برگزاری نمایشگاه صنایع دستی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در خانه کرد سنندج

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
برگزاری نمایشگاه صنایع دستی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در خانه کرد سنندج

عصر شنبه دوم تیر ماه سال ۹۷ نمایشگاه تخصصی صنایع دستی مربوط به فرهنگ و اقوام ایرانی در سنندج برپا شد.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی صنایع دستی مربوط به فرهنگ و اقوام ایرانی در سنندج حسین خوش‌اقبال معاون سیاسی‌امنیتی استانداری، جمال ارشدی فرماندار شهرستان دهگلان، سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان و فرانک قدسی مدیرکل امور اجتماعی استانداری حضور داشتند.

علوی در این مراسم با اشاره به حضور ۲۲ استان در این نمایشگاه گفت:

نمایشگاه فرهنگ و هنر اقوام ایرانی روزهای دوم، سوم و چهارم تیرماه آماده بازدید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است. در این نمایشگاه شش شهر جهانی صنایع دستی ایران حضور دارند و آثار خود را در معرض بازدید قرار داده‌اند.

شهر لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال، اصفهان شهر جهانی صنایع دستی، مشهد شهر جهانی سنگ‌های قیمتی، سیرجان شهر جهانی گلیم، تبریز شهر جهانی فرش دستباف، مریوان شهر جهانی کلاش و کلپورگان سیستان و بلوچستان به‌عنوان روستای جهانی سفال، شش شهر جهانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند که آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

نمایشگاه فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که در قالب ۳۵ غرفه است، برپا شده و آثار دستی و هنری استان‌های شرکت‌کننده در این غرفه‌ها به نمایش همگان درآمده است.

از دیگر بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به برگزاری ورکشاپ، بافت صنایع دستی به‌صورت مستقیم در نمایشگاه، فروش صنایع دستی و حضور استان‌های سراسر کشور با لباس محلی ایرانی اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه