ایالت گوا در یک نگاه

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
ایالت گوا در یک نگاه

گوا (Goa) ایالتی در حاشیه جنوب غربی هند است که شامل بندر گوا و شهر قدیمی گوا در فاصله ۴۰ کیلومتری آن است. قدمت این ایالت به قرن سوم پیش از میلاد می‌رسد و زمانی به‌عنوان بخشی از امپراتوری مایریان شناخته می‌شد.

ایالت گوا ایالتی در حاشیه جنوب غربی هند است که مساحتی برابر با ۳,۷۰۲ کیلومترمربع دارد و به‌عنوان کوچک‌ترین ایالت هند شناخته می‌شود. جمعیت گوا برابر با ۱,۴۰۰,۰۰۰ نفر است و با این میزان جمعیت رتبه چهارم در میان ایالت‌های کم‌جمعیت هند را دارد. ایالت گوا در ساحل غربی هند در منطقه کونکان واقع شده است و از شمال به ایالت ماهاراتشارا، از شرق و جنوب به ایالت کارانتاکا و از غرب به دریای غرب محدود می‌شود.

مرکز ایالت گوا، «شهر پانچی» است که از دوره پرتغالی‌ها بر جای مانده و هنوز هم ساختمان‌ها و کلیساهای زیادی از آن عصر در گوا به یادگار مانده است.

ایالت گوا

بندر گوا یکی از مناطق توریستی هندوستان است که سواحلی شنی با آرامشی لذت‌بخش دارد. طبیعت زیبای منطقه و وجود مراکز تفریحی باعث شده تا هرساله گردشگران زیادی در این منطقه قدم بگذارند.

سلطه پرتغالی‌ها بر این منطقه باعث شده تا بسیاری از سالمندان گوا زبان پرتغالی بدانند. زبان محلی مردم گوا زبان کونکنی است که این زبان هم پر از واژه‌های پرتغالی است.

ایالت گوا

بندر گوا در اغلب سال هوایی گرم و شرجی دارد که برای استفاده از دریا مناسب است. در ماه می گرم‌ترین هوا را دارا است که بیش از ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌شود.

ایالت گوا

ازجمله جاذبه‌های دیدنی ایالت گوا می‌توانیم به کلیسای بوم ژیزوس همراه با مومیایی زاویر مقدس، تندیس گاندی در گوا، کلیسای سنت فرانسیس، کلیسای جامع گوا، بازار مارگو، کلیسای مارگو، کلیسای سنت اندرو، معبد ماهاسیا، کلیسای بانوی مقدس پانجیم آگوا، بازار ماپوسا و بازار آنجونا اشاره‌کنیم.

توریسم، ماهیگیری و استخراج مواد معدنی پایه‌های اقتصادی گوا را شکل داده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه