مرکز خرید جدید میامی با وسعتی به بزرگی یک شهر

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
مرکز خرید جدید میامی با وسعتی به بزرگی یک شهر

بزرگ‌ترین مرکز خرید آمریکا به زودی در میامی ساخته و راه‌اندازی خواهد شد. 

قرار است که به زودی، یک مرکز خرید جدید و شگفت انگیز با هزینه‌ی چهار میلیارد دلار و به مساحت ۱۸۳۰ کیلومتر مربع در میامی، آمریکا، راه‌اندازی بشود که از نظر اندازه، دو برابر بزرگ‌ترین بازار موجود در آمریکا است. این مرکز خرید مجموعه‌ای از فروشگاه‌های خرده فروشی و شهربازی است که به‌تازگی، کمیسیون شهرستان میامی-دید، فلوریدا، مجوز ساخت آن را صادر کرده است. این مرکز خرید، خواهر «آمریکن دریم میدولندز» (American Dream Meadowlands) است که یک مجتمع خرید و سرگرمی است که اکنون در نیوجرسی در حال ساخته شدن بوده و تقریبا، ۹۱۵ کیلومتر مربع وسعت دارد.

آمریکن دریم میدولندز

طرحی از مرکز خرید آمریکن دریم میدولندز در میامی

آمریکن دریم میامی، که توسط گروه «تریپل فایو» (Triple Five Group) در حال توسعه است، در زمینی به مساحت ۱۷۵ هکتار در مرکز تلاقی مناطق «Interstate 75» و «Turnpike» فلوریدا و در شمال غربی فرودگاه بین المللی میامی ساخته خواهد شد و شامل ۲۰۰۰ اتاق هتل خواهد بود. امکانات تفریحی آن عبارت هستند از زمین اسکی داخل سالن، چرخ و فلک، پیست یخی، سینما، پارک تفریحی، زیردریایی برای رفتن به اعماق آکواریومی با صخره‌های مرجانی، زمین گلف مینیاتوری، مرکز ورزشی برای مسابقات ورزشی، یک دریاچه‌ی ماهیگیری و سالن نمایش. سازندگان آن امیدوارند که ترکیب فروشگاه، رستوران، سرگرمی و جاذبه‌های دیدنی به عنوان امتیازی برای این مرکز خرید عمل کند. آن‌ها، ایجاد ۲۵٬۰۰۰ شغل و جذب بیشتر از ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ (۳۰ میلیون) بازدیدکننده سالانه را هدف قرار داده‌اند.

«ساکس فیفت اونیو» (Saks Fifth Avenue)، شرکت خرده‌فروشی آمریکایی و مالک شبکه‌ای متشکل از ۱۵۶ مرکز خرید انواع لباس، کفش، کالاهای لوکس، لوازم آرایشی و جواهرات در آمریکا و اروپا، و «لرد اند تیلور» (Lord & Taylor)، یک شرکت دیگر خرده‌فروشی در آمریکا، از مهم‌ترین مستاجران آمریکن دریم میدولندز هستند.

آمریکن دریم میدولندز

طرحی از مرکز خرید آمریکن دریم میدولندز در میامی

همچنین، این مرکز شامل یک بخش «کالکشن» (The Collections) مختص کالاهای لوکس و مد و یک «تراس غذاخوری» (The Dining Terrace) است که مجموعه‌ای از ۱۵ رستوران در یک مکان است. این مرکز خرید که قرار است در سال ۲۰۰۹ بازگشایی شود، دارای یک پارک آبی کاملا محصور با یک استخر سرپوشیده‌ی بسیار بزرگ، یک پیست یخی داخلی، یک پیست اسکی سرپوشیده با ۱۶ طبقه، یک پارک اسنوبورد، و پارک موضوعی «نیکلدئون یونیورس» (Nickelodeon Universe) است.

جاذبه‌های دیگر میدولندز شامل سالن‌های برگزاری هنرهای نمایشی، یک چرخ و فلک با منظره‌ای از شهر نیویورک، سینما، آکواریوم، یک زمین بازی لگو و دو زمین گلف مینیاتوری با ۱۸ حفره است. میدولندز، برای این که تجربه‌ی خرید، غذاخوری و سرگرمی مشتریان را تکمیل کند، زمینی به مساحت ۶ کیلومتر مربع را به مراکز سلامتی و زیبایی و اسپا اختصاص داده است تا مشتریان خسته و فرسوده، کمی استراحت و تجدید انرژی کنند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه