گردشگری، سرفصل مهم روابط چین و ایران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰
گردشگری، سرفصل مهم روابط چین و ایران

یکی از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه روابط ایران و چین، حوزه گردشگری است.

حسین خلیفی، نماینده میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین، با بیان اینکه ایران به عنوان یک کشور مهمان‌نواز، پذیرای گرم مهمانان چینی است گفت:

چین و ایران از دیرباز دوستان خوبی در کنار هم بوده‌اند و ایرانی‌ها از صمیم قلب چینی‌ها را دوست دارند.

نماینده اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین بیان کرد ایران و چین زمینه‌های مختلفی برای توسعه روابط دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حوزه گردشگری است.

از دیرباز جاده ابریشم دریایی و زمینی که چین را به ایران وصل می‌کرد، جاده گردشگری نیز بود؛ چرا که تجار در عین اینکه به سیر و سیاحت می‌پرداختند تبادلات کالایی را نیز انجام می‌دادند.

خلیفی افزود:

هم‌اکنون روحیه دوستی ایجاد شده توسط این جاده هم‌چنان برقرار است و جاده ابریشم یک جاده گردشگری، فرهنگی و تجاری است که همواره ملت‌های ایران و چین را با رویکرد مثبت به همدیگر متصل می‌کند.

وی ادامه داد:

چینی‌ها به دلایلی مانند اشتراکات فرهنگی مشترک با ایرانیان، زودتر از انتظار با مردم کشورمان ارتباط روحی برقرار می‌کنند و هربار که یک چینی از ایران بازدید می‌کند، بعد از بازگشت به خودی خود مُبلغ گردشگری، فرهنگ و مهمان‌نوازی ایرانیان می‌شود.

خلیفی به مهمان‌نوازی ایرانیان اشاره کرد و گفت:

در برخی از مواقع مردم ایران گردشگران چینی را به جمع خانوادگی خود دعوت می‌کنند که این فرهنگ در نوبه خود در دنیا بی‌نظیر و مختص ایرانیان است.

نماینده اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران از دانشگاهیان و اهل فرهنگ چین خواست از مجاری مناسب و موثق خبرهای ایران را دنبال کنند، چرا که این یکی از روش‌های مناسب برای ارتقا شناخت مردم چین در مورد ایران است.

خلیفی گفت:

مهمان‌نوازی ایرانیان شعار نیست؛ دولت و ملت ایرن با آغوش باز پذیرای مهمانان چینی هستند. این یک شعار تبلیغاتی نیست و حتما با رفتن به ایران این واقعیت معنا خواهد شد.

ایشان درباره امنیت در ایران گفت:

ایران کشوری باثبات و امن‌ترین کشور خاورمیانه است و تحولات موجود در خاورمیانه به دلیل ثبات سیاسی ایران، خللی در امنیت آن ایجاد نمی‌کند و از این جهت با آرامش بیشتری به ایران سفر کنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه