مجموعه کتاب معرفی شهرهای توریستی جهان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
مجموعه کتاب معرفی شهرهای توریستی جهان

دنیای امروز باعث شده بخش زیادی از زمان خود را صرف کار کنیم و از خانواده خود دور باشیم؛ اما سفر این فرصت را ایجاد می‌کند تا اعضای خانواده لحظات خوشی را کنار هم سپری کنند.

دنیای امروز باعث شده زندگی سرشار از کار، تلاش و فعالیت باشد و باعث دوری اعضاء خانواده از یکدیگر شده است. سفر این فرصت را ایجاد می‌کند تا اعضای خانواده به دور از دغدغه‌ها و نگرانی‌های زندگی روزمره، روزهای خوشی را با آرامش در کنار هم سپری کنند. این آشنایی به انسان کمک می‌کند تا مسائل و مشکلات زندگی خود را راحت‌تر حل کند و الگویی مناسب از سازگاری و نظم انسان ارائه می‌دهد.

در هر جلد از مجموعه کتاب شهرهای توریستی جهان به معرفی آن شهر، زبان، ‌فرهنگ، دین، فعالیت‌های اقتصادی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن پرداخته شده است. در واقع شما می‌توانید با هزینه مختصری با شهرهای مختلف جهان آشنا شده و مقصد گردشگری خود را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه این کتاب‌ها در موبایل شما قابل ذخیره‌سازی و جست‌وجو هستند، می‌توانید به جهت راهنما در سفرهایتان به‌همراه داشته باشید. کتاب‌های این مجموعه به‌صورت دو زبانه بوده و برای تقویت آموزش زبان انگلیسی هم مناسب هستند.

در مجموعه کتاب شهرهای توریستی جهان با شهرهایی از جمله: استانبول، لندن، هنگ کنگ، کوالالامپور، رم، تهران، پاریس، تورنتو، بانکوک، برلین، آتن، سیدنی، توکیو، سنگاپور، مادرید، مسکو، قاهره، مکزیکوسیتی، پکن، دبی، دهلی و... آشنا خواهید شد. شما می‌توانید برای دانلود کتاب‌ها به اپلیکیشن کتابراه مراجعه کنید. کتابراه با همکاری مستقیم با ناشران به‌صورت کاملا قانونی امکان دانلود کتاب و کتاب صوتی را در موبایل و تبلت اندرویدی، آیفون/آیپد و ویندوز فراهم کرده است. در اپلیکیشن کتابراه علاوه بر اینکه بیش از هزار کتاب رایگان عرضه شده، امکان خرید کتاب الکترونیک و کتاب صوتی نیز وجود دارد.

آشنایی با شهر پاریس: موزه لوور

لوور

ساختمان موزه لوور قبل از انقلاب کبیر فرانسه یکی از کاخ‌های سلطنتی بود که در آن آثار باارزش هنری نگهداری می‌شد (به‌عنوان موزه سلطنتی). پس از انقلاب کبیر، در سال ۱۷۸۹ موزه و آثار موجود به مردم فرانسه اهدا شد و در سال ۱۷۹۳ تبدیل به موزه ملی فرانسه شد. در مجموعه‌های مختلف این موزه آثاری از دوران پیش از تاریخ تاکنون نگهداری می‌شود، می‌توان گفت معروف‌ترین آثار هنری و تاریخی جهان را در این موزه نگهداری می‌کنند. این محل قبل از تبدیل به موزه یکی از کاخ‌های سلطنتی فرانسه بود. در پشت این کاخ باغ زیبایی به نام باغ تویلری وجود دارد و روبه‌روی باغ نیز میدان کنکورد قرار‌ گرفته است. این مکان نزدیک خیابان معروف شانزه‌لیزه است. معتبرترین آثار موزه لوور عبارت‌اند از: مونالیزا (لئوناردو داوینچی)، بانوی صخره‌ها (لئوناردو داوینچی)، لوح حمورابی، گاو بالدار آشور، لوح پیروزی نارام سین، نقش‌برجسته‌های آشوری، ظروف گلی آشوری، بخش‌های قابل‌توجهی از تخت جمشید، بز بالدار طلایی(هخامنشی)، کاتب نشسته(سقاره-مصر)، تندیس ناپیرآسو، تابلو مراسم نیایش راهبه‌های آفتاب و...

آشنایی با شهر سیدنی: خانه اپرا

سیدنی

از لحاظ هنری، خانه اپرای سیدنی، یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است. البته فقط تعداد اندکی از بازدیدکنندگان با هدف دیدن نمایش به آنجا می‌روند، زیرا محیط اطراف آن فضایی سرشار از آرامش به ارمغان می‌آورد.

اپرا هاوس شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران، شش بار و تعداد زیادی فروشگاه است. گفتنی است که پوسته حلزونی شکل اپرا هاوس شامل یک میلیون و ۵۶ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی می‌شود. یورن اتزان در سال ۲۰۰۳ به خاطر همین شاهکار خود برنده جایزه معماری پریتزکر شد. این جایزه برابر با جایزه نوبل در رشته معماری است.

آشنایی با شهر استانبول: ایاصوفیه

استانبول

ایاصوفیه یا حاجیا کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد و بعد در قرن ۶ میلادی توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. برای بازسازی این بنا دو معمار به نام‌های ایسیدوروس (از میلتوس یا سوکلی فعلی) و آنتییوس (از تراللس یا آیدنلی فعلی) مأموریت یافتند. بنا با کار ۱۰ هزار کارگر در طول پنج سال و تحت نظر ۱۰۰ استاد باشی تکمیل شد و به تاریخ ۲۷ آرالیک ۵۳۷ افتتاح شد. این کلیسا نخست کلیسای بزرگ نام گرفت. پس از فتح استانبول، سلطان محمد دوم دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند. سلیمان اول دستور داد نقاشی‌ها و نگارگری‌های داخل ایاصوفیه را بپوشانند تا نماز جمعه در آنجا خوانده شود. سلیم دوم به معمار سنان دستور داد که ایاصوفیه را مرمت کند. در زمان مراد سوم، مناره و منبر و محراب به ساختمان ایاصوفیه افزوده شد. در زمان مراد چهارم، آیاتی از قرآن به خط مصطفی چلبی در دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحه‌هایی دورتادور سقف ایاصوفیه نصب شد که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. این لوحه‌ها در زمان سلطنت عبدالمجید با الواح مدوری که به خط ابراهیم افندی نوشته شده بود، جایگزین شد. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاتورک، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی مانده‌است. ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد از سطح زمین ۵۵ متر و قطر آن ۳۱ متر است که به‌وسیله ۴۰ پشت بند بزرگ و روی چهار ستون اصلی سوار شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه