افزایش ده درصدی بلیت قطارهای تابستانی از امروز

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان جمعه، ۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
افزایش ده درصدی بلیت قطارهای تابستانی از امروز

بلیت قطارهای تابستانی از امروز با ۱۰ درصد افزایش به متقاضیان عرضه می‌شود.

«علیرضا شیخ طاهری » عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری از روز جمعه اول تیرماه خبر داد.

طاهری در جمع خبرنگاران افزود:

قیمت بلیت قطارهای مسافری آخرین بار در سال ۹۴ در کشور افزایش یافت و با توجه به تورم و رشد هزینه‌های شرکت‌های ریلی از جمله دستمزدها و قیمت قطعات و تجهیزات، افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری اجتناب‌ناپذیر بودو بلیت قطارهای تابستانی از امروز با ۱۰ درصد افزایش به متقاضیان عرضه می‌شود.

 شرکت‌های ایرانی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها را ارائه داده بودند، اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با ۱۰ درصد موافقت کرد.

 افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ بلیت‌ها از امروز در تمام مسیرهای ریلی اعمال می‌شود

رئیس هیئت مدیره شرکت سفیر ریل با بیان این که حاشیه سود شرکت‌های ریلی بسیار اندک است ، بیان کرد:

در صورتی که این افزایش قیمت‌های اعمال نمی‌شد، شرکت‌های ریلی بسیار متضرر می‌شدند، حتی تراز مالی برخی از شرکت‌ها منفی می‌شد.

شیخ طاهری به متوسط اشغال صندلی قطارهای مسافری در کشور اشاره کرد و گفت:

ضریب اشغال صندلی قطارهای مسافری در کشور به طور متوسط کمتر از ۷۰ درصد است و امیدواریم با ارائه خدمات مطلوب به مسافران و افزایش تقاضا شاهد رونق کسب و کار شرکت‌های ریلی در کشور باشیم.

شیخ طاهری خاطرنشان کرد:

هم‌اکنون با وجود تلاش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ۳۰ درصد ظرفیت شرکت‌های ریلی استفاده نمی‌شود و تا زمانی که نتوانیم از این ظرفیت خالی استفاده کنیم، شرکت‌های متحمل ضرر و زیان می‌شوند و باید با ارائه طرح‌های مناسب بازرگانی این ظرفیت را کامل کنیم.

هم‌زمان با ظرفیت سازی باید نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور نیز انجام شود، زیرا هم‌اکنون متوسط عمر واگن‌های مسافری کشور ۳۰ سال است، اما متوسط عمر واگن‌های مسافری شرکت بن ریل حدود ۱۰ سال است و نوسازی ناوگان همچنین یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت ریلی در کشور است.

مدیرعامل شرکت بن ریل بر ارائه خدمات مناسب به مسافران تأکید کرد و گفت:

برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران این شرکت در سال ۲۰۱۶ طبق قراردادی با راه‌آهن آلمان ارائه خدمات مسافری را در این بخش مطابق با استانداردهای بین‌المللی در دستور کار خود قرار داد و با اجرای چندین طرح خدماتی پس از دو سال امیدواریم با توجه به مثبت ارزیابی شدن اجرای این طرح بتوانیم امسال گواهینامه‌های خود را از راه آهن آلمان دریافت کنیم که در این صورت این شرکت موفق به دریافت رتبه ۴ از ۵ ستاره خواهد شد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته با حضور ۹۰ شرکت خارجی و ۲۰۰ شرکت ایرانی در حوزه صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور که از ۲۹ خردادماه سال جاری آغاز بکار کرد، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه