نیوزلند در اندیشه دریافت مالیات از گردشگران خارجی

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۸
نیوزلند در اندیشه دریافت مالیات از گردشگران خارجی

نیوزلند از اواسط امسال از توریست‌هایی که وارد این کشور شوند ۲۵ دلار آمریکا مالیات خواهد گرفت.

دولت نیوزلند برای حمایت از زیرساخت‌های این کشور، در اندیشه دریافت مالیات از گردشگران خارجی است که به این کشور سفر می‌کنند.

به نقل از آر تی، وزارت گردشگری نیوزلند از اواسط امسال از توریست‌هایی که وارد این کشور شوند ۲۵ دلار آمریکا مالیات خواهد گرفت. انتظار می‌رود نیوزلند از این راه بتواند ۵۵.۸ میلیون دلار درآمد کسب کند.

انتظار می‌رود دولت این وجوه را برای تأمین مالی پروژه‌های زیرساختی در این کشور به کار گیرد. کلوین دیویس، وزیر گردشگری نیوزلند، در همین رابطه گفت:

این تنها مبلغی اندک است که به کمک آن می‌توانیم زیرساخت‌های بهتری برای گردشگران فراهم کنیم و از جاذبه‌های طبیعی که مقصد بسیاری از این گردشگران است محافظت کنیم. طبق قانون جدید، گردشگران استرالیایی که بیشترین بازدید را از نیوزلند دارند، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود؛ اما کشورهای دیگری چون انگلیس، آمریکا، هند و چین که بیشترین تعداد توریست این کشور را تشکیل می‌دهند، مشمول این قانون خواهند بود. این مالیات‌ها یا بر هزینه صدور ویزا اعمال خواهند شد یا از طریق اپلیکیشن آنلاین برای دارندگان گذرنامه کشورهایی که با این کشور پیمان سفر بدون نیاز به ویزا دارند.

این تغییر پس از آن اعمال می‌شود که افزایش چشمگیر ورود گردشگر به نیوزلند باعث تقویت رشد اقتصادی این کشور شد.

طبق برآورد وزارت کسب و کار، نوآوری و اشتغال این کشور واقع شده در اقیانوس آرام، انتظار می‌رود امسال ۳.۸ میلیون گردشگر خارجی از این کشور دیدن کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه