رشد مستمر رزرو هتل های مسکو در زمان برگزاری جام جهانی

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲
رشد مستمر رزرو هتل های مسکو در زمان برگزاری جام جهانی

برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در مسکو به رشد صنعت هتل در مسکو کمک کرده و درآمد آن را به بیش از ۲۰ درصد رسانده است.

بر اساس آخرین پیش بینی‌های STR و توریسم اکونومی، صنعت هتل در مسکو در ماه ژوئن و ژوئیه ۲۰۱۸ شاهد رشد ۲۰ و ۳۰ درصدی در درآمد در ازای هر اتاق موجود (RevPAR) بوده است. این رقم در این بازه‌ی زمانی کمتر از رشد این صنعت در ریو دو ژانیرو (۲۰۱۴) و ژوهانسبورگ (۲۰۱۰) است که مهم‌ترین بازار کشورهای میزبان جام‌های جهانی در دو دوره‌ی گذشته بود.

احتمال داده می شود که میزان اقامت بازدیدکنندگان در این دو ماه، بین ۸ تا ۱۰ درصد نسبت به میزان خالصی که کمی کمتر از ۸۰٪ ماه‌های جام جهانی است، رشد کند؛ اما پیش بینی می‌شود که میزان اقامت روزانه در مسکو بین ۱۵ و ۲۰٪ افزایش یابد.

اقامت در مسکو

تحلیل‌گران STR معتقدند که این روند با مسابقات گذشته‌ی جام جهانی مطابقت دارد، آن‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که نرخ اتاق‌ها در این رویداد رشد زیادی داشته است، در حالی که تقاضا در مقایسه با سال‌های گذشته تا حدودی پایدار باقی مانده است.

تحلیل‌گران STR متوجه شده‌اند که علی‌رغم این‌که تقاضای رزرو اتاق از این رویداد بزرگ تاثیر گرفته است، ولی مقایسه‌ی نرخ سالانه‌ی آن به علت رشد عرضه و همچنین سایر کارهای همیشگی هتل، بدون در نظر گرفتن زمان برگزاری این رویداد مهم، دچار خسارت شده است. رشد عرضه باعث می‌شوند که این «رویدادهای عظیم»، فضا و فشار بیشتری را بر نرخ سکونت در این شهر وارد می‌کند.

در سال ۲۰۱۴، میزان سکونت در ريو دو ژانیرو نسبت به ماه ژوئن (۱۲٫۶٪+ تا ۸۱٫۶٪+) و ژوئیه (۱۸٫۳٪+ تا ۸۰٫۰٪+) گذشته به رشدی دو رقمی دست یافت. در عین حال، ADR طی این دو ماه ۷۲٫۸٪ و ۶۴٫۴٪ بیشتر و منجر به افزایش ۹۴٫۵ درصدی RevPAR شد. در سال ۲۰۱۰، میزان سکونت در ژوهانسبورگ از ۲۷٫۷٪+ در ماه ژوئن به یک باره به ۷۸٫۵٪ و در ماه ژوئیه نیز از ۷٫۴٪+ به ۶۳٫۷٪ رسید. ADR در طی این دو ماه، به ترتیب، ۵۶٫۳٪ و ۴۴٫۵٪ رشد کرد و منجر به بیشتر شدن RevPAR، به میزان ۹۹٫۶٪ و ۵۵٫۱٪، شد.

اقامت در مسکو

تعداد اتاق‌های مسکو بسیار بالاتر از اتاق‌های ریو دو ژانیرو و ژوهانسبورگ است. همین امر باعث می‌شود که به سختی بتوان رشد عملکرد را به صورت درصد و از نظر تعداد قابل مقایسه‌ی بازدیدکنندگانی که برای دیدن این تورنمنت به این کشور سفر کرده‌اند، بررسی کرد.

در طول چهار ماه اول سال ۲۰۱۸، مسکو شاهد افزایش ۶٫۷٪ میزان سالانه‌ی اقامت نسبت به سطح مطلق ۶۵٫۸٪ بود. بر اساس مقایسه‌ی این چهار ماه با زمان مشابه در سال گذشته، ADR به میزان ۰٫۸٪ با کاهش روبرو شده و به ۵۳۶۳٫۷۰ روبل رسیده است. داده‌های اولیه مربوط به ماه مه حاکی از نرخ اقامت ۷۴٫۸ درصدی (۱۱٫۵٪+) و ADR برابر با ۵۴۵۱٫۵ روبل (۳٫۱٪+) است.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه