یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از پله‌های مارپیچ واتیکان تا غروب خورشید در برزیل

علی  کماسی
علی کماسی یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از پله‌های مارپیچ واتیکان تا غروب خورشید در برزیل

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود عکس‌های زیبا از پله‌های مارپیچ واتیکان و ساحل شیپرک را به تصویر کشیده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته تصاویر زیبا و دیدنی از زندگی در بوئینگ، خوک همسایه، پیاده‌روی زرافه‌ها، کشتی شکسته و روستای ایتالیایی به چشم می‌خورد.

مارپیچ

مارپیچ

گردشگران واتیکان در حال خروج از راه‌پله برامانت (Bramante) هستند. این راه‌پله در واقع از دو راه‌پله تشکیل شده که هریک مقصد جداگانه‌ای دارد.

زندگی در هواپیما

زندگی در هواپیما

این یک حادثه نیست. در حقیقت این بوئینگ ۷۲۷ خانه شخص خاصی است. این بوئینگ که در جنگل‌های هیلزبورو در اورگان قرار دارد، متعلق به بروس کمپل است که آن را خریداری کرده و مدت ۱۲ سال روی آن کار کرده است.

خوک کوچک

خوک کوچک

ترا فاندریست (tera fondrriest) این عکس را در آرکانساس اوزارکس (Arakansas Ozarks) و در حالی که داشت از یکی از همسایگانش دیدن می‌کرده گرفته است. او می‌گوید:

یکی از خوک‌ها مانند سگ خانگی شده بود چون آن‌ها  باید خوک را داخل خانه نگه می‌داشتند.

صاحب خوک می‌گوید:

پسر ما به خوک کوچک عادت کرده و حتی سگ خانگی ما نیز از این خوک حسابی مراقبت می‌کند.

مسیر طولانی

مسیر طولانی

زرافه‌ها در حال پایین رفتن از جاده در پارک کالاگادی ترانسفروتیر (kgalagadi transfrontier) در ادنویل آفریقای جنوبی هستند. میان آفریقای جنوبی و بوتسوانا محیط حفاظت شده‌ای به طول ۲۴ هزار کیلومتر قرار دارد.

ساحل شیپرک (shipwreck)

ساحل شیپرک

کشتی شکسته پاناگیوتیس (panagiotis) که در ساحل ناواجیو در یونان قرار دارد، به یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه تبدیل شده است. این کشتی در سال ۱۹۸۰ خراب و در ساحل رها شد.

روستای ایتالیایی

روستای ایتالیایی

اسکی ‌بازان در حال صعود از پونتا کالابر (punta calabre) هستند. کوهی که در مرز فرانسه و ایتالیا قرار گرفته است. در نهایت اسکی‌بازان مسیری به طول یک کیلومتر برای اسکی پیش رو دارند.

غروب خورشید

غروب خورشید

غروب خوردشید در یک عصر بهاری و بر فراز ریودوژانیرو، پایتخت برزیل، صحنه‌ی بی‌نظیری را به وجود آورده است. این شهر در سال ۱۵۶۵ توسط پرتغالی‌ها کشف شد و در حال حاضر یکی از میراث‌های جهانی یونسکو است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه