‌برگزاری سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در قم

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
‌برگزاری سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در قم

سومین همایش بین‌المللی گردشگری و معنویت در مهر ماه سال جاری در استان قم با حضور محققان و اندیشمندان علمی در این زمینه برگزار می‌شود.

رئیس انجمن علمی گردشگری کشور، محمد حسین ایمانی با اشاره به برگزاری سومین همایش گردشگری و معنویت در استان قم بیان کرد:

از سال ۱۳۹۳ این همایش به صورت آکادمیک در دانشگاه علم و فرهنگ تهران تنها دانشکده علوم گردشگری کشور شروع شد که در آن دست اندرکاران و محققین گردشگری توجه ویژه‌ای به بعد معنوی گردشگری داشتند.

وی با بیان اینکه زمینه‌های گردشگری پایدار باید فراهم شود، ادامه داد:

در این راستا دو دوره همایش با عنوان گردشگری و معنویت با حضور محققین و اساتید بین‌المللی برگزار شد که آثار بسیار خوبی در پی داشت.

رئیس انجمن علمی گردشگری کشور عنوان کرد:

دبیرخانه دائمی کنفرانس به این نتیجه رسید که می‌توانند این مباحث همچنان ادامه داشته باشد و قرار شد که سومین دوره در شهر مقدس قم برگزار شود.

‌وی از برگزاری سومین همایش بین‌المللی گردشگری و معنویت در مهرماه سال جاری در قم خبر داد و گفت:

یقینا این حرکت می‌تواند در معرفی گردشگری پایدار که دنیا به سمت آن حرکت می‌کند، در کشورمان مؤثر باشد و در کنار آن مباحثی از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور دین‌ مدار و با سابقه طولانی فرهنگی، ادبی و فرهنگی در این همایش داشته باشیم.

همایش گردشگری و معنویت قصد دارد تا ‌نوع تفکر و برداشت افراد از سفر را اصلاح کنند و همگان ‌را به این نتیجه برساند که سفر طبق تعالیم دینی ما مقدس است.

ایمانی با بیان اینکه در کشور برنامه‌ریزی منسجمی در زمینه گردشگری وجود ندارد، تصریح کرد:

بیش از آنکه مدیران، گردشگری را هدایت کنند، گردشگری مدیران را هدایت می‌کند؛ گردشگری یک موضوع مهم در دنیا است بر این اساس دستگاه‌های اجرایی در توسعه آن باید مشارکت داشته باشند تا از این فرصت استفاده کنیم و نگاه معنوی که دنیا در سفر به دنبال آن است، عرضه کنیم.

رئیس انجمن علمی گردشگری کشور بیان کرد:

در کشورهای پیشرفته هرگاه بحث گردشگر مطرح است، موضوع مدیریت مقاصد مطرح می‌شود که متأسفانه این موضوع یکی از بزرگ‌ترین خلأهای موجود در کشور است و باید مرتفع شود.

توجه به گردشگری می‌تواند موجب رونق اقتصاد کشورمان شود

وی با بیان اینکه کشورمان دارای مکان‌های مذهبی و تاریخی ارزشمندی در جهان اسلام است، خاطر نشان کرد:

باید این فرصت را غنیمت بشماریم؛ با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و با نظر به اینکه در آینده منابع ما محدود خواهد شد، توجه به گردشگری می‌تواند موجب رونق اقتصاد کشورمان شود.

گفتنی است با توجه به ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه و حضور پژوهشگران دینی در قم، سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت «علاوه بر برگزاری در اردیبهشت ماه در شهر تبریز، با محورهای متفاوت مهرماه در قم برگزار خواهد شد. اولین پیش‌نشست این همایش با موضوع» مبانی تعالی انسان در گردشگری هفته گذشته در جامعه المرتضی قم برگزار شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه