راهنمای سفر به هانگژو (هانگزو)

هانگژو که با نام هانگزو نیز شناخته می‌شود، یکی از شهرهای کشور چین است. این شهر با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوع و موزه‌های مهم چین یکی از مقاصد مهم گردشگری به شمار می‌رود. 

هانگژو را بیشتر بشناسید:

معرفی هانگژو

تاریخچه هانگژو

آب و هوای هانگژو

راهنمای سفر به هانگژو

سوغات هانگژو

جاهای دیدنی هانگژو

معرفی هانگژو

هانگژو (Hangzhou) مرکز استان چجیانگ در کشور چین، واقع در قاره آسیا است. این شهر که در بالای خلیج هانگزو و نواحی شرق چین قرار دارد، با شهرهای شانگهای، تایجو، نانتونگ، نینگبو، ووشی، جینهوا، ونژو، نانجینگ، چانگژو و هفئی همسایه است.

جمعیت هانگژو حدود ۹٫۵ میلیون نفر و مساحت آن بیشتر از ۱۶٫۵ هزار کیلومتر مربع است. ادیان و مذاهب کنفوسیانیسم، بودائیسم، اسلام و مسیحیت بین ساکنان هانگژو رایج است و جمعیت این شهر، اقلیت یهودیان را نیز شامل می‌شود. هر چند زبان رسمی هانگژو چینی ماندارین است؛ اما اهالی برخی نواحی به گویش محلی هانگژو صحبت می‌کنند.

هانگژو

شهر هانگزو مانند دیگر شهرای کشور چین، زیر حکومت مرکزی اداره می‌شود. حکومت این کشور، جمهوری خلق چین نام دارد و حکومتی سوسیالیستی به شمار می‌رود. رئیس‌جمهوری در راس کشور قرار می‌گیرد و نخست وزیر ریاست هیئت وزرا را بر عهده دارد. حکومت از ۵ شاخه اصلی تشکیل شده است که با نام یوان شناخته می‌شوند: یوان مقننه، یوان مجریه، یوان قضاییه، یوان حسابرسی که وظیفه آن کنترل عملکرد شاخه‌های حکومت است و یوان سنجش و گزینش که مسئول تایید و بررسی کیفیت کارکنان حکومت است.

تاریخچه هانگژو

هانگژو در سال ۱۹۵۹ و با ورود ارتش آزادی‌بخش خلق، تحت کنترل حکومت کمونیستی خلق چین قرار گرفت. بعد از سیاست‌های اصلاح طلبانه در اواخر ۱۹۷۸، هانگزو از مزایای قرار داشتن در دلتای رود یانگ بهره زیادی برد و با توسعه و پیشرفت، امروزه به یکی از پررونق‌ترین شهرهای بزرگ چین تبدیل شد.

آب و هوای هانگژو

هانگژو

آب و هوای هانگزو نیمه‌گرمسیری و مرطوب به شمار می‌رود. تابستانی‌های طولانی، بسیار گرم و مرطوب، و زمستان‌هایی ابری، خنک و خشک دارد. متوسط دمای هوا در طول سال از ۱۳٫۶ تا ۲۱٫۴ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میزان بارش میانگین سالانه ۱,۴۳۸ میلی‌متر برآورد شده است.

راهنمای سفر به هانگژو

فرودگاه بین‌المللی هانگزو ژیاشان اصلی‌ترین فرودگاه هانگزو است و پروازهایی از/ به کوالالامپور، سنگاپور، دوحه، پوکت، آمستردام، سئول و بسیاری دیگر از شهرهای داخلی و خارجی در آن برقرار است. ایستگاه قطار شرق هانگزو، یکی از پر رفت‌ و آمدترین ایستگاه‌های قطار در چین است و قطارها مستقیما این شهر را به بیش از ۵۰ شهر دیگر مانند شانگهای و پکن وصل می‌کند. برای جابه‌جایی‌های درون‌شهری، خدمات اتوبوس، مترو، تاکسی، فری (اتوبوس‌های آبی) و دوچرخه پیشنهاد می‌شود.

سوغات هانگژو

پارچه‌های ابریشم هانگژو، چترهای ابریشمی، گلدوزی‌های هانگژو، بادبزن‌های چینی، چاپ استیک‌های تیانزو (چوب‌های مخصوص غذاخوری در آسیای شرقی) و چای لانگ جینگ از سوغاتی‌های هانگژو به شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «بازار ابریشم هانگزو» (The silk Market) و «مرکز خرید میکس» (The mixc Mall) سر بزنید.

هانگژو

جاهای دیدنی هانگژو

از محبوب‌ترین جاهای دیدنی هانگژو می‌توان به «معبد لینگین» (Lingyin Temple)، «دریاچه غربی» (West Lake)، «منطقه زیارتی فیلای فنگ» (Feilai Feng)، «شهرک سلسله سونگ هانگزو» (Hangzhou Songcheng)، «منطقه تاریخی گوشان» (Gu Shan)، «منطقه پینگ هو چیو یوئی» (Ping Hu Qiu Yue) اشاره کرد.

دیگر دیدنی‌ های هانگزو شامل «اقامتگاه سابق زویان هو» (Former Residence of Xueyan Hu)، «موزه ملی چای چین» (China National Tea Museum)، «باغ گیاه‌شناسی هانگزو» (Hangzhou Botanical Garden)، «روستای فرهنگی چای لانگ جینگ شان هانگزو» (Hangzhou Longjingshan Tea Cultural Village)، «پارک ملی تالاب شی شی» (Xixi National Wetland Park)، «خیابان تاریخی هفانگ» (Hefang Street)، «چشمه ببر یا چشمه هوپائو» (Hupao Spring- Tiger Spring)، «موزه ملی ابریشم چین» (China National Silk Museum) و «پارک سافاری هانگژو» (Hangzhou Safari Park) می‌شود.

نویسنده: صنم وفقی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map