اخذ وقت سفارت انگلیس و کانادا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
اخذ وقت سفارت انگلیس و کانادا

برای سفر به کانادا یا انگلیس که از مقاصد محبوب سفرهای کاری، توریستی یا تجاری هستند، نیاز به وقت سفارت دارید که به دو روش حضوری و آنلاین انجام می‌شود.

انجام سفرهای خارجی به بخش مهمی در زندگی مدرن امروز تبدیل شده است و افراد مجبورند به‌دلایل مختلف اعم از توریستی، مهاجرت یا کاری به سفر بروند. در چند سال گذشته دو کشور انگلیس و کانادا محبوبیت بیشتری در بین مردم دنیا به‌ویژه ایرانیان پیدا کرده است. سفر به انگلیس و کانادا مستلزم اخذ وقت سفارت است که به دو روش حضوری و آنلاین دریافت می‌شود. بر اساس گزارش‌ها آژانس مسافرتی سالیان سفر به‌دلیل تسریع در انجام کار، گردشگران ترجیح می‌دهند که مراحل اخذ وقت سفارت انگلیس و کانادا را به‌صورت آنلاین انجام دهند.

در روش آنلاین پیش از هرچیزی باید در سایت سفارت یک حساب کاربری ایجاد کنید و با ورود به اکانت خود، تمامی فرم‌های موجود را تکمیل کنید؛ بعد از آن نوبت به پرداخت آنلاین می‌رسد. شما باید تمامی فرم‌های تکمیل شده را به‌همراه رسید پرداخت خود در روز مصاحبه ارائه کنید. شایان ذکر است که گذراندن تمامی این مراحل توسط کارشناسان خبره‌ی سالیان سفر صورت می‌گیرد.

همچنین به‌دلیل نبود کنسولگری کانادا در تهران، متقاضیانی که ترجیح می‌دهند به‌صورت حضوری مراحل اخذ وقت سفارت را انجام دهند باید به یکی از شهرهای دبی، استانبول یا آنکارا مراجعه کنند. کشور کانادا به نسبت کشورهای اروپایی، سخت‌گیری کمتری در خصوص صدور ویزاهای توریستی دارد؛ اما لازم به تاکید دوباره است که این موضوع دلیل مناسبی برای اهمال - حتی کوچک - در مسیر اخذ ویزای کانادا یا وقت سفارت کانادا نیست.

بهتر است گردشگران با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دریافت ویزای کانادا، مسیر هموارتری را بپیمایند. همچنین بهتر است به این نکته توجه کنید که دولت کانادا، به مانند کشورهای اروپایی، اهمیت زیادی برای گردش مالی مناسب و برخورداری از بیزینس شخصی قائل است و علاقه‌مند به پذیرش گردشگرانی است که قصد دارند بدون حضور همسر یا فرزند به این کشور سفر کنند. شرایط سیاسی و اقتصادی کشور گردشگر هم از دیگر عواملی است که در دریافت ویزای کانادا به‌شدت تأثیرگذار است؛ اما برخلاف سال‌های گذشته که شرایط نامناسب ایران، سفر به کانادا را برای ایرانیان به‌نوعی ناممکن کرده بود، چند سالی است که دولت کانادا دوباره شرایط را برای حضور ایرانیان مهیا دیده است تا گردشگران ایرانی بتوانند از این کشور پهناور دیدن کنند یا به دیدار عزیزانشان بروند. انواع ویزای کانادا برای مسافرت‌های توریستی به شرح زیر است:

  • ویزای simple entry کانادا که به‌منظور یک‌بار ورود و خروج به این کشور صادر می‌شود.
  • ویزای multiple entry کانادا که به‌منظور چند بار ورود و خروج به این کشور صادر می‌شود.
  • Super visa که ۵ سال اعتبار دارد.

بهتر است که پیش از پر کردن فرم‌ها و اقدام به هر کاری، با متخصصان این امر مشورت کنید؛ چراکه انگلیسی‌ها به‌شدت موشکاف هستند و تغییر یا عذرخواهی بابت اشتباهی را نمی‌پذیرند؛ بنابراین تغییر فرم پرشده به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. ویزای انگلیس همانند سایر کشورها در سه بخش توریستی، تحصیلی و تجاری صادر می‌شود و به‌شکل‌های زیر قابل دسته‌بندی است:

  • ویزای توریستی ۶ ماهه انگلیس
  • ویزای توریستی دو ساله انگلیس
  • ویزای دوره زبان انگلیس
  • ویزای short term study یا تحصیل موقت انگلیس
  • ویزای دانشجویی انگلیس موسوم به Tier4
  • ویزای توریستی پنج ساله انگلیس
  • ویزای توریستی ده ساله انگلیس

اخذ حضوری وقت سفارت کانادا

از آن‌جایی که کشور کانادا کنسولگری در ایران ندارد، از این جهت اخذ وقت سفارت کانادا به‌صورت حضوری در کشورهای اطراف ایران از جمله ترکیه، امارات و ارمنستان صورت می‌پذیرد. در این میان اخذ حضوری وقت سفارت کانادا در شهر استانبول از محبوبیت بیشتری نسبت به اسیرین برخوردار است. یکی از ویژگی‌های بارز اخذ وقت سفارت کانادا در استانبول امکان پرواز روزانه از تهران به این شهر توریستی است که این امکان برای دیگر شهرهای همانند آنکارا وجود ندارد. البته شاین ذکر است که سفارت‌خانه‌ی کانادا در امارات بسیار خلوت‌تر از ترکیه است که از این جهت روند انجام کار بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که سفارت کانادا در امارات ده روز زودتر از سایر سفارت‌خانه‌ها اقدام به پاسخگویی می‌کند.

اخذ حضوری وقت سفارت انگلیس

به‌دلیل قطع رابط ایران با انگلیس، اخذ حضوری ویزای انگلیس در تهران با مشکلاتی مواجه شده بود؛ اما خوشبختانه روابط دو کشور از سرگرفته شده است و متقاضیان می‌توانند برای اخذ حضوری وقت سفارت در تهران اقدام کنند. علاوه بر تهران در کشورهای اطراف ایران همانند ترکیه و امارات انجام می‌شود و تمامی خدمات آن در این شهرها یکسان است. در امارات متقاضیان باید حداقل هفت روز در دبی یا ابوظبی اقامت داشته باشند تا مدارک و پاسپورت آن‌ها آماده شود. البته ممکن است این مدت به سه هفته یا بیشتر نیز به طول ‌بی‌انجامد.

شاید در کنار تهران، شهر استانبول مهم‌ترین مقصد برای متقاضیان ایرانی باشد. مزیت اخذ وقت سفارت انگلیس در استانبول، بهره گرفتن از سرویس Priority است که روال پاسخ‌گویی به درخواست‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. با توجه به پرواز روزانه از تهران به استانبول انتظار می‌رود که تمامی مراحل اعم از انگشت‌نگاری و صدور ویزا، هزینه‌ی کمتری را در پی داشته باشد و ظرف مدت دو هفته انجام شود. اگر ابهامی درمورد چگونگی وقت سفارت انگلیس، کانادا یا کشورهای دیگر دارید می‌توانید با مشاوران سالیان سفر تماس بگیرید و از بهترین راهنمایی‌ها در این زمینه استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه