برگزاری مانور آمادگی نیروهای امداد و نجات در آستارا

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی جمعه، ۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
برگزاری مانور آمادگی نیروهای امداد و نجات در آستارا

سواحل آستارا میزبان مانور آمادگی نیروهای امداد و نجات بود.

 مانور آمادگی و استقرار نیروهای امداد و نجات در قالب طرح‌های ساماندهی سواحل آستارا در طرح سفیر امید این شهرستان مرزنشین برگزار شد.

در آستانه شروع فصل گردشگرپذیر تابستان، نیروهای انسانی فعال زیرمجموعه دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا در یک مانور مشترک ضمن اعلام هماهنگی، امکانات و تجهیزات خود را به معرض دید عموم گذاشتند.

در این مانور نیروهای مرزبانی، پلیس دریابانی، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، شهرداری، مدیریت طرح سفیر امید، اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های مرتبط، فعالیت خود را به طور رسمی در حضور فرماندار و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان مرزی آستارا آغاز کردند.

رژه شناورهای مرزبانی و شرکت‌های قایقرانی فعال در سواحل شهرستان آستارا و حضور مقتدرانه نیروهای اورژانس، هلال احمر و ناجیان غریق از دیگر برنامه‌های این مانور بود.

مسئولان شهرستان آستارا پس از برگزاری این مانور از بخش‌های مختلف طرح مدرن و در حال تکمیل و آماده‌سازی سفیر امید از قبیل محل‌های اختصاصی شنا، فضای سبز، نمازخانه، پارک کودک، آمفی‌تئاتر روباز، زمین ورزش‌های ساحلی، پارکینگ و سایر بخش‌ها بازدید کردند.

یونس رنجکش فرماندار آستارا در این مانور ضمن دستور آغاز فعالیت طرح‌های سالم‌سازی دریا در این شهرستان گردشگر‌پذیر کشور خواستار ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و حفظ امنیت جانی مسافران شد.

یونس رنجکش گفت:

نوار ساحلی شهرستان آستارا از بستر مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت برای تقویت اقتصاد گردشگری استفاده شود.

فرماندار آستارا تامین امنیت جانی شهروندان، تولید نشاط اجتماعی و تقویت بسترهای اشتغال را از مواردی عنوان کرد که در طرح‌های سالم‌سازی آستارا باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی تصریح کرد:

ایجاد همدلی میان اعضای ستاد ساماندهی سواحل جهت به کارگیری هرچه بهتر امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های شهرستان برای پیشگیری از حوادث و تلفات دریایی لازم است.

رنجکش در ادامه گفت:

تلاش مجموعه عوامل ستاد ساماندهی سواحل آستارا این است که غریقی نداشته باشیم و این امر مستلزم مشارکت و همکاری گردشگران با ناجیان غریق است.

اجرای طرح‌های امداد و نجات و تامین امنیت اجتماعی در کنار پر کردن اوقات فراغت گردشگران با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و هنری از اقدامات پیش‌بینی شده در سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه