گردشگری؛ صادرات نامریی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲
گردشگری؛ صادرات نامریی

گردشگری به‌عنوان صادرات نامرئی است که حتی در شرایط تحریم می‌تواند ارزآوری بالایی به کشور داشته باشد.

علی یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت:

رشد اقتصادی در ایران وابسته به نفت است؛ به همین علت اقتصاد غیراشتغال‌زا در کشور به‌وجود آمده و به همین دلیل زمانی که رشد اقتصادی رخ می‌دهد، نمی‌تواند بیکاری را رفع کند.

حمایت از  گردشگری حمایت از کالا و خدمات ایرانی است؛ زیرا افرادی که وارد ایران می شوند برای رفاه و تفریح خود هزینه می‌کنند که در اقتصاد به این موضوع صادرات کالا و خدمات نامریی گفته می‌شود.

یارمحمدیان افزود:

صنعت گردشگری می‌تواند به صادرات کالاها و خدمات منجر شود. برای مثال در سال ۲۰۱۴ در ایران حدود ۳٫۱ میلیارد دلار صادرات نامریی داشته‌ایم. البته واردات نامریی هم داشتیم که متاسفانه پنج برابر این مبلغ بوده است.

ایشان در ادامه گفت:

توجه به صنعت گردشگری جزیی از بخش‌های اقتصاد است که اگر به آن توجه شود باعث رشد اقتصادی توسط صنعت توریسم و همچنین منجر به افزایش اشتغال و حل مشکل بیکاری می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری وابسته به نیروی کار است، گفت:

به ازای هر شش توریست و هر ۲۵ گردشگر داخلی یک شغل ایجاد می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت گردشگردی در کشور است.

یارمحمدیان افزود:

سازمان یونسکو، اصفهان را به عنوان ۱۰ شهر جذاب تاریخی برای جذب گردشگران معرفی کرده است و به همین منظور شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان در ادامه رسالت اقتصادی و اجتماعی خود سعی دارد نمایشگاهی برگزار کند در زمینه صنعت گردشگری که بتواند نقطه عطفی برای توسعه این صنعت و افزایش گردشگران در ایران باشد. 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه