هزینه سفر به کرمان چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به کرمان چقدر است؟

یکی از مقصدهای گردشگری مهم در جنوب شرقی ایران کرمان است. با برنامه‌ریزی مناسب، با هر بودجه‌ای می‌شود به کرمان سفر کرد.

کرمان که قدیم‌ترها کارمانیا نام داشت، یکی از پایتخت‌های دوره‌ی زندیان و مقصد سفری تاریخی و زیبا است.

موزه، دیدنی‌های تاریخی و طبیعی در کرمان کم نیست. بنابراین دست به کار شوید و برای سفر به کرمان برنامه‌ریزی کنید.

کافی است نگاهی به قیمت هتل‌ها و رستوران‌ها داشته باشید و بودجه‌ی سفرتان را مشخص کنید.

 هزینه رفتن به کرمان

آتشکده کرمان موزه اسناد

سریع‌ترین راه رسیدن به کرمان، تهیه‌ی بلیط هواپیما، رفتن به فرودگاه مهرآباد و پیاده شدن در فرودگاه کرمان است. قیمت بلیط تهران به کرمان از حدود ۱۹۹ هزار تا ۳۹۷ هزار تومان است.

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با ماشین شخصی سفر کنند و از جاده‌گردی لذت ببرند. از تهران تا کرمان حدود ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله است؛ به این ترتیب بسته به این‌که با چه خودرویی رانندگی کنید، حدود ۱۰۰ لیتر بنزین لازم دارید.

گزینه‌ی بعدی این است که با قطار از تهران به کرمان بروید. قیمت تهیه‌ی بلیط از حدود ۷۶ تا ۱۲۰ هزار تومان است. قیمت خرید بلیط اتوبوس تهران به کرمان بین ۵۰ هزار تا ۸۰ هزار تومان است.

متوسط هزینه اقامت در کرمان

هتل کرمان

در کرمان از هتل‌های ارزان تا ۵ ستاره وجود دارد. دامنه‌ی قیمت رزرو هتل‌ها از ۱۱۰ هزار تا ۳۴۰ هزار تومان است.

متوسط هزینه خورد و خوراک در کرمان

رستوران کرمان

مانند هر شهر دیگری، از رستوران‌های لوکس، تا ساندوچی و کبابی ارزان‌قیمت در کرمان پیدا می‌شود. با توجه به بودجه‌ی سفر می‌توانید برای ناهار و شام برنامه‌ریزی کنید.

برای میل کردن پیتزا حدود ۲۰ هزار تومان، کباب برگ حدود ۳۳ هزار، و برای سفارش چلو مرغ ۱۳ هزار تمان می‌پردازید. کباب ممتاز از ۴۰ هزار تومان به بالا سرو می‌شود.

 هزینه بازدید از جاذبه‌های کرمان

کرمان

مجموعه‌ی گنجعلی‌ خان شامل حمام و بازار گنجعلی خان و موزه‌ی مردم‌شناسی از دیدنی های کرمان است که برای خرید بلیط ورودی آن ۲۵۰۰ تومان خواهید پرداخت. اگر مهمان خارجی همراه شما باشد، ۱۵ هزار تومان بلیط می‌خرد.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در کرمان

کرمان

در یک سفر لوکس به کرمان، با اقامت در هتل لوکس و انتخاب رستوران و منوی عالی برای گذراندن یک روز حدود ۴۸۵ هزار تومان هزینه می‌کنید.

اگر بخواهید سفر متوسطی داشته باشید، برای یک شب اقامت و یک روز گردش حدود ۲۶۰ هزار تومان در نظر داشته باشید. اما ارزان‌تر هم‌ می‌شود؛ با اقامت در هتل ۲ ستاره و میل کردن غذای ارزان‌تر، با ۱۵۵ هزار تومان یک روز را گذرانده‌اید.

هزینه سفر سه روزه به کرمان

کرمان

سفر لوکس به مقصد هر شهری که باشد، در خاطر می‌ماند. در طی سه روز سفر لوکس به کرمان، با انتخاب بهترین هتل و رستوران‌ها، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه در پیش رو دارید. به این رقم، هزینه‌ی میان‌وعده‌ها، خرید سوغات و خرده‌ریز را اضافه کنید.

خیلی‌ها بسیار سفر می‌کنند و با نگه داشتن هزینه‌ها در حد متوسط، تعداد سفرهای بیشتری دارند. اگر شما هم از این دسته دوستداران سفر و گردش هستید، برای اقامت در هتل‌های متوسط کرمان و با انتخاب غذای متوسط منو، هزینه‌ای حدود ۱ میلیون تومان در نظر بگیرید.

همیشه می‌شود هزینه‌ها را پایین آورد و انتخاب‌های ارزان‌تری داشت. با حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌شود سفر سه روزه‌ی ارزان به کرمان داشت.

برای خرید سوغات خوشمزه‌ی کرمان مانند کلمپه، قطاب و قاووت، حدود ۵۰ هزار تومان کنار بگذارید. پسته، خرما و صنایع دستی را به این فهرست اضافه کنید.

این هزینه‌ها برای سفر با ماشین شخصی در نظر گرفته شده‌اند؛ اگر هوایی سفر کنید، به‌طور میانگین ۵۰۰ هزار تومان هزینه‌ی بلیط خواهید داشت. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه