فرودگاه آمستردام به دستگاه خودپرداز بیت کوین مجهز شد

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
فرودگاه آمستردام به دستگاه خودپرداز بیت کوین مجهز شد

 بعد از فرودگاه بریزبن، فرودگاه شیفول آمستردام هم اقدام به نصب یک دستگاه خودپرداز برای ارزهای دیجیتالی کرد.

مقامات فرودگاه اسخیپول، آمستردام، اعلام کرده‌اند که در حال نصب یک دستگاه خودپرداز بیت کوین هستند تا مسافران بتوانند یورو را به آتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) تبدیل کنند.

این دستگاه خودپرداز تا ژانویه‌ی ۲۰۱۹ در محوطه‌ی فرودگاه قرار خواهد گرفت؛ این کار بخشی از یک برنامه‌ی ۶ ماهه برای ارزیابی میزان تقاضا برای خدمات ارزهای رمز پایه (کریپتو کارنسی / Cryptocurrency) است. فرودگاه اسخیپول در یک بیانیه اعلام کرد که نصب این دستگاه خودپرداز، برای اولین بار در بخش خدمات فرودگاهی در منطقه‌ی اروپا انجام می شود.

«تانجا دیک» (Tanja Dik)، مدیر خدمات و محصولات مصرفی فرودگاه اسخیپول، در اعلامیه‌ای بیان کرد که آن‌ها قصد دارند که از طریق نصب دستگاه خودپرداز بیت کوین، شرایطی را برای مسافران فراهم کنند تا آن‌ها به راحتی بتوانند یوروی محلی خود را به ارزهای دیجیتال جهانی «بیت‌کوین» (Bitcoin) و «آتریوم» (Ethereum) تبدیل کنند. این کار در صورتی می‌تواند مفید باشد که، برای مثال، آن‌ها نتوانند در کشور خود از یورو استفاده کنند.

دستگاه خودپرداز بیت کوین در ورودی سالن ۲ قرار داده شده است و سالن‌های خروجی ۱ و ۲ و نیز، شیفول پلازا در دسترس خواهد بود.

شرکت هلندی «ByeleX Data Solutions BV» که یک پردازنده‌ی ارزهای دیجیتال است، برای توسعه‌ی این خودپرداز منحصربفرد با مسئولین فرودگاه آمستردام همکاری می‌کند.

آمستردام مفتخر است که اولین فرودگاه اروپایی است که چنین خدماتی به مسافران خود ارائه می‌دهد، اما اولین فرودگاه بین المللی جهان که از این امتیاز برخودار شد، فرودگاه بریزبن در استرالیا بود که در ژانویه‌ی ۲۰۱۸ به این فناوری دست یافت.

به غیر از دستگاه‌های خودپرداز، استفاده از کارت‌های اعتباری رمزپایه نیز در حال افزایش است. در صورت استفاده از تحولاتی که در زمینه‌ی کارت‌های اعتباری و تبادل ارزهای رمزپایه در فرودگاه‌ها رخ می‌دهند، صنعت گردشگری منفعت زیادی از صنعت دارایی‌های دیجیتال ببرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه