جاهای دیدنی رومانی را بر حسب علاقه تان انتخاب کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
جاهای دیدنی رومانی را بر حسب علاقه تان انتخاب کنید

رومانی کشوری مملو از شگفتی‌های طبیعی و میراث فرهنگی غنی نظیر دلتای دانوب، ترانسیلوانیا و... است که گردشگران می‌توانند بر اساس علاقه خود، از جاذبه‌های آن دیدن کنند.

یکی از مزایای فوق‌العاده کشور رومانی، عجایب فرهنگی و طبیعی آن است. مطمئنا درباره کوه‌های کارپات، دریای سیاه، دلتای دانوب، ترانسیلوانیا، کلوژ و بخارست شنیده‌اید، اما آیا تابه‌حال از آن‌ها دیدن کرده‌اید؟ با توجه به تعداد زیاد جاهای دیدنی و فعالیت‌هایی که می‌توان در رومانی انجام داد، مطمئنا انتخاب یک مقصد خاص برای گذراندن تعطیلات در این کشور شاید کار ساده‌ای نباشد. به همین دلیل یک راهنما بر اساس علاقه افراد تهیه کرده‌ایم که باید در تور رومانی از آن‌ها دیدن کنید.

دوستداران طبیعت

رومانی

کوه‌های کارپات، مناظری شگفت‌انگیز و طبیعتی خیره‌کننده را پیشکش افراد عاشق کوهنوردی می‌کند. این افراد باید حتما از کوه‌های آپوسنی دیدن کنند. روستای ماریسل یکی از مرتفع‌ترین بخش‌های این منطقه است که در این روستای معروف رومانیایی، با مهمان‌نوازی مردم رومانی مورد استقبال قرار گرفته و از مناظر ۳۶۰ درجه‌ای زیبا و مسحورکننده لذت می‌برید. از آنجا که این روستا در ارتفاع ۱۲۰۰ متری قرار دارد، تکنولوژی تاکنون به این محل نرسیده است. کمی بیشتر که وارد این کوه‌ها می‌شوید با غار  Scarisoara به‌عنوان بزرگترین یخچال زیرزمینی رومانی مواجه می‌شوید. اما بهترین نقطه برای طبیعت‌گردی، فلات پادیس با دامنه‌های شیب‌دار، غارهای اسرارآمیز، گردنه‌های بسیار عظیم و مراتع خیره‌کننده است که حیرت هر بیننده‌ای را به‌همراه خواهد داشت.

دوستداران ورزش‌های زمستانی

رومانی

اگر عاشق اسکی، اسنوبورد یا حتی سورتمه‌سواری هستید، باید یک راست به شهر براشوو بروید. این منطقه که در میان کوه‌ها، جنگل‌ها، دامنه‌های اسکی‌سواری و مناظر حیرت‌آور قرار دارد، می‌تواند نقطه آغاز یک ماجراجویی زمستانی باشد. تفرجگاه زمستانی Poiana Brasov فقط ۱۵ کیلومتر با شهر فاصله دارد که با شیب ۲۳ کیلومتری، دوستداران ورزش‌های زمستانی در سراسر دنیا را به‌سمت خود می‌کشد.

دوستداران هنر

رومانی

رومانی در سال‌های اخیر به لطف تجلی هنر معاصرش، توجه دنیا را به خود معطوف کرده است. شهر کلوژ-نپوکا به‌عنوان یکی از شهرهایی که هنر جهان را به لرزه در خواهد آورد، در میان شهرهای هنر فیدون در کتاب آینده گنجانده شده، چراکه بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین پروژه هنری در کشور، کارخانه تولید قلموی نقاشی و یک کارخانه‌ی قدیمی که به فضای مستقل فرهنگی تبدیل شده است را می‌توان در شهر کلوژ پیدا کرد. در ضمن، این شهر به گالری‌های هنری، هنر خیابانی و خلاقیتی که در گوشه و کنار هر خیابان به چشم می‌خورد، به خود می‌بالد.

جویندگان اصالت

رومانی

در رومانی وقتی به حومه شهر می‌روید با دنیای دیگری روبه‌رو می‌شوید، در این سرزمین آداب و رسوم و سنت‌های چند صد ساله همچنان در زندگی مردم محلی جریان دارد. اصالت و ویژگی روستایی رومانی را می‌توان در روستاهای این کشور مشاهده کرد، طعم آن را چشید و به صدای آن گوش کرد. منطقه مارامورس رومانی شاهد شیوه اجدادی زندگی بوده است. واگن‌هایی که برای جابه‌جایی مردم یا یونجه توسط اسب کشیده می‌شوند،  مردمی که لباس‌های سنتی پوشیده‌اند و هر یکشنبه به کلیسای بارسانا می‌روند،  شرکت در کشتار خوک یا دیدن روستایی‌هایی که لباس خرس بر تن کرده و در زمان کریسمس، در خیابان‌ها می‌رقصند، امور روزمره و معمولی این منطقه به شمار می‌رود. اینجا همه چیز سنتی و اصیل است.

دوستداران تاریخ

رومانی

تاریخ در هر شهر، روستا، خیابان و ساختمان رومانی به چشم می‌خورد. اما در منطقه خاصی به نام ترانسیلوانیا می‌توان تاریخ و سرگذشت چندین قشر از مردم را مشاهده کرد، چراکه این سرزمین چند فرهنگی موطن رومانی‌ها، مجارها و ساکسون‌ها بوده است. ترانسیلوانیا برای چندین قرن به امپراتوری اتریش-مجارستان تعلق داشته یا تحت کنترل امپراتور عثمانی بوده و امروزه این منطقه به‌واسطه‌ی میراث غنی خود در حال پیشرفت است. از کلیساهای ساکسون در جنوب ترانسیلوانیا، منطقه کالاتا با فرهنگ مجاری، روستای Rimetea برای میراث Szekler و شهر آلبا یولیا به خاطر تاریخ رومانیایی دیدن کنید.

دوستداران غذا

رومانی

در حالی که همه جای رومانی، غذاهای عالی دارد، اما منطقه‌ای در این کشور وجود دارد که در طول سال، هنر آشپزی را جشن می‌گیرد. در منطقه سیبیو (Sibiu) می‌توانید در رویدادهای آشپزی، از غذاهای محلی بچشید. موسسه «ترانسیلوانیای من»، به تبلیغ جوامع و غذاهای محلی می‌پردازد که مواد اولیه آن را خود محلی‌ها از باغ‌هایشان تهیه می‌کنند. با شرکت در رویدادهایی نظیر «طعم‌ها و صداهای ترانسیلوانیا»، «میان‌وعده صبحگاهی ترانسیلوانیا» یا «شام در طبیعت» می‌توانید علاوه بر میل کردن غذاهای خوشمزه، روستاهای ترانسیلوانیا و میراث محلی را مشاهده کنید. نگاهی به تقویم آن‌ها بیندازید و برای یک تجربه غذایی فوق‌العاده جا رزرو کنید.

دوستداران عکاسی و پرندگان

رومانی

مکانی در رومانی وجود دارد که مرغ ماهیخوار، پلیکان، قره‌غاز، فلامینگو، قو و ۳۴۵ گونه پرنده دیگر از ماه آوریل تا سپتامبر در محل موردعلاقه عکاسان و دوستداران پرندگان، یعنی دلتای دانوب جمع می‌شوند. بهشت طبیعی دلتای دانوب به لطف روستاهای بکر، مجراهای آب دوست‌داشتنی و جنگل‌های شگفت‌انگیز، یکی از جواهرهای رومانی به حساب می‌آید. شما می‌توانید یک قایق اجاره کرده و همراه با یک راهنما به مجراهای آب این دلتا بروید و مکان‌های مخفی که پرندگان پنهان شده‌اند را بگردید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید. اگر صبح زود بیدار شوید، می‌توانید شاهد زیباترین طلوع خورشید در طول عمرتان باشید.

دوستداران هیجان

رومانی

در رومانی می‌توانید آدرنالین خود را بالا ببرید. پیاده‌روی در مسیرهای علامت‌گذاری نشده کوهستان و برخورد با خرس‌های قهوه‌ای که لرزه به اندام شما می‌اندازد تا گزینه‌های ایمن‌تر مانند رفتینگ، کانوسواری، تویوپ‌سواری در رودخانه، پاراگلایدر، زیپ لاین و... را دوستداران ماجراجویی می‌توانند در منطقه جنوبی رومانی امتحان کنند، در عین حال می‌توانید به بخارست بروید و ماجراجویی خود را از آنجا آغاز کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه