قصرشیرین ؛ ظرفیتی برای جذب گردشگری سلامت

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
 قصرشیرین ؛ ظرفیتی برای جذب گردشگری سلامت

گردشگری سلامت می‌تواند نقش بسیار خوبی در راستای توسعه گردشگری ایفا کند.

شهرستان قصرشیرین با داشتن ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان، ظرفیت بسیار مهمی برای راه‌اندازی صنعت توریسم درمانی  دارد که می‌تواند ضامن پیشرفت و ارتقای وضعیت مرزنشینان باشد.

بیماران و افرادی که به‌منظور برخورداری از خدمات سلامت به کشور دیگری سفر می‌کنند، گردشگران سلامت هستند که هم‌اکنون با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمان در کشور عراق و نبود زیرساخت‌های آن، به‌طور معمول بیماران عراقی و به‌خصوص حوزه شمال این کشور، جمهوری اسلامی ایران را برای انجام خدمات درمانی خود انتخاب می‌کنند.

پایین بودن نرخ خدمات بهداشت و درمان در ایران، پیشرفت‌های علمی پزشکان ایرانی، جایگاه توریسم درمانی کشورمان را در منطقه ارتقا داده، به‌طوری که هم‌اکنون در بین کشورهای همسایه ایران و به‌خصوص عراق، مراجعه برای برخورداری از خدمات دندانپزشکی، ناباروری، جراحی پلاستیک، جراحی قلب، سرطان‌ها و سایر بسیار بالا است.

درآمد ناشی از هر گردشگر سلامت سه برابر گردشگر عادی است و این می‌تواند در اشتغال‌زایی پایدار نقش اساسی ایفا کند.

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:

با توجه به موقعیت مرزی قصرشیرین و فاصله نزدیک آن با شهرهای هم‌جوار آن سوی مرز در عراق، این شهرستان از ظرفیت مناسبی در بخش توریسم درمانی برخوردار است.

قاسم جان‌بابایی افزود:

در صورت مرمت هتلینگ بیمارستان و تامین کادر پزشکی مورد نیاز، می‌توانیم در بحث توریسم درمانی در قصرشیرین موفق عمل کنیم.

بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین طبق برآورد کارشناسان در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان پارسال آسیب جدی ندید و تنها دیوارها و هتلینگ آن باید سریعتر اصلاح و مرمت شود.

سعدالله مسعودیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه کردستان عراق نیز گفت:

کرمانشاه بهترین زمینه را برای اجرای طرح توریسم درمانی و جذب بیماران عراقی دارد، زیرا تردد به این استان بسیار آسان است.  

سعدالله مسعودیان افزود:

امکانات پزشکی مطلوبی که در استان کرمانشاه وجود دارد، بسیار گسترده‌تر از دیگر استان‌های هم‌جوار است و این خود عامل مهمی برای پذیرش بیماران عراقی و اجرای طرح توریسم درمانی است.

وی بیان کرد:

جایگاه جمهوری اسلامی در زمینه خدمات درمانی و پزشکی در دنیا ویژه است و امکانات موجود در این بخش در مقایسه با سایر کشورهای همسایه بی‌نظیر است.

به گفته مسعودیان هم‌اکنون روزانه در کنسولگری کشورمان در سلیمانیه عراق، یک هزار و ۵۰۰ روادید برای ورود مسافران عراقی به جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود که یک سوم آن برای مراجعات درمانی و بقیه نیز به‌منظور تجارت و گردشگری است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه