زیبایی های آبشار مارگون از چشم اتریشی ها پنهان نماند

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
زیبایی های آبشار مارگون از چشم اتریشی ها پنهان نماند

از دیدگاه هیئت اتریشی بازدیدکننده از آبشار مارگون، این جاذبه به تنهایی زیبایی همه آبشارهای جهان را دارد.

استان فارس، ایرانی کوچک است و تنوع اقلیم ایران بزرگ را در استان فارس یکجا می‌توان نظاره‌گر بود.

آبشار مارگون در شهرستان سپیدان در حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب شیراز است.

معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط زیست اتریش در بازدید از منطقه گردشگری آبشار مارگون استان فارس گفت:

این جاذبه به تنهایی زیبایی همه آبشارهای جهان را دارد.

ویکتوریا هاسبر که در رأس یک هیئت ۱۰ نفره برای بازدید علمی از مواهب و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به کشورمان سفر کرده است روز شنبه بیان کرد:

تنوع زیستی و مواهب طبیعی زاگرس کم نظیر و ستودنی و ترکیب کوهستان، جنگل، آب و همزیستی جوامع محلی و بومی و تأمین معیشت برخی از این جوامع از جاذبه‌های گردشگری مارگون نماد زندگی سخاوتمند این منطقه است.

معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط زیست اتریش اضافه کرد:

ما در بازدید از مناطق گردشگری اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد نیز به صحنه‌هایی از طبیعت برخوردیم که منحصربه‌فرد است.

هاسبر گفت:

این مواهب طبیعی می‌تواند منشأ کار و تلاش باشد و بسیاری از جوامع محلی ساکن در اطراف این جاذبه‌ها می‌توانند از وجود چنین مناظر بدیع و کم‌نظیری امرار معاش کنند.

این مقام اتریشی افزود:

طبیعت در این مناطق سخاوتمندانه زیبایی‌ها خود را گسترده است که هوای خوب، آفتاب روشن و دمای مناسب از جمله این مواهب است که می‌توان در بازدید از زیبایی‌های طبیعی زاگرس از آن بهره‌مند شد.

هاسبر بیان کرد:

بهره‌مندی استان فارس از چشم‌اندازهای طبیعی فرصتی برای توجه بیشتر به محیط زیست و حفاظت از آن است و اینکه در این مناطق با گروه‌های مختلف مردمی مواجه می‌شویم که برای حفظ محیط زیست دلسوزی می‌کنند، زباله‌ها را بدون هیچ چشمداشتی جمع آوری می‌کنند و نسبت به پاکیزه نگه داشتن عرصه‌های طبیعی حساسیت دارند جای امیدواری دارد که بدانیم همچنان حفظ محیط زیست یک اولویت اساسی در جهان است.

معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط زیست اتریش گفت:

توسعه مراودات علمی و مطالعاتی بین ایران و اروپا و به‌ویژه بین کشورهایی که جاذبه‌های کم نظیر طبیعی دارند و شناسایی بیشتر تنوع زیستی و مطالعه پیرامون تهدیدها و مواردی که طبیعت و محیط زیست را مخدوش می‌سازد اولویت ما در سفر به مناطق زیست‌محیطی استان فارس و سایر استان‌ها است.

این گروه ۱۰  نفره از کارشناسان و محیط‌بانان محیط زیست کشور اتریش پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه وارد استان فارس شدند و از آبشار مارگون واقع در منطقه حفاظت شده مارگون بازدید کردند.

دکتر سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس نیز گفت:

مجری این برنامه اداره کل است و هدف اصلی بازدید علمی از مناطق ارزشمند محیط زیست فارس به منظور مبادله اطلاعات و به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی برای صیانت و حفاظت از مناطق چهارگانه محیط زیست است.

این گروه در پی انعقاد تفاهم نامه بین کشورهای ایران و اتریش در سفری علمی و عملیاتی به مدت ۱۰ روز به ایران سفرکرده‌اند که این گروه در مسیر سفر ابتدا از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند و سپس به منظور بازدید از مناطق طبیعی و بکر استان فارس راهی استان چهار فصل فارس شدند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه