبای این استان را هم از نزدیک ببینید، بازار سنتی شوشتر را از دست ندهید. بازار سنتی شوشتر متعلق به دوران قاجار بوده و همچون بیشتر بازارهای سنتی و تاریخی، سرپوشیده است. در بخشی اصلی این بازار که مثل یک صلیب به نظر می‌رسد؛ انواع خوراکی‌های خوشمزه را می‌توانید پیدا کنید؛ از ماست و موسیر و کشک و قره‌قروت گرفته تا ترشیجات، کلوچه‌ها، شیرینی‌ها و نان‌های محلی استان خوزستان.

بازار سنتی شوشتر

اگر در فصل بهار به شوشتر سفر کنید؛ میوه کُنار هم در این بازار یافت می‌شود؛ میوه‌ای که در سایر نقاط کشور کمتر دیده می‌شود. در ضمن سبدهای حصیری بافته شده از برگ درختان نخل نیز در برخی از مغازه‌ها توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

نشانی: چهارراه امام خمینی، میدان طالقانی

سرای افضل

سرای افضل

سرای افضل در واقع کاروانسرایی متعلق به دوران قاجار بوده و یکی از سالم‌ترین کاروان‌سراهای شوشتر است. مساحت این اثر تاریخی که معماری سنتی و زیبایی هم دارد، ۱۰۰۰ متر مربع است و وسعت بخش آجری نوساز نیز ۳۵۰ متر مربع است. تزیینات و نقوش آجری و همچنین قاب آجری کف حیاط این کاروان‌سرا زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند.

سرای افضل

سرای افضل اکنون به مرکز عرضه صنایع‌دستی استان خوزستان تبدیل شده است و می‌توانید انواع صنایع‌دستی این استان مانند معرق‌کاری، صنایع‌دستی حصیری، گیوه و ... را از این مرکز خرید تهیه کنید.

آدرس: خیابان سنگ‌فرش

در ادامه شما را با مراکز خرید مدرن این شهر آشنا می‌کنیم.

پاساژ مهستان

پاساژ مهستان یکی از مراکز خرید نسبتا مدرن شوشتر است که در آن می‌توانید لباس‌های محلی خوزستان را نیز خریداری کنید.

آدرس: خیابان امام خمینی، رو‌به‌روی مسجد ابریشم کاران

مرکز خرید کامپیوتر پرشین یکی از مراکز خرید شوشتر است که در آن انواع تجهیزات کامپیوتری عرضه می‌شود.

برخی از پاساژ های دیگر شوشتر به این شرح هستند:

  • پاساژ آدامون در میدان ۱۷ شهریور
  • پاساژ قائم در خیابان طالقانی

مطالب مرتبط:

دیدگاه