امیدواری ترکیه برای جذب ۴۰ میلیون گردشگر در سال جاری

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۰
امیدواری ترکیه برای جذب ۴۰ میلیون گردشگر در سال جاری

رئيس جمهور ترکیه امیدوار است که ترکیه امسال بتواند بیش از ۴۰ میلیون گردشگر جذب کند.

رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه، روز شنبه گفت که ترکیه پیش‌بینی می‌کند که بیش از ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰ گردشگر (۴۰ میلیون) امسال از این کشور بازدید کنند. او که در گردهمایی حزب حاکم عدالت و توسعه (AK) در آنتالیا، استان توریستی ترکیه، سخن می‌گفت، اعلام کرد:

انتظار داریم که ۳۲٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار (۳۲ میلیارد دلار) از محل درآمدهای گردشگری درآمد کسب کنیم و در حال حاضر، به سرعت به‌سمت دست یافتن به این هدف حرکت می‌کنیم.

رئيس جمهور بیان کرد که تعداد گردشگرهایی که وارد آنتالیا می‌شوند، با رشد ۵۷٪ به ۱۰٬۵۰۰٬۰۰۰ نفر (۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر) در سال ۲۰۱۷ رسیده است. او هدف ترکیه را جذب ۱۴٬۰۰۰٬۰۰۰ گردشگر (۱۴ میلیون) در سال جاری اعلام کرد.

آنتالیا

بر اساس آماری که توسط موسسه‌ی آمار ترکیه منتشر کرده است، این کشور پذیرای ۳۶٬۸۰۰٬۰۰۰ گردشگر خارجی (۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار) در سال ۲۰۱۴ و ۳۶٬۳۰۰٬۰۰۰ گردشگر خارجی (۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار) در سال بعد از آن بود؛ این آمار در سال ۲۰۱۶ به‌شدت با کاهش روبه‌رو شد و به ۲۵٬۳۰۰٬۰۰۰ گردشگر (۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار) رسید؛ ولی سال گذشته دوباره رشد گردشگری را تجربه کرد و تعداد گردشگران آن به ۳۲٬۴۰۰٬۰۰۰ گردشگر (۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار) در سال رسید.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرده است که ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ بازدیدکننده‌ی خارجی در دو ماه اول امسال وارد این کشور شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه