برگزاری جشنواره ملی تمشک جنگلی ایران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
برگزاری جشنواره ملی تمشک جنگلی ایران

نکا میزبان اولین جشنواره ملی تمشک جنگلی ایران است.

هم‌زمان با آغاز تابستان، آیین افتتاح نخستین جشنواره ملی تمشک جنگلی ایرانی با حضور مسئولان سطح استان و شهرستان نکا برگزار شد.

با هدف معرفی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه کشاورزی، اقتصادی و گردشگری نخستین جشنواره ملی تمشک جنگلی شهرستان نکا در قالب ۶۵ غرفه  فروش محصولات  به‌دست‌آمده از تمشک، حوزه گردشگری و صنایع‌دستی با حضور مسئولین سطح استان و کشور آغاز به کارکرد.

سیدمهدی احمدی، شهردار نکا، از تمشک به‌عنوان نماد گردشگری شهر نکا یاد کرد که می‌تواند به‌عنوان به نماد گردشگری و توجیه اقتصادی برای توسعه و درآمد پایدار شهروندان نکایی مثمرالثمر واقع شود.

سیدمهدی احمدی گفت:

این جشنواره در غالب ۶۵ غرفه با نمایش محصولات به‌دست‌آمده از تمشک، این میوه خدادادی و ایجاد فرصت معرفی این محصول به دیگر شهروندان و مسافرین و گردشگران به مدت ۵ روز از ساعت ۹ صبح الی ۲۳ در شهرک شهید عباسپور نکا دایر است.

وی با اشاره به تولید تمشک در سطح شهرستان نکا تصریح کرد:

بر اساس آمار به‌دست‌آمده و موجود بالغ‌بر یک هزار تن تمشک در این شهرستان تولید می‌شود که از این مقدار تنها ۳۰ درصد قابل بود و ۷۰ درصد دیگر بنا به دلایل طبیعی و انسانی قبل از برداشت از بین می‌رفت، لذا با برگزاری این جشنواره و استفاده مناسب  و به‌کارگیری به‌موقع از تمشک درصد تخریب این محصول کاهش می‌یابد ازاین‌رو بازار فروش محصول تمشک در جشنواره برای روستائیان نکا افزایش می‌یابد.

با استقبال شهروندان از تمشک در این جشنواره، صنایع تبدیلی این محصول در شهرستان نکا ایجاد خواهد شد تا ضمن به‌کارگیری و احیای فرصت اشتغال‌زایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان به‌درستی در بین مردم استان و کشور تبیین شود.

احمدی با تأکید بر برندسازی این محصول خاطرنشان کرد که برای برندسازی این محصول و همچنین معرفی آن به سایر مردم، نماد تمشک نکا روی بسته‌بندی‌های مخصوص این محصولات درج و ثبت‌شده است تا به‌خوبی نام نیکان، درصد تولید انبوه و نماد گردشگری این شهرستان به‌خوبی در یاد مردم ماندگار شود.

توزیع بوته‌های تمشک به حاضرین، فروش محصولات، تجلیل از نخبگان برتر شهرستان نکا، اجرای بازی‌های بومی و محلی، جشن‌های ویژه بومی محلی، اجرای زنده موسیقی بومی و محلی و همچنین مسابقات عکاسی و نقاشی با محوریت تمشک از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این جشنواره است.

در پایان این مراسم از تمبر نخستین جشنواره ملی تمشک جنگلی ایران توسط مسئولین در نکا رونمایی شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه