فیلم ها و سریال های محبوبی که در کرواسی فیلمبرداری شده‌اند

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
فیلم ها و سریال های محبوبی که در کرواسی فیلمبرداری شده‌اند

کرواسی، با وجود چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی و آثار معماری باشکوه و دیدنی، یکی از محبوب‌ترین کشورهای دنیا برای فیلمبرداری فیلم‌ها و سریال‌های جذاب است.

کرواسی، به خاطر جاذبه‌های زیبای طبیعی و تاریخی، مورد توجه کارگردانان زیادی قرار گرفته است و تابه‌حال فیلم‌ها و سریال‌های معروفی در این کشور و به‌خصوص در شهر دوبروونیک فیلمبرداری شده‌اند. دوبروونیک اخیرا به خاطر فیلمبرداری سریال محبوب بازی تاج و تخت، در سراسر دنیا شناخته شده است. به لطف زیبایی‌های تاریخی و معماری، جاده‌های پرپیچ‌وخم، بناهای قدیمی و اهالی مهمان‌نواز، این شهر به یکی از جدیدترین لوکیشن‌های محبوب فیلمبرداری فیلم‌های هالیوودی تبدیل شده است

علاوه بر فیلم‌های سینمایی، سریال‌های مختلفی در کرواسی مقابل دوربین رفته‌اند یا در حال فیلمبرداری هستند. بعد از اینکه این فیلم‌های جذاب را روی پرده دیدید، می‌توانید بار سفر ببندید تا این مناظر و لوکیشن‌های زیبا را از نزدیک تماشا کنید و لذت ببرید.

رابین هود

لوکیشن فیلم در کرواسی

لئونادرو دیکاپریوی مشهور، تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته است. علاوه بر بازیگران مشهوری که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند، از نقش بی‌نظیر دوبروونیک به‌عنوان لوکیشن نباید گذشت. مناظر زیبای این شهر، شهر قرون‌وسطایی ناتینگهام را تداعی می‌کند. خیابان‌های قدیمی شهر و بناهای تاریخی آن که به زیبایی حفظ و نگهداری شده‌اند، معماری آن دوران را به زیبایی انعکاس می‌دهند.

داستان فیلم رابین هود با همه داستان‌ها و فیلم‌هایی که درباره‌ی رابین هود دیده‌اید یا خوانده‌اید، تفاوت دارد؛ بنابراین این فیلم ارزش دیدن دارد. این فیلم را اتو بثرست کارگردانی کرده است. نویسندگان این فیلم جابی هارولد، پیتر کرگ و دیوید جیمز کلی هستند که داستان را بر پایه افسانه رابین هود نوشته‌اند. تارون اگرتون، جیمی فاکس، ایو هوسان، جیمی درنان، بن مندلسون، تیم مینچین و پاول اندرسون در این فیلم بازی خواهند کرد. تاریخ اکران رابین هود در تمام سینماهای آی مکس، ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸ خواهد بود.

شهر زمردین

لوکیشن فیلم در کرواسی

شهر زمردین داستانی کاملا متفاوت از رابین هود دارد. این سریال ترکیبی از جادوگر شهر از و موضوع سریال بازی تاج و تخت است. نمایندگان شبکه‌ی ان‌بی‌سی برای انتخاب لوکیشن‌های این سریال به سراسر دنیا سفر کرده‌اند و در نهایت دوبروونیک، توانسته توجه آن‌ها را جلب کند. فارغ از جادوگری‌ها و افسانه‌هایی که در سریال به نمایش درمی‌آید، دوبروونیک نقشی اساسی و خیره‌کننده در این سریال دارد. اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌ها و سریال‌های فانتزی هستید، حتما این سریال را تماشا کنید.

بازی تاج و تخت

لوکیشن فیلم در کرواسی

این سریال به‌قدری پرطرفدار است که حتما تابه‌حال طرفداران سریال در مورد لوکیشن‌های آن کنجکاوی کرده‌اند و تقریبا همه می‌دانند که دوبروونیک یکی از مهم‌ترین لوکیشن‌های این سریال است. در این سریال، دوبروونیک نقش کینگز لندینگ را بازی می‌کند. این شهر به خاطر حال‌وهوای مدیترانه‌ای و آفتابی، آثار تاریخی دیدنی و چشم‌اندازهای فوق‌العاده، یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین لوکیشن‌های این سریال است.

جیمز باند

مجموعه فیلم‌های جیمز باند همواره علاوه بر صحنه‌های جذاب و واکشن و داستان‌های درگیرکننده، با خاطر مناظر زیبا و لوکیشن‌های خیره‌کننده شهرت دارند. در سری فیلم‌های جیمز باند، مامور ۰۰۷ به کشورهای مختلف سفر می‌کند و در بعضی از این فیلم‌ها حتی رویدادها و فستیوال‌های خاص کشورهای مختلف را حتما دیده‌اید. اخیرا شایعه شده که عوامل فیلم جیمز باند برای فیلمبرداری قسمت جدید این فیلم، با مسئولان دوبروونیک وارد مذاکره شده‌اند. بدون تردید تماشای مامور ۰۰۷ در پس‌زمینه‌ای از مناظر طبیعی خیره‌کننده و ساختمان‌های قدیمی زیبا، یک تجربه‌ی سینمایی جذاب است که تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد. 

جنگ ستارگان، آخرین جدای

لوکیشن فیلم در کرواسی

در آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان یعنی آخرین جدای، مناظر خیره‌کننده‌ای از نقاط مختلف دنیا به تصویر کشیده شده است و دوبروونیک یکی از این لوکیشن‌های دیدنی است. جنگ ستارگان: آخرین جدای،  یک فیلم آمریکایی در سبک حماسی اپرای فضایی به نویسندگی و کارگردانی ریان جانسون است. این فیلم به‌عنوان هشتمین قسمت در مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان به شمار می‌رود و به‌طور کلی نهمین نسخه در کل این سری فیلم و دومین قسمت در سه‌گانه دنباله جنگ ستارگان و دنباله‌ای بر جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد در سال ۲۰۱۵ است. در این فیلم بازیگرانی همچون مارک همیل، کری فیشر، آدام درایور، دیسی ریدلی، جان بویگا، اسکار آیزاک، لوپیتا نیونگو، دامنل گلیسون، گوئندولین کریستی، اندی سرکیس، بنیسیو دل تورو و لورا درن ایفای نقش می‌کنند.

رشد گردشگری کرواسی در سایه‌ی صنعت فیلم

رشد گردشگری کرواسی ارتباطی تنگارتنگ با صنعت فیلم دارد. چشم‌اندازهای بی‌نظیر کرواسی، طی قرن‌های متمادی، پس‌زمینه‌ی بسیار از رویدادهای تاریخی بوده‌اند. بنابراین تعجبی ندارد که بسیار از فیلم سازان به‌خصوص وقتی صحبت از ساخت سریال‌های تاریخی یا فانتزی باشد، یکی از اولین لوکیشن‌هایی که در نظر می‌گیرند، کرواسی است.

سابقه‌ی فیلم‌سازی به دهه‌ی ۶۰ برمی‌گردد و از همان آغاز، هالیوود به کرواسی به‌عنوان یک لوکیشن محبوب برای فیلمبرداری، پایبند بوده است. جاذبه‌های این کشور دیدنی، پس‌زمینه‌هایی فوق‌العاده برای فیلم‌هایی با ژانرهای مختلف هستند. از آنجایی که این فیلم‌ها و اخیرا سریال‌هایی که در کرواسی فیلمبرداری شده‌اند، در زمان خود فیلم‌هایی بسیار محبوب بودند و هستند، تعجبی ندارد که طرفداران بی‌شمار این فیلم‌ها، دوست داشته باشند که محلی که هنرمندان و کارگردانان موردعلاقه‌شان، هنرآفرینی کرده‌اند، از نزدیک ببینند.

لوکیشن فیلم در کرواسی

به این ترتیب، صنعت فیلم، برگ جدیدی در گردشگری کرواسی گشوده است و این بهشت کوچک مدیترانه‌ای را به بسیاری از مردم دنیا معرفی کرده است حتی به آنهایی که فکر سفر به کرواسی را هم نمی‌کردند. بدون تردید این گردشگران از حضور در کرواسی لذت می‌برند. در این کشور به غیر از جاذبه‌ها و تورهای معمول همه شهرهای دنیا، تورهایی با موضوع فیلم و سینما برگزار می‌شود که با توجه به علایق خود می‌توانید هرکدام را که دوست داشتید، انتخاب کنید. 

پیش از این شهر زاگرب بارها در فیلم‌های قدیمی سینما به نمایش درآمده است و اخیرا دوبروونیک توانسته نظر فیلم‌سازان را به خود جلب کند. محبوبیت کرواسی به‌عنوان مقصد گردشگری فقط به هالیوود محدود نمی‌شود. فیلم‌سازان سراسر دنیا این کشور زیبا را بارها برای فیلمبرداری انتخاب کرده‌اند. حتی این کشور در فیلم‌های بالیوودی نیز به نمایش درآمده است.

از محبوب‌ترین فیلم‌هایی که در کرواسی فیلبمرداری شده‌اند می‌توانیم به جنگ ستارگان و سریال بازی تاج و تخت اشاره کنیم. این دو فیلم، هرکدام طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند و تورهای زیادی با موضوع این دو فیلم در کرواسی برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع kenwoodtravel

دیدگاه