برگزاری تورهای تهران گردی در شش مسیر

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۵
برگزاری تورهای تهران گردی در شش مسیر

 از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور ماه سال ۹۷ شش تور تهران‌گردی در پایتخت برگزار خواهد شد.

مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت:

برگزاری تورهای تهران‌گردی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت‌های مختلف در پایتخت برگزار می‌شود. پس از تجربه مثبت عید نوروز و استقبال خوب شهروندان، شهرداری تهران در نظر دارد از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریورماه تورهای تهران گردی را در ۶ مسیر برگزار کند.

او تورهای سه برج، اراضی عباس‌آباد، تهران‌گردی تاریخی، تهران قدیم، شمیران‌گردی و طبیعت‌گردی را مهم‌ترین تورهای تهران‌گردی در تابستان معرفی کرد و گفت:

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است بخشی از تورهای تهران‌گردی در مسیر محله عودلاجان، سرای مدرس، خانه پروین اعتصامی، حمام نواب، سرای کاظمی و دارالفنون برگزار شود. مسیر سعدآباد، موزه سینما، امامزاده صالح و تکیه تجریش نیز از دیگر مسیرهای گردشگری در قالب تور شمیران‌گردی است.

شهروندان می‌توانند به‌وسیله سامانه ۱۳۷، اپلیکیشن و سایت تهران‌گردی و کد USSB در تورهای تهران‌گردی ثبت نام کنند.

به گفته وی سازمان میراث فرهنگی تاکنون ۹ آژانس دارای مجوز برگزاری تورهای تهران‌گردی را به شهرداری تهران معرفی کرده و قرار است پس از رایزنی با مدیران آژانس‌ها و حصول توافق، اجرای تورهای تهران‌گردی آغاز شود.

از دیگر برنامه‌های تابستان امسال اجرای طرح «موزه و دانش‌آموز» بوده و طبق توافق با وزارت آموزش‌وپرورش، قرار است مدارس دانش‌آموزان داوطلب را برای بازدید از موزه‌ها به اداره کل آموزش های شهروندی معرفی کنند و ستاد گردشگری نیز به‌عنوان مجری، اقدامات مربوط به برگزاری تورها را انجام دهد.
سیف با پرداختن به آخرین وضعیت طرح تاکسی‌های گردشگری در تهران بیان کرد:

در نوروز امسال برای اولین بار موضوع راه‌اندازی تاکسی‌های گردشگری در پایتخت مطرح شد و در ۳ ماه اخیر با حصول توافق اولیه میان ستاد گردشگری و سازمان تاکسیرانی، پروپوزال از سوی ستاد ارائه شد و قرار است در آینده با تعیین جزئیات طرح، اقدامات اجرایی آغاز شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه