افتتاح نمایشگاه کوسه در آکواریوم نیویورک

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
افتتاح نمایشگاه کوسه در آکواریوم نیویورک

عملیات بازسازی آکواریوم معروف نیویورک بعد از گذشت ۶ سال در حال اتمام است و به زودی، با اضافه شدن نمایشگاه جدیدی با موضوع کوسه‌ها به روی عموم باز خواهد شد. 

۶ سال قبل، آکواریوم معروف نیویورک در اثر آب گرفتن ناشی از وقوع طوفان ویرانگر سندی در ساحل شرقی ایالات متحده دچار خسارت‌های زیادی شد. اکنون، آخرین مرحله از عملیات بازسازی آن قرار است با افتتاح یک نمایشگاه جدید و عظیم از کوسه‌ها در انتهای همین ماه به اتمام برسد. نمایشگاه جدید «شگفتی‌های اقیانوس: کوسه‌ها» روز ۳۰ ژوئن به روی عموم گشوده خواهد شد و تورهایی برای بازدید از گالری‌های جدید اندیشیده شده است که بازدید کنندگان را با مجموعه‌ای وسیع از حیات وحش اقیانوس روبرو می‌کند.

هر منطقه دارای موضوع منحصربفردی است که برخی از آن‌ها عبارت هستند از «تونل مرجانی ریف»، «نیویورک بایت» و «مرز مرموز کانیون هادسون». شرایطی فراهم شده است که طبیعت دوستان بتوانند کوسه‌های ببری، ببر کوسه‌های ماسه‌ای، کوسه‌های پرستار و صدها گونه‌ی دیگر از این جانور آب‌زی که در آب‌های ساحلی نیویورک زندگی می‌کنند، را تماشا کنند.

آکواریوم نیویورک

علاوه بر این، نمایشگاه «شگفتی‌های اقیانوس: کوسه‌ها» بیش از ۱۱۵ گونه‌ی دریایی، شامل ۱۸ نوع مختلف از کوسه‌ها و پرتوماهی‌ها را به نمایش می‌گذارد و داستان‌ این شکارچیان درنده خو را تعریف می‌کند که چگونه طی ۲۵۰ میلیون سال به تکامل رسیده‌اند و اکنون، در معرض چه تهدیدهای مهمی مانند کاهش تعداد ماهی‌ها، قرار گرفته‌اند.

این نمایشگاه در یک ساختمان سه طبقه به وسعت ۱۷٫۵ کیلومترمربع قرار دارد که تاکید خاصی بر آموزش بازدیدکنندگان در زمینه‌ی مسائل حفاظت از محیط زیست دارد. بیشتر تاکید آن روی کارهایی است که باید برای محافظت از کوسه‌ها در اقیانوس آتلانتیک شمالی و نیز حفاظت از حیات وحش در سرتاسر جهان انجام داد.

آکواریوم نیویورک

جان فارست دولین، مدیر آکواریوم نیویورک، گفت:

نمایشگاه هیجان‌انگیز و جدید کوسه‌ها، به بازدیدکنندگان می‌آموزد که به حفظ این حیوانات شگفت‌انگیز کمک کنند و آن‌ها را با این واقعیت آشنا می‌کند که شهری که هیچ وقت نمی‌خوابد، در محاصره‌ی دریایی است که هرگز نمی‌خوابد. با این نمایشگاه، نیویورکی‌ها را با معجزه‌ی حیات وحش اقیانوسی آشنا می‌کنیم که در احاطه‌ی ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ انسان (۲۰ میلیون) قرار گرفته است.

ویژگی خاص این بنای جدید، دیوار درخشان آن به ارتفاع ۳۳۵ متر است که دورتادور ساختمان نمایشگاه را فرا گرفته است. این دیوار از ۳۳۰۰۰ سیستم فلاپر آلومینیومی تشکیل شده است که در اثر وزش باد حرکت می‌کنند و الگوهای متغیری درست می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه