با وجود تضادها چگونه می توانید با همسفرتان سفر خوبی داشته باشید؟

سحر مردانه
سحر مردانه جمعه، ۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
با وجود تضادها چگونه می توانید با همسفرتان سفر خوبی داشته باشید؟

در حال آماده‌سازی برای سفری خاطره‌انگیز هستید، نکته قابل توجه این است که قبل از این آماده‌سازی باید خود را برای مقابله با یک چالش هیجان‌انگیز آماده کنید. باید آگاه باشید که موانع در سفر کم نیست، اما همین موانع باعث رشد و تکامل شما خواهد شد.

گفته می‌شود قطب‌های مخالف یکدیگر را جذب می کنند، اما این بدان معنا نیست که بتوانند همسفران خوبی نیز برای هم باشند. همانطور که زوج‌ها و دوستان از فعالیت‌های متفاوت، غذاها و اجتماع در خانه لذت می‌برند، در خارج از کشور نیز باید با اختلافات کنار بیایند تا از سفر لذت بیشتری ببرند. ترکیب این تناقضات با تنوع فرهنگی خارج از کشور، شما را با یک چالش جدی و واقعی روبرو خواهد کرد. شما باید از این تفاوت‌ها در جهت مثبت بهره ببرید.

در کنار تمامی این اختلافات و رویارویی با تنوعات، شما نیز با همسفرتان اختلاف نظر‌هایی دارید. مثلا ممکن است همسر شما گوشت‌خوار باشد و شما گیاه‌خوار، او فردی عجول و برون‌گرا باشد، اما شما کاملا درون‌گرا، یکی محتاط‌تر باشد، اما دیگری به ماجراجویی و هیجان علاقه‌مند باشد. این اختلاف‌ها ممکن است شما را دچار اضطراب کند، اما تجربه‌های جدید و امتحان سبک‌های متفاوت در سفر باعث درخشش شما خواهد شد. فقط کافی است واقع‌بین باشید و با وجود تضاد‌ها، سفر خوبی را رقم بزنید.

۱. سازش کنید تا چیز‌های جدید را کشف کنید

سفر

یکی از مهم‌ترین نکات سفر، به ویژه زمانی که با کسی سفر می‌کنید که نظری متفاوت با شما دارد، این است که با ذهنی باز پیش بروید و انعطاف‌پذیر باشید. لجاجت، نه تنها زمینه‌ی جنگ را پرورش می‌دهد، بلکه امکان تجربه‌های جدید را نیز محدود می‌کند. هیچ‌کس نباید تنها پیرو راه خود یا راه دیگران به صورت کامل باشد. بازدید از موزه شاید سرگرمی مورد علاقه شما نباشد، اما اگر شریک زندگی‌تان به شدت به هنر‌های مدرن علاقه‌مند است، چه ایرادی دارد بلیط تهیه کنید و همراه او باشید. مطمئن باشید در همین موزه که علاقه‌ای هم به آن ندارید، چیزی جدید و مهم یاد خواهید گرفت.

۲. ماجراجو باشید، اما راحتی را نیز فراموش نکنید

سفر

نکته مهم در ماجراجویی این است که بدانید دقیقا چه زمانی توقف کنید، به عقب بازگردید و استراحت کنید. استراحت و سر‌حال بودن باعث می‌شود لحظاتی که به کشف کردن مشغول هستید، شیرین‌تر بگذرد. با این حال، بسیاری از مسافران این کار را انجام نمی‌دهند. آنها می‌خواهند با توجه به هزینه‌ای که صورت گرفته است، از تمامی موارد استفاده کامل ببرند، هرچند اگر خسته باشند. این جمله مصداق بارز این است که در ساعات گرم روز به کشف شهر بپردازید یا با توجه به سیر شدن پرخوری کنید و بیمار شوید. گاهی اوقات نیاز است به عقب بازگردید، استراحت کنید و باز با نیروی جدید پیش بروید. شاید در این زمان تجربه کمتری به دست آورید، اما قطعا هر آنچه که کسب می‌کنید، لذت‌بخش‌تر است.

۳. در غذا خوردن هم ماجراجویی داشته باشید

سفر

شاید تا به حال با افرادی روبرو شده باشید که هنگام به دست گرفتن منوی غذا، چیزی که تا به حال امتحان نکرده‌اند و حتی اسم آن را هم نشنیده‌اند را انتخاب می‌کنند. این تصمیم در مورد اکثر مردم و همچنین افرادی که دارای محدودیت غذایی هستند، کارایی ندارد. اما شما در این سفر با تضاد‌‌های فراوان، سعی کنید حداقل در طول روز یک وعده غذای متفاوت انتخاب کنید تا هر دوی شما ماجراجویی در غذا خوردن را هم تجربه کرده باشید.

۴. مراقب هزینه‌ها باشید

سفر

پول، می‌تواند یکی از موضوعات مهم و در عین حال مبهم در طول سفر باشد. سعی کنید قبل از سفر در مورد بودجه صحبتی صادقانه داشته باشید تا بتوانید هزینه‌ها را به خوبی تحت کنترل خود در بیاورید. راه‌های زیادی برای برنامه‌ریزی بودجه سفر وجود دارد، فقط این راه‌ها باید برای هر دوی شما قابل دسترسی و مناسب باشد.

۵. به اختلاف‌ها لبخند بزنید

سفر

فرقی نمی‌کند، با هر کسی که سفر می‌کنید، مجبور هستید زمانی را با او صرف کنید. گاهی اوقات برخی از عادت‌ها از نظر دیگری عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما نباید به دغدغه اصلی شما تبدیل شوید. شما می‌توانید به آن نگاه کنید، لبخند بزنید و از کنارش به سادگی بگذرید. اجازه دهید در کنار یکدیگر احساس راحتی کنید. حتی می‌توانید به این عادت‌های عجیب به چشم سرگرمی نگاه کرده و خود شما نیز یک بار آن را امتحان کنید.

۶. به حرف غریبه‌ها گوش دهید

سفر

به جای اینکه هر کدام از شما سر‌سختانه بر انجام موضوعی پا‌فشاری داشته باشید، توافق کنید تا هر کاری، هر جایی و هر رستورانی که غریبه‌ها به شما پیشنهاد می‌کنند را امتحان کنید. این یک تاکتیک ویژه است که از مبارزه دست بردارید و رهایی را تمرین کنید. این روش برای شروع یک روز می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد، فقط باید نکات ایمنی را هم در نظر بگیرید.

۷. زمانی را هم جدا از یکدیگر بگذرانید

سفر

شاید زمانی که در سفر با شخصی دیگر همراه هستید، سخت باشد که زمانی را فقط به خود اختصاص دهید؛ اما باید به این موضوع صادقانه نگاه کنید که تنهایی گاهی اوقات یک نیاز است. البته باید به این کار به عنوان راهی برای شارژ کردن خود نگاه کنید، نه اینکه شخص همراه‌تان را تنبیه کنید. در سفر متفاوت باشید، زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد همان چیزی که در خانه تجربه می‌کند را در سفر هم انجام دهد. به عنوان مثال به جای خوابیدن زیاد از زمان کمی که دارید، استفاده کنید، کمی تنهایی قدم بزنید یا به کافی‌شاپ بروید.

۸. نقاط قوت را طبقه‌بندی کنید، اما اشتراکات را هم بپذیرید

سفر

یکی از بزرگ‌ترین اختلاف‌ها میان همسفران، برنامه‌ریزی سفر است. اختلاف در برنامه‌ریزی در همان ابتدای سفر شما را خسته و بیشتر اوقات دچار استرس و اضطراب می‌کند. نترسید، در مورد سفر این را امتحان کنید، به این اختلاف‌ها به عنوان یک دارایی نگاه کنید که باعث متعادل‌سازی برنامه سفر شما می‌شود. نقاط قوت میان خود و همسفرتان را پیدا کنید، طبقه‌بندی کنید و از آن‌ها به عنوان نقطه اشتراک استقبال کنید.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه