سهم گردشگری از جشنواره‌های بین‌المللی داخلی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰
سهم گردشگری از جشنواره‌های بین‌المللی داخلی

صنعت گردشگری باید از جشنواره‌های بین‌المللی داخلی به‌عنوان یک محصول گردشگری استفاده کند.

دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:

مسائل زیست‌محیطی و آسیب‌ها در حوزه‌ی تهران توجه‌ها را نسبت به عناصر فرهنگی کم‌رنگ‌تر کرده است؛ بنابراین برای توفیق در در این زمینه باید نگاه‌همان را به سمت صنعت گردشگری ببریم؛ هرچند آن هنوز با خود گردشگری فاصله‌ی زیادی دارد.

دلاور بزرگ‌نیا تاکید کرد:

وقتی می‌گوئیم صنعت گردشگری یعنی به محصول می‌اندیشیم پس صنایع دستی و میراث فرهنگی را باید با همه اجزایش که امتیاز این اداره کل خواهد بود، برای معرفی به دیگران داشته باشیم.

ایشان در ادامه به تقسیم‌بندی اساسی محورهای صنعت گردشگری در تهران اشاره کرد و این محورها را این‌طور تشریح کرد:

محور فرهنگی تاریخی که می‌تواند گردشگران قابل توجهی را به استان و شهر تهران وارد کند هر چند میراث فرهنگی تاکنون در معرفی آثار تاریخی ضعیف عمل کرده است؛ اما تبلیغات می‌تواند اثرگذار باشد.

وی محور گردشگری رویدادها را دومین محور دانست و ادامه داد:

میراث فرهنگی تا کنون از رویدادهایی مانند جشنواره‌های فجر که اغلب با حضور تیم‌های خارجی در کشور برگزار می‌شود هیچ استفاده‌ای نکرده است، باید دید تا کنون چقدر از فرصتِ رویدادها و کنفرانس‌هایی مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی و جشنواره‌های فیلم و موسیقی فجر به عنوان یک محصول گردشگری استفاده کرده‌ایم.

ایشان رویداد جشنواره‌ی کن را نمونه‌ای مشابه و قابل مقایسه با ایران دانست و افزود:

سالانه افراد زیادی به کن می‌روند تا در کنار حضور در آن جشنواره به بُعد گردشگری آن منطقه نیز بپردازند؛ اما ما هنوز متاسفانه نتوانسته‌ایم از این اتفاق به‌درستی استفاده کنیم.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه