سفر ۳ روزه به چیانگ مای؛ شهر معابد دیدنی در تایلند

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
سفر ۳ روزه به چیانگ مای؛ شهر معابد دیدنی در تایلند

چیانگ‌مای شهر معابد در تایلند است و در کنار طبیعت بکرش به نقطه‌ای مورد توجه در میان گردشگران تبدیل شده است؛ در یک سفر ۳ روزه همراه ما باشید تا با این شهر جذاب و دیدنی آشنا شوید.

تایلند سرزمینی با فرهنگ غنی و دیدنی‌های بسیار است که هر کسی پس از ورود در آن متوجه این موضوع می‌شود. چیانگ‌مای با تعداد زیاد معابد بودایی، موزه‌های تاریخی و طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع و امکانات مناسب اقامت، یکی از پراهمیت‌ترین مقاصد توریستی در کشور تایلند به شمار می‌رود و تورهای تایلند به مقصد چیانگ‌مای را می‌توانید در آژانس‌های مسافرتی مشاهده کنید. و می‌توان یکی از زیباترین شهرها در آسیای شرقی است که معماری تایلندی به خوبی در آن مشهود است.

این شهر نزدیک به ۲۰۰ معبد دارد که هر کدام در نوع خود دیدنی و جذاب هستند.

برنامه سفر چیانگ مای

در ادامه، برنامه سفر ۳ روزه به چیانگ‌مای ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمانبندی خود و برنامه‌ای که دارند، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت و گذار در این منطقه زیبا، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

برنامه سفر ۳ روزه در چیانگ‌مای روی گوگل مپ

روز اول

روستای Doi Pui

روستای Doi Pui

  • آدرس: Su Thep, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۰ شب
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت

روستای Doi Pui، مسلما یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری چیانگ‌مای است. اینجا نمایشگاهی کوچک از خانه‌ی سنتی قبیله‌ای در تپه برپا است که در مورد تاریخ بسیاری از گروه‌هایی از نسل‌های گذشته که در کوه‌های تایلند زندگی می‌کردند، اطلاعاتی ارائه می‌دهد. اینجا می‌توانید لباس مردم محلی را پوشیده و عکس بگیرید. مغازه‌های کوچک بسیاری وجود دارد که می‌توانید منسوجات دست‌بافت، زیورآلات دست‌ساز، چای و محصولات دیگر را بخرید. در این روستا باغ بزرگی با انواع مختلفی از گیاهان وجود دارد که چشم‌انداز آن از روستا شگفت‌انگیز است.

معبد وات پراتات دووا سوتپ (Wat Prathat Doi Suthep)

معبد وات پراتات دووا سوتپ (Wat Prathat Doi Suthep)

  • آدرس: Wat Phra That Doi Suthep Road Tambon Su Thep, Chiang Mai Chang Wat Chiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۶ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۷ دقیقه پیاده‌‌روی

معبد وات پراتات دووا سوتپ که در بالای کوه قرار دارد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های چیانگ‌مای است. در معبد مرکزی Wat Doi Suthep، مجسمه‌ی مورد احترام بودا قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شود. برای رسیدن به این معبد باید از کوه بالا بروید (شاید کمی سخت باشد، اما تجربه‌ به یاد ماندنی خواهد بود) یا می‌توانید موتوری اجاره کنید یا سوار songthaew شوید (ماشین‌های قرمز رنگی که به عنوان تاکسی‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند).

اگر با ماشین بروید، کل بازدید شما حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد. در پایین پله‌هایی که به معبد منتهی می‌شود، فروشندگانی را می‌بینید که سوغات، عتیقه‌جات و تنقلات می‌فروشند. خودتان را برای صعود آماده کنید چون پله‌های منتهی به معبد، شیب‌دار است اما به تلاشش می‌ارزد. مجسمه‌ی دو اهریمن محافظ، در ورودی محوطه‌ی معبد قرار دارد. به طور کلی فقط ۲ در از ۶ در ورودی به گالری و گنبد بودایی باز می‌شود. این گالری با مجسمه‌های بودایی به سبک چیانگ‌مای و سوخوتای (Sukhothai) آراسته شده است. خود معبد نیز با بسیاری از تندیس‌های بودا، مجسمه‌های اژدها و کنده‌کاریی به شکل فیل آراسته شده است. همچنین موزه‌ای کوچک در این محل قرار دارد.

باغ وحش چیانگ‌مای (Chiang Mai Zoo)

باغ وحش چیانگ مای (Chiang Mai Zoo)

  • آدرس: 100 Huaykaew Rd, Tambon Su Thep, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲۰ دقیقه با ماشین

باغ‌وحش چیانگ‌مای از دیدنی‌های چیانگ‌مای است. در سال ۱۹۵۰ هرولد میسن، پسر یکی از مبلغان مذهبی، شروع به جمع‌آوری و نجات حیوانات زخمی و آسیب دیده پرداخت. مجموعه‌ی او، کم‌کم مورد توجه بازدیدکنندگان بسیاری قرار گرفت. این کار منجر به ایجاد باغ‌وحش شد. در ابتدا دولت ۹۷۱۰۰ مترمربع زمین برای ایجاد باغ‌وحش در‌نظر گرفت. امروز مساحت این باغ‌وحش به ۸۰۹٫۳۰۰ متر‌مربع رسیده است. انواع حیوانات در آن وجود دارند و همچنین دارای دو نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی است. آکواریوم مارین بزرگترین آکواریوم در آسیا است. همچنین در این باغ‌وحش گونه‌ای نادر از خرس پاندای غول‌پیکر زندگی می‌کند.

پیشنهاد ناهار

غذا تایلندی

در  چیانگ‌مای، تعداد زیادی غذاخوری و رستوران وجود دارد، چون یک شهر توریستی است و به غیر از توریست‌ها، اهالی شهر هم معمولا غذاهای خیابانی زیاد می‌خورند و زیاد رستوران می‌روند. به همین دلیل در چیانگ‌مای، هیچ محدودیتی در خوردن غذا ندارید و هر ذائقه‌ای که داشته باشید، بالاخره غذایی مناسب ذائقه‌ی خودتان پیدا می‌کنید. در این شهر می‌توانید به غیر از غذاهای سنتی و خیابانی تایلند، انواع غذاها از گوشه و کنار دنیا را نوش جان کنید.

رستوران Ginger and Kafé

رستوران Ginger and Kafé

رستوران Ginger and Kafé موقعیتی عالی دارد و در یکی از خانه‌های سنتی تایلندی واقع شده است. غذا خوردن در این رستوران، تجربه‌ای خاص است. کیفیت غذاها و سرویس‌دهی رستوران، هر مهمانی را راضی می‌کند. دکور رستوران با وجود وسایل سنتی، تزیینات رنگارنگ و توجه ویژه به جزییات، یکی از دلایل جذابیت رستوران برای گردشگران است. در این رستوران بهترین غذاهای تایلندی و بین‌المللی سرو می‌شود و تزیینات هر کدام از غذاها، به تنهایی یک اثر هنری جذاب است. قبل از اینکه رستوران را ترک کنید، می‌توانید از فروشگاه رستوران، وسایل دست‌ساز بخرید.

موزه زندگی قبیله‌ای (Tribal Museum)

موزه زندگی قبیله‌ای (Tribal Museum)

  • آدرس: Chang Phueak, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50300, Thailand
  • ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۱ دقیقه با ماشین

موزه‌ی زندگی قبیله‌ای از دیدنی‌های تایلند است. از آنجایی که قبیله‌نشینان تایلند در اقلیت قرار‌گرفته‌اند، این موزه‌ی قومی-نژادی اطلاعات زیادی در خصوص نوع لباس و جواهرات قبایل در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین فیلم‌هایی از زندگی قبیله‌ای و باغچه‌های گوناگون وجود دارد. هر‌ماه یک بار بازاری برای فروش صنایع دستی قبایل ایجاد می‌شود.

موزه حشرات جهان و عجایب طبیعی (museum of world insects and natural wonders)

موزه حشرات جهان و عجایب طبیعی (museum of world insects and natural wonders)

  • آدرس: 72 Srimankalajarn Road Nimmanhemin Soi 13 Muang Chiangmai, Mueang Chiang Mai District, 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۱ دقیقه با ماشین

موزه حشرات جهان و عجایب طبیعی در یک ساختمان کوچک و توسط یک تیم دونفره Manop Ratana Rittirong Gul و Rattana Rumpa Rittirong Gul که زن و شوهر هستند، ایجاد شده است. راتانا محقق برتر جهانی در زمینه پشه است که تقریبا ۵۰۰ گونه از پشه را ثبت جهانی کرده، در حالیکه شوهرش متخصص مالاریا است. ساختمان موزه، ساختمانی کوچک در چند طبقه است و حشرات مختلفی مانند حشرات چوب، سوسک، پروانه‌ها در قاب‌های شیشه‌ای به نمایش درآمده‌اند. اگر علاقه دارید این موجودات ریز و حشرات متنوع را ببینید، این موزه انتخابی عالی برای ماجراجویی در این حوزه است.

وات سوان دوک (Wat Suan Dok)

وات سوان دوک (Wat Suan Dok)

  • آدرس: 139 Suthep Rd, ตำบล สุเทพ อำเภอ เมืองเชียงใหม่ Chang Wat Chiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۶ صبح تا ۱۰ شب
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۴ دقیقه با ماشین

وات سوان دوک یک بنای تاریخی مربوط به قرن چهاردهم است. این معبد توسط پادشگاه چیانگ‌مای در باغ زیبای خود ساخته شده است. وات سان دون به معنای «معبد باغ گل» است. معبد بعدها توسط حاکم چیانگ‌مای به عنوان باغ سبز سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت. مهم‌ترین ویژگی وات سوان دوک تعداد زیادی از chedis است. بلندترین chedis طلایی در سبک سریلانک ۴۸ متر ارتفاع دارد و حاوی آثار بودا است. تعداد زیادی از chedis سفید کوچکتر شامل خاکستر اعضای چند نسل خانواده سلطنتی چیانگ‌مای است. خاکستر از چندین مکان در چیانگ‌مای آمده است که از شاهزاده دورا رسمی در اوایل قرن بیستم درخواست شده است.

روز دوم

وات چیانگ من (Wat Chiang Man)

وات چیانگ من (Wat Chiang Man)

  • آدرس: 270 Ratchapakhinai Rd, Tambon Si Phum, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۶:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

وات چیانگ من یک معبد بودایی در چیانگ‌مای است که توسط شاه منگری در سال ۱۲۹۷ ساخته شده است. وات چیانگ من اولین معبد بودایی است که در محل ویانگ نوپوری توسط شاه منگری بعنوان اردوگاه ساخته شد. بعدها این اردوگاه به معبد تبدیل شد.

موزه فرهنگ بومی لانا (Lanna Folklife Museum)

موزه فرهنگ بومی لانا (Lanna Folklife Museum)

  • آدرس: Ratvithi, Tambon Si Phum, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید:۸:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه با ماشین

موزه فرهنگ بومی لانا یک موزه جالب در مورد زندگی، تاریخ و فرهنگ مردم لانا است که به موزه میراث فرهنگی نیز شناخته می‌شود. ساختمان موزه زندگی بومی لانا ساختمان بازسازی شده دادگاه قدیمی چیانگ‌مای است. موزه زندگی بومی لانا در دو طبقه است که در هر طبقه با عروسک‌هایی نحوه لباس پوشیدن و زندگی روزمره مردم را به نمایش گذاشته است.

معبد وات چدی لوآنگ (Wat Chedi Luang)

معبد وات چدی لوآنگ (Wat Chedi Luang)

  • آدرس: 103 Road King Prajadhipok Phra Singh, Muang District, Chiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه با ماشین – ۸ دقیقه پیاده‌‌روی

ویرانه‌ها و بناهای تاریخی در چیانگ‌مای یا به طور کلی در تایلند کم نیست، اما در مورد Wat Chedi Luang چیز به خصوصی وجود دارد که بسیار زیبا و فراموش‌نشدنی است. اینجا در سال ۱۴۰۱ میلادی ساخته شده و در زلزله‌ی سال ۱۵۴۵ آسیب جدی دید. اما امروزه نیز جاذبه‌ای قابل توجه است و می‌توانید هنوز هم کنده‌کاری فیلی را که زینت‌بخش آن بوده است، ببینید.

زیر یک درخت صمغ در سمت جنوب ورودی این بخش، یک معبد کوچک زیبا وجود دارد به نام Lak Muang که در سال ۱۹۴۰ میلادی، روی یک ساختمان چوبی قدیمی ساخته شده است. گفته می‌شود این معبد خانه‌ی روح نگهبان چیانگ‌مای است. طبق سنت و عقاید مردم محلی، اگر درخت برگ بیفتد، فاجعه‌ای تمام شهر را در برخواهد گرفت.

پیشنهاد ناهار

رستوران La Fourchette

رستوران La Fourchette

رستوران La Fourchette یک رستوران فرانسوی است. با سر زدن به این رستوران می‌توانید در دل چیانگ‌مای، غذاهای لذیذ فرانسوی را نوش جان کنید. این رستوران جزو برترین و پرامتیازترین رستوران‌های فرانسوی شهر است. محیط رستوران بسیار مجلل است و فضایی شیک و خوشایند دارد. برای شروع غذا خوردن در این رستوران می‌توانید از یک غذای کاملا اصیل فرانسوی مثل سوپ پیاز شروع کنید. حلزون، استیک، انواع کیش، نان‌های تازه و سایددیش‌های متنوع، همگی حال و هوا و عطر و بوی فرانسوی دارند. حتما برای خوردن دسر هم جا بگذارید و نوشیدنی‌های مختلف رستوران را امتحان کنید.

رستوران Ruen Tamarind

رستوران Ruen Tamarind

رستوران Ruen Tamarind یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های چیانگ‌مای برای خوردن غذاهای اصیل تایلندی است. این رستوران فضایی بسیار شیک و راحت دارد و هم فضای باز و هم فضای بسته دارد. میزهای فضای باز رستوران در کنار استخر قرار گرفته‌اند. بهترین غذاهای تایلندی از مناطق مختلف این کشور در منوی رستوران دیده می‌شود. حتی بخشی از منو به غذاهای آسیایی از سایر کشورهای آسیایی و غذاهای محبوب غربی از جمله پاستا اختصاص یافته است. سوسیس تند، انواع کاری، خوراک مرغ و انواع نودل را می‌توانید با بهترین کیفیت در این رستوران نوش جان کنید.

مرکز فرهنگ و هنر شهر چیانگ‌مای (Chiang Mai City Arts & Cultural Center)

مرکز فرهنگ و هنر شهر چیانگ مای (Chiang Mai City Arts & Cultural Center)

  • آدرس: 127/7 Prapokkloa Rd, Tambon Si Phum, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه با ماشین – ۷ دقیقه پیاده‌‌روی

مرکز فرهنگ و هنر شهر چیانگ‌مای در ساختمان قدیمی دولتی و بازسازی شده دهه ۱۹۲۰ قرار دارد. در این مرکز نمایشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود. که شامل عکس‌ها، مصنوعات قدیمی، نقشه‌ها و نمایش چشمگیر تصویری و صوتی است که تاریخ چیانگ‌مای را از اولین مهاجرین به شهر نشان می‌دهد. حتی یک نسخه کوچک از روستای چوبی سنتی وجود دارد. مرکز فرهنگ و هنر به عنوان یکی از ابتکارات شهرداری است تا میراث و فرهنگ چیانگ‌مای را گسترش دهد.

معبد وات اومانگ (Wat Umong)

معبد وات اومانگ (Wat Umong)

  • آدرس: Su Thep, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۴ صبح تا ۸ شب
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۴ دقیقه با ماشین

معبد وات اومانگ در تایلند در سال ۱۲۹۷ بعد از میلاد، توسط پادشاه Manglai ساخته شد. این بنا ساختار معماری بسیار زیبا و البته پیچیده‌ای دارد که  در این بین می‌توان به گنبد بزرگ و مارپیچ‌هایی همانند تونل اشاره کرد. نقاشی‌های موجود در دیوار‌های این مکان مربوط به قرن سیزدهم بوده و البته فضای سبز موجود در بخش خارجی معبد نیز بسیار زیبا است و گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند.

وات فراتات دو کام (Wat Phra That Doi Kham)

وات فراتات دو کام (Wat Phra That Doi Kham)

  • آدرس: Mae Hia SubdistrictChiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۸ صبح – ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۹ دقیقه با ماشین

وات فراتات دو کام یک معبد جذاب است که بخاطر مجسمه بودای ۱۷ متری‌اش معروف است. وات فراتات دو کام یکی از قدیمی‌ترین ساخته های قرن هفتم است که در تپه‌های چیانگ‌مای قرار دارد. در دو طرف مجسمه بزرگ بودا دو نگهبان که به گرگ‌های طلایی معروف هستند، وظیفه محافظت از بودا را بر عهده داشتند.

روز سوم

پارک ملی دوی اینتانون (Doi Inthanon National Park)

پارک ملی دوی اینتانون (Doi Inthanon National Park)

  • آدرس: บ้านหลวง ซอย2 Ban Luang, Chom Thong District, Chang Wat Chiang Mai 50160, Thailand
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت

اینجا بلندترین قله در تایلند است؛ پارک ملی دوی اینتانون توسط شگفتی‌های طبیعی بسیاری احاطه شده و تایلند را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. می‌توانید اینجا کوه‌نوردی یا پیاده‌روی کنید یا در مسیر آرام‌تر اطراف پارک قدم بزنید. چندین آبشار و یک روستای قبیله‌ای همراه با دو معبد (پاگودا) که به افتخار پادشاه Bhumibol Adulyade و ملکه سیرکیت ساخته شده، بخش‌های دیگر این پارک ملی هستند.

همچنین اگر نمی‌توانید تمام وسعت این پارک را با پای پیاده بگردید، می‌توانید برای یک روز راننده‌ یا موتور استخدام کنید و از جاذبه‌های این منطقه خودتان بازدید کنید. دیدن کامل این پارک ممکن است بیش از یک روز زمان ببرد، اما بهتر است با توجه به راهنمایی‌های تور لیدر خود بخش‌هایی را بازدید کنید که از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

معبد وات پرا سینگ (Wat Phra Singh)

معبد وات پرا سینگ (Wat Phra Singh)

  • آدرس: 2 Samlarn Rd, ตำบล พระสิงห์ อำเภอ เมืองเชียงใหม่ Chang Wat Chiang Mai 50200, Thailand
  • ساعت بازدید: ۶ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ ساعت و ۵ دقیقه

معبد وات پرا سینگ در قلب شهر قدیمی قرار دارد که اغلب گردشگران بیشتر وقت خود را در آنجا می‌گذرانند. معبد Wat Prasingh در انتهای خیابان Rachadamnoen  قرار دارد، جایی میان خیابان‌های شلوغ پر از موتورسیکلت و خیابان‌های تنگ و کوچک. اینجا بزرگترین معبد شهر است و قدمت آن به تاریخ ۱۳۴۵ بازمی‌گردد، زمانی که یکی از پادشاهان باستانی، این معبد را به احترام پدرش بنا کرد. خاکستر پدر او، هنوز هم زیر زمین این معبد مدفون است. ساختار قدیمی  Wat Prasingh بسیار تاثیرگذار و شگفت‌انگیز است.

مقدس‌ترین مکان این معبد، ساختمانی کوچک است که آن را Phra Wiharn Lai Kam می‌نامند که در دوران حکومت پادشاه سان موئانگ ما ساخته شد که مجسمه‌ی مشهور Phra Singh بودا (که به سبک Sukhothai ساخته شده  و امروزه متاسفانه بی‌سر است) در آن قرار دارد.

پیشنهاد ناهار

رستوران Huen Phen

رستوران Huen Phen

رستوران Huen Phen را به خاطر نودل‌های لذیذش می‌شناسند، به خصوص نودل khao soi که مخصوص شمال تایلند است و پیدا کردن آن در سایر مناطق این کشور، سخت است. این رستوران یکی از رستوران‌های شلوغ شهر است و هر روز بسیاری از اهالی شهر و گردشگران برای غذا خوردن، این رستوران را انتخاب می‌کنند و از خوردن سوپ‌های نودل لذیذ، لذت می‌برند. البته به غیر از این نوع سوپ نودل، سایر غذاهای شمالی تایلند در این رستوران سرو می‌شود. منوی شبانه‌ی رستوران، بسیار مفصل‌تر است و غذاهایی از مناطق مرکزی تایلند هم در آن دیده می‌شود به علاوه انواع غذاهای محلی. این رستوران موقعیت مکانی فوق‌العاده خوبی دارد و درست در مرکز شهر قدیم چیانگ ‌مای واقع شده است.

رستوران پینک هاوس گاردن (Pink House Garden)

رستوران پینک هاوس گاردن (Pink House Garden)

در رستوران پینک هاوس گاردن می‌توانید بهترین غذاهای وگان، گلوتن فری و تایلندی را نوش جان کنید. این رستوران، یک غذاخوری محبوب است که غذاهای سالم و لذیذی سرو می‌کند و منویی بسیار متنوع دارد. تمرکز اصلی رستوران بر ارائه‌ی غذاهای تایلندی است، ولی تعداد محدودی غذای غربی هم در منوی آن دیده می‌شود. با وجود اینکه تعداد غذاهای گیاهی و وگان این رستوران بیشتر است، ولی دوستداران غذاهای گوشتی هم ناامید نمی‌شوند و از خوردن غذهای لذیذ رستوران بهره‌مند خواهند شد. سالاد توفو، کاری قرمز کدو، خواکی سبزیجات، سوپ قارچ نارگیلی از غذاهایی است که در منوی رستوران طرفداران زیادی دارد. کیک‌های وگان یکی دیگر از موارد خاصی است که در منوی رستوران دیده می‌شود و طرفداران زیادی دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این رستوران، باغ آرام و سرسبز آن است.

معبد وات پان تائو (Wat Phan Tao)

معبد وات پان تائو (Wat Phan Tao)

  • آدرس: Phra Pokklao Rd., Phra Sing, Mueang Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با ماشین

معبد وات پان تائو به‌ معنای افزایش هزار برابری است و در این معبد گردشگران می‌توانند راهبان بومی را مشاهده کنند که لباس‌هایی به رنگ  زعفران دارند. این راهبان عصر‌ها سرود‌های هماهنگی را با یکدیگر می‌خوانند. معبد مذکور در قرن چهاردهم ساخته شده است و  یکی از چهار معبدی است که به عنوان مکان اقامت خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفته بود. گردشگران بهتر است که در سفر خود به این معبد حتما از اتاق عبادت آن نیز بازدید کنند. زیرا این مکان زیبایی‌های خاص خود را دارد. بسیاری از تزئینات این معبد چوبی هستند. در این مکان طاووس‌های کنده‌کاری شده‌ای را مشاهده می‌کنیم که در باور مردم نماد پادشاهی Chiang Mai بوده‌اند.

بازار شبانه چیانگ‌مای (Chiang Mai Night Bazaar)

بازار شبانه چیانگ مای (Chiang Mai Night Bazaar)

  • آدرس: Chang Moi, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50100, Thailand
  • ساعت بازدید: ۳ بعدازظهر تا ۱۲ شب
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

بازار چیانگ‌مای یکی از مهم‌ترین مراکز خرید در تایلند است که به هیچ وجه نباید آن را از دست دهید. این بازار در مساحتی حدود دو بلوک وجود دارد و بهترین راه برای دیدن کل بازار این است که از ابتدای جاده‌ی فائه (Phae) شروع به حرکت کرده، در امتداد جاده‌ی لوی کرو (Loi Khro) یعنی به سمت غرب به راه خود ادامه دهید. پس از رسیدن به انتهای جاده‌ی دوم همین مسیر را برگشته، از غرفه‌های طرف دیگر دیدن کنید. در این حین اگر چیزی توجه شما را به خود جلب کرد، اصلا برای خرید عجله نکنید، چرا‌که در راه به صد‌ها دوره‌گرد و غرفه‌ی مختلف برخواهید خورد که محصولات مشابهی دارند.

برنامه سفر چیانگ مای

پس از سفری ۳ روزه در چیانگ‌مای به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که چیانگ‌مای به غیر از معابد و پارک‌های ملی دارای مراکز خرید بسیار عالی است که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به آنجا برویم و سوغاتی‌های خود را از آن‌ها تهیه کنیم و همچنین از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه