بهترین زمان سفر به ونکوور؛ خانه چشم اندازهای بدیع کانادایی

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
بهترین زمان سفر به ونکوور؛ خانه چشم اندازهای بدیع کانادایی

بهترین زمان سفر به ونکوور، شهر جوان دستکشی شکل کشور کانادا، بر اساس آب و هوا چه زمانی از سال است؟

ونکوور با وجود استانداردهای آمریکای شمالی، شهری جوان است. اما آنچه که در تاریخ این شهر جوان ناکافی است، در چشم‌اندازهای بی‌نظیر جبران می‌شود. ونکوور که با سواحل و کوهستان‌ها احاطه شده، دارای تفریحگاه‌های طبیعی و شهری است. جو مفرح، بوتیک‌های مد روز و علاقه به تغذبه سالم و با کیفیت، لقب «هالیوود شمالی» را به این شهر داده‌اند.

ونکوور و چشم‌اندازهای نفس‌گیر آن با ۱۳۰ مایل (۲۰۹ کیلومتر) فاصله با نام مستعار خود (هالیوود)، تاکنون محل فیلمبرداری چندین سریال تلویزیونی محبوب و فیلم سینمایی مشهور بوده است. پس اگر نشانی از صحنه موردعلاقه خودتان در یک فیلم را در ونکوور شناسایی کردید یا با فیلمبرداری یک فیلم یا سریال جدید روبه‌رو شدید، شگفت‌زده نشوید.

ونکوور

اما این شهر دستکشی شکل در گوشه غربی کانادا، چیزی بیشتر از علاقه‌مندان فرهنگ پاپ را به‌سمت خود می‌کشاند. فعالیت‌هایی چون هایکینگ، دوچرخه سواری در کوهستان، کایاک رانی، رافتینگ در آب‌های خروشان سفید و اسکی، جنبه ماجراجویانه سفر شما را تامین خواهند کرد. به‌دنبال استراحت و آرامش هستید؟

در ۱۱ مایل (۱۸ کیلومتر) خط ساحلی ونکوور یا پارک‌های بیشمارش لم بدهید و ریلکس کنید. در آب و هوای سرد ونکوور نیز می‌توانید به موزه‌های در سطح جهانی بروید یا با کودکان خود به یکی از جاذبه‌های خانوادگی شهر مانند جزیره گرانویل (Granville Islan) یا پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge) سر بزنید.

زمانی که تجربیاتی چون خرید از مرکز خریدهای بی‌شمار، رستوران‌های عالی و زندگی شبانه پویا را به سفر در ونکوور اضافه می‌کنید، متوجه می‌شوید که چرا این شهر دروازه‌ای برای سفر چند منظوره است.

بهترین زمان سفر به ونکوور بر اساس آب و هوا

ونکوور

بهترین زمان سفر به ونکوور، در ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) و سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) است؛ زمانی که آب و هوا معتدل است و می‌توان هتل‌هایی با قیمت‌های مقرون به‌صرفه در سطح شهر برای اقامت پیا کرد.

فصل تابستان با میزبانی از آب و هوای گرم‌تر، فصل محبوب و داغ گردشگری برای سفر به ونکوور است. البته اگر قصد برنامه‌ریزی سفر در این زمان از سال را دارید، بهتر است حداقل از دو یا سه هفته قبل‌تر مکان اقامتی مورد نظر خودتان را رزرو کنید.

اگر یکی از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی هستید، نگذارید که یخبندان و سرما شما را بترساند. ونکوور، پایگاه اسکی و اسنوبردینگ و افرادی است که به‌دنبال چالش در برف‌های پودری کوهستان گروز (Grouse Mountain) یا حاشیه‌های ویسلر (Whistler) هستند.

بهترین زمان سفر به ونکوور بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ونکوور

بهار در ونکوور خیلی زود فرا می‌رسد و همین امر این فصل را زمانی مناسب برای سفر به این شهر کرده است. به‌محض اینکه دما رو به افزایش می‌رود (میانگین دمای ۱۰ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد)، تمام شهر پر از شکوفه می‌شود.

ساکنین شهر دوست دارند در خلیج انگلیسی (English Bay) به کایاک رانی بپردازند، در زمین‌های پر از گل پارک استنلی (Stanley Park) به گشت و گذار بپردازند و در رویدادهای بیشماری که در بهار در شهر برگزار می‌شود، شرکت کنند.

بعلاوه، هزاران وال با شروع ماه مارس از ونکوور عبور می‌کنند و این مهاجرت تا اکتبر به طول می‌‌انجامد. با سفر در این زمان از سال به ونکوور می‌توانید وال‌های مهاجر را ببینید.

فصل بهار همچنین زمانی مناسب برای پیدا کردن مکان اقامتی مقرون به‌صرفه قبل از سرازیر شدن مسافران تابستانی به شهر است.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ونکوور

تابستان با میزبانی از سیل گردشگران از تمام آمریکای شمالی برای لذت بردن از فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای آزاد و رویدادهای بی‌شمار خاص، فصل داغ گردشگری ونکوور به شمار می‌آید و با وجود اینکه دما فقط تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود، اما ونکووری‌ها لباس شنای خود را می‌پوشند و به شنا و آفتاب گرفتن در ساحل کیتسیلانو (Kitsilano Beach) در خلیج انگلیسی می‌پردازند.

هتل‌ها برای اقامت دادن گردشگران و مسافران کشتی‌های کروز (ونکوور یکی از بندرگاه‌های شلوغ کشتی‌های تفریحی کروز است)، در تابستان، افزایش فابل توجهی در قیمت‌های خود می‌دهند. برای اطمینان از در دسترس بودن و قیمت معقول، حداقل از سه هفته زودتر هتل خود را رزرو کنید.

فصل پاییز: ماههای سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

ونکوور

پاییز، یکی دیگر از زمان‌های دلپذیر گردشگری در ونکوور است. اگرچه سیل گردشگران تابستانی در حال تخلیه شهر هستند و دما تا ۱۵٫۶ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد افت می‌کند (و گاهی حتی ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد)، اما شهر هنوز تا خواب زمستانی فاصله زیادی دارد.

ونکووری‌ها در پاییز به قدم زدن در مسیرهای پیاده‌روی پارک استنلی که در این زمان از سال با برگ‌های قرمز و نارنجی پوشانده شده است و رفتن به سواحل کیتسیلانو و پوینت گری (Point Grey) ادامه می‌دهند.

پاییز با کاهش قیمت هتل‌ها روبه‌رو است و همین موضوع این فصل را زمانی ایدئال برای سفری مقرون به‌صرفه می‌کند.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

ونکوور

اگر ورزش‌های زمستانی، انگیزه اصلی شما برای سفر است، ونکوور در زمستان پایگاه فوق‌العاده‌‌ای برای شما به شمار می‌آید. آب و هوای سرد، برف‌های پودری را به دامنه‌های نزدیک ونکوور هدیه می‌دهند. اما کسانی که به‌دنبال گشت و گذار در شهر هستند، گفتن این نکته ضروری است که زمستان زمان مناسبی برای سفر شما نیست.

اگرچه قیمت هتل‌ها کاهش قابل توجهی را تجربه می‌کنند، اما دمای میانگین نیز تا۴٫۴ و ۱٫۱- درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید و شهر میزبان بارش‌های مکرر باران است که می‌تواند سفر شما را به‌کلی خراب کند.

بهترین زمان سفر به ونکوور بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال بین‌المللی رقص ونکوور

ونکوور

فستیوال بین‌المللی رقص ونکوور، یک فستیوال رقص معاصر سالانه است که به‌مدت یک ماه در شهر ونکوور در ماه مارس (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین)، بریتیش کلمبیا برگزار می‌شود. این فستیوال، ساخته انجمن رقص و تئاتر کوکورو (Kokoro Dance Theatre Society) از سال ۱۹۹۸ به‌عنوان فستیوال بوتو (فرمی از تئاتر رقص ژاپنی) برگزار شد. سال بعد، این فستیوال تبدیل به فستیوال بین‌المللی رقص ونکوور شد.

جی اف ال نرث وست؛ فستیوال کمدی ونکوور (JFL Northwest)

ونکوور

در ششم اکتبر ۲۰۱۵، انجمن نرث ئست کمدی فست اعلام کرد که با جی اف ال (Just For Laugh) وارد شراکت شده است و این دو با یکدیگر، فستیوال کمدی ونکوور، جی اف ال نرث وست را تاسیس کردند. سال گدشته بیش از ۷۰ شوی کمدی با حضور کمدین‌های مشهور در ۱۶ سالن ونکوور برگزار شد. این رویداد هر ساله در ماه مارس در ونکوور برگزار می‌شود.

مسابقه دو سان ران ونکوور (Vancouver Sun Run)

ونکوور

مسابقه دو سان ران ونکوور با اسپانسری روزنامه ونکوور سان، یک دوی جاده‌ای ۱۰ کیلومتری است که از سال ۱۹۸۵، هر سال در سومین یا چهارمین یکشنبه ماه آوریل در شهر ونکوور برگزار می‌شود. این مسابقه یکی از بزرگ‌ترین مسابقات جاده‌ای شمال آمریکا به شمار می‌آید. اولین مسابقه در سال ۱۹۸۵ با ۳۷۰۰ شرکت کننده برگزار شد و پس از آن تعداد مسابقه‌دهندگان رشد قابل توجهی کرد.

فستیوال شکوفه گیلاس ونکوور

ونکوور

فستیوال شکوفه گیلاس ونکوور، یک فستیوال سالانه ر ماه آوریل در شهر ونکوور است که برای جشن گرفتن زیبایی درختان گیلاس ونکوور برگزار می‌شود. اهداف اساسی این فستیوال شامل آموزش عمومی از طریق برنامه‌های گشت و گذار فصلی در شهر با تم درختان گیلاس، اجراهای موسیقی و نمایشگاه‌های هنری و صنایع دستی است. فستیوال شکوفه گیلاس ونکوور فرصت بینظیری برای لذت بردن از زیبایی‌های دیدنی ونکوور را در اختیار ساکنین این شهر و گردشگران قرار می‌دهد.

جشنواره شکوفه گیلاس ونکوور در سال ۲۰۰۵ توسط لیندا پول، مدیر اجرایی آن برای جشن گرفتن اهدای ۸۰۰ درخت گیلاس توسط ژاپن به ونکوور، تاسیس شد.

فستیوال بین‌المللی کودکان ونکوور

ونکوور

فستیوال بین‌المللی کودکان ونکوور که در آمریکای شمالی در نوع خود، اولین است، به‌عنوان جشنواره تئاتر برای مخاطبان جوان که آثار بین‌المللی را ارائه می‌کرد، تاسیس شد. امروزه این فستیوال با اجراهای تئاتر، موسیقی، رقص، سیرک، خیمه شب بازی و قصه گویی، رویدادی چند رشته‌ای به شمار می‌آید و در طول سال‌ها الهام‌بخش اصلی شهرها در سراسر کانادا و خارج از کشور بوده است، جایی که جشنواره‌های سالانه کودکان برگزار می‌شود.

هدف برگزاری این فستیوال در ماه‌های می تا ژوئن، الهام بخشی و انگیزه دادن به ذهن‌های جوان توسط تجارب حرفه‌ای هنری است که درک یک کودک از جهان اطراف خود را تغییر و خلاقیت را به آن‌ها نشان می‌دهد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال شکسپیر (Bard on the Beach)

ونکوور

بارد آن د بیچ، بزرگ‌ترین فستیوال تخصصی شکسپیر در بخش غربی کانادا است. این فستیوال تئاتر هر سال از اوایل ماه ژوئن تا سپتامبر در ونکوور برگزار می‌شود. این فستیوال توسط انجمن تئاتر بار آن د بیچ، تاسیس شده که ماموریت آن‌ها، اجرا، کاوش و تجلیل آثار شکسپیر است. قدمت این فستیوال به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد.

بارد (Bard) در پارک وانیر (Vanier Park) در انتهای جنوبی پل خیابان بورارد (Burrard Street Bridge) قرار گرفته است و شامل دو استیج اصلی برای اجراهای تئاتر می‌شود. گروهی از چادرهای نیز در این منطقه به‌عنوان دهکده بارد (Bard Village) شناخته می‌شوند که شامل باجه بلیط فروشی، بوتیک‌های بارد و مغازه‌های یادگاری است.

زمین فستیوال همچنین شامل اتاق‌های تعویض لباس، اداره‌های امور اجرایی برای کارمندان و خیمه‌های مهمانپذیر در کنار دو محوطه بزرگ پیکنیک و توالت‌های قابل حمل برای مشتریان است.

فستیوال بین‌المللی جاز تی دی

ونکوور

داستان جاز کاستل (Coastal Jazz) و انجمن بلوز، داستان عزم، اشتیاق، ایده آلیسم، جامعه، و البته موسیقی است. فستیوال بین‌المللی جاز تی دی که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده، فستیوالی نه برای سودآوری بلکه برای سازمان خیریه است.

از همان ابتدا، این انجمن به‌شدت کار کرده است تا ونکوور را به‌عنوان مرکز ایجاد و تبادل صداها و ایده‌ها بین رسانه‌های محلی، ملی و بین‌المللی، معرفی کند. این انجمن همچنین بخش قابل توجهی از موتور اقتصاد و گردشگری ونکوور و بریتیش کلمبیا با جذب بیش از نیم میلیون نفر به جشنواره جاز سالانه و تولید بیش از ۴۳ میلیون دلار در فعالیت‌های اقتصادی، است. فستیوال بین‌المللی جاز تی دی هر سال در ماه‌های ژوئن تا ژوئیه به‌مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی جاز تی دی ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۲ ژوئن تا ۱ ژوئیه (۱ تا ۱۰ تیر ۱۳۹۷) برگزار شد.

روز کانادا

ونکوور

روز کانادا نام روز ملی کشور کانادا است که در تمامی استان‌های آن کشور به‌عنوان تعطیل رسمی شناخته شده‌ است. این روز سالگرد تصویب قانون بریتانیایی آمریکای شمالی در تاریخ اول ژوئیه سال ۱۸۶۷ است که به موجب آن قانون دو مستعمره و یک استان سابق امپراتوری بریتانیا متحد گردیدند و تشکیل کشوری بنام کانادا را دادند. این مناسبت هر سال در روز اول ماه ژوئیه (۱۰ تیر) در سراسر کانادا و از سوی کانادایی‌ها، در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود.

با تصویب قانون بریتانیای شمال آمریکا، کنفدراسیون کانادا در ۱ ژوئیه ۱۸۶۷ با زدن زنگ‌های کلیسای جامع سنت جیمز در تورنتو و آتش بازی و چراغانی، گشت و گذار، نمایش‌های نظامی و موسیقی و سایر تفریحات جشن گرفته شد.

فستیوال موسیقی فولکلور ونکوور

ونکوور

فستیوال موسیقی فولکلور ونکوور، یک فستیوال  موسیقی چند استیجی در فضای آزاد است که هر سال در سومین هفته ماه ژوئیه برگزار می‌شود. محل برگزاری این فستیوال که در سال ۱۹۷۸ تاسیس شده، پارک ساحلی جریکو (Jericho Beach Park) در بخش غربی ونکوور است.

فستیوال موسیقی فولکلور ونکوور، هنرمندان بزرگ و مشهوری چون آدام کوهن، ریکی پینبال و بسیاری دیگر را به ونکوور کشانده است. علاوه بر موسیقی فولکلور، این فستیوال شامل اجراهای موسیقی جهانی، بلوز، سلتیک، راک، پاپ، آمریکایی و بلوگرس (زیر شاخه کانتری) نیز هست.

فستیوال موسیقی فولکلور ونکوور ۲۰۱۸ در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ ژوئیه (۲۲ تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال بین‌المللی فرینج

ونکوور

فستیوال بین‌المللی فرینج، یک فستیوال تئاتر در ونکوور است که از سال ۱۹۸۵ به‌صورت سالانه در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی فیلم

ونکوور

فستیوال بین‌المللی فیلم ونکوور (VIFF) یک جشنواره فیلم است که هرساله در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر (مهرماه) در ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا به‌مدت دو هفته برگزار می‌شود. این جشنواره از سال ۱۹۸۲ آغاز به‌کار کرد و توسط انجمن جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور بزرگ که یک نهاد غیرانتفاعی ایالتی و سازمان خیریه‌ای فدرالی است، اداره می‌شود.

فستیوال ونکوور آثار کانادایی و بین‌المللی را نمایش می‌دهد. این جشنواره همچنین به‌عنوان یک سکوی پرتاب مناسب برای بسیاری از فیلم‌سازان جوان آسیایی، به‌ویژه در بخش رقابتی «جایزه اژدهایان و ببرها» شناخته شده‌ است. جشنواره در سال ۲۰۰۴ بزرگترین نمایش‌دهنده فیلم‌های آسیای شرقی، خارج از این منطقه بود. فیلم‌های مستند نیز بخش مهمی از جشنواره به شمار می‌روند. جشنواره سال ۲۰۰۶ بیش از ۳۰۰ فیلم از بیش از ۵۰ کشور جهان را به نمایش گذاشت که حدود یک چهارم از آن‌ها غیرداستانی بودند.

این فستیوال همچنین مدیریت و اجرای گردهمایی فیلم و تلویزیون را بر عهده دارد. این گردهمایی چهار روزه، به‌عنوان حامی محصولات سینمایی و تلویزیونی کانادا، به این صنعت می‌پردازد. فستیوال ونکوور هرساله بلافاصله پس از پایان این گردهمایی آغاز به‌کار می‌کند.

رژه هالووین ونکوور و اکسپو (Vancouver Halloween Parade & Expo)

ونکوور

رژه هالووین ونکوور و اکسپو، فستیوالی از اجراهای هنری، پخش انیمیشن، فیلم، کمیک و کازپلی (به پوشیدن لباس به جهت شبیه شدن به شخصیت‌های مانگا، انیمه، فیلم، کمیک یا بازی‌های ویدئویی اطلاق می‌شود) است. این فستیوال شامل یک رژه در فضای باز در بخش مرکزی ونکوور و یک نمایشگاه در فضای بسته با ارائه کردن آثار هنری و کمیک‌ها می‌شود. اولین فستیوال رژه هالووین واکسپو در سال ۲۰۱۴ برگزار شد و از آن پس، هر سال در ماه اکتبر مخاطبین زیادی را به ونکوور می‌کشاند.

رژه هالووین ونکوور و اکسپو ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۹ سپتامبر تا ۱ اکتبر (۷ تا ۹ مهر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

تلوس؛ رژه سانتا کلوس ونکوور

ونکوور

رژه سانتا کلوس ونکوور در ۱۳ سال گذشته با جذب بیش از ۳۰۰ هزار تماشاچی به مرکز شهر ونکوور، یکی از بهترین سنت‌های تعطیلات در این شهر بوده است. برنامه‌های سرگرمی متفاوتی برای خانواده‌ها و کودکان در رژه بابانوئل در ماه دسامبر در ونکوور برقرار است.

فستیوال نور

ونکوور

فستیوال نور با نام سابق سمفونی آتش، یک مسابقه آتش‌بازی موزیکال است که از سال ۱۹۹۰ به‌صورت سالانه در ماه دسامبر تا ژانویه در ونکوور برگزار می‌شود.

شنا در قطب (Polar Bear Swim)

کلاب شنا در قطب ونکوور، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کلاب‌های شنا در قطب جهان است. اولین بار در سال ۱۹۲۰، تعدادی از شناگران ماجراجو و نترس در روز سال نو در خلیج انگلیسی شنا کردند. این رویداد که در ماه ژانویه در ونکوور برگزار می‌شود، شناگران ماهر و آماتور بسیاری را به چالش شنا در آب یخ دعوت می‌کند.

فستیوال بین‌المللی اجراهای هنری پوش (PuSh International Performing Arts Festival)

ونکوور

فستیوال بین‌المللی اجراهای هنری پوش یک فستیوال هنری زمستانی است که از سال ۲۰۰۳، هر سال در طول ۲۰ روز در ماه ژانویه و فوریه در ونکوور برگزار می‌شود. این جشنواره هنرمندان محلی، ملی و بین‌المللی را یه ونکوور جذب می‌کند تا از طریق تئاتر، رقص، موسیقی، اشکال مختلف چند رسانه‌ای و عملکرد ترکیبی در مراکز در ونکوور و اطراف آن، هنر خود را به مخاطبین ارائه کنند.

فستیوال بین‌المللی اجراهای هنری پوش ۲۰۱۹ در تاریخ ۱۵ ژانویه تا ۳ فوریه (۲۴ دی تا ۱۴ بهمن ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال غذای ونکوور (Dine Out Vancouver Festival)

ونکوور

فستیوال غذای ونکوور، که توسط سازمان گردشگری این شهر سازماندهی می‌شود، بزرگ‌ترین فستیوال غذا در کانادا است و از سال ۲۰۰۲، هر سال در طول ۱۷ روز در ماه ژانویه تا فوریه، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ساکنین و گردشگران را به‌سمت خود جذب می‌کند.

بهترین زمان سفر به ونکوور بر اساس هزینه هتل‌ها

ونکوور

بهترین زمان سفر به ونکوور بر اساس هزینه هتل‌ها، ماه‌های فصل زمستانی یعنی دسامبر تا فوریه است.

رتبه‌های ونکوور

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های ونکوور به شرح زیر است:

دومین مقصد برتر گردشگری خانوادگی در کانادا

سومین مقصد برتر گردشگری در کانادا

چهارمین مقصد برتر گردشگری در ماه سپتامبر

هفتیم مقصد برتر گردشگری برای گشت و گذارهای پاییزی

نهمین مقصد برتر گردشگری برای گشت و گذارهای آخر هفته

نهمین مقصد برتر گردشگری برای تعطیلات بهاری

۱۷امین مقصد برتر گردشگری جهان

کانادا؛ آب و هوا و اقلیم

ونکوور

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در ونکوور

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۵۲۱٫۸
فوریه۶٫۷۱۴٫۷
مارس۱۰۱۲٫۷
آوریل۱۴٫۴۸٫۴
می۱۷٫۸۷٫۱
ژوئن۲۰٫۶۶٫۴
ژوئیه۲۳٫۳۳
اوت۲۲٫۸۴٫۳
سپتامبر۱۸٫۳۹٫۱
اکتبر۱۳٫۹۱۴٫۷
نوامبر۸٫۹۲۱٫۱
دسامبر۶٫۱۲۲٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در ونکوور

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۴٫۷ سانتی‌گراد- ۲۱٫۷ سانتی‌متر۴٫۵ سانتی‌گراد- ۲۱٫۵ سانتی‌متر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۲۱٫۴ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۲۱٫۲ سانتی‌متر
فوریه۶٫۳ سانتی‌گراد- ۱۲٫۹ سانتی‌متر۵٫۹ سانتی‌گراد- ۱۱٫۲ سانتی‌متر۵٫۴ سانتی‌گراد- ۹٫۴ سانتی‌متر۵ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر
مارس۹٫۲ سانتی‌گراد- ۱۲٫۲ سانتی‌متر۸٫۴ سانتی‌گراد- ۱۱٫۷ سانتی‌متر۷٫۵ سانتی‌گراد- ۱۱٫۲ سانتی‌متر۶٫۷ سانتی‌گراد- ۱۰٫۷ سانتی‌متر
آوریل۱۳٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۱۲٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۱۱٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۰ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر
می۱۷ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۱۵٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر
ژوئن۱۹٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر۱۹٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۱۸٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر
ژوئیه۲۲٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۲۲ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۲۱٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر
اوت۲۲٫۷ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۲۲٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۲۲٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۲۲٫۳ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
سپتامبر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۱۴٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۱۳٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
اکتبر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۱۳٫۳ سانتی‌متر۱۱٫۷ سانتی‌گراد- ۱۱٫۹ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۱۰٫۵ سانتی‌متر۹٫۵ سانتی‌گراد- ۹٫۱ سانتی‌متر
نوامبر۷٫۷ سانتی‌گراد- ۱۹٫۵ سانتی‌متر۶٫۴ سانتی‌گراد- ۱۷٫۹ سانتی‌متر۵٫۲ سانتی‌گراد- ۱۶٫۳ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۱۴٫۷ سانتی‌متر
دسامبر۵٫۴ سانتی‌گراد- ۲۲٫۱ سانتی‌متر۴٫۷ سانتی‌گراد- ۲۱٫۸ سانتی‌متر۴ سانتی‌گراد- ۲۱٫۴ سانتی‌متر۳٫۳ سانتی‌گراد- ۲۱٫۱ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در ونکوور

چه زمانی به ونکوور برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۶۱۷-۱۴۲۰
فوریه۲۸۱۳-۱۷۱۷
مارس۴۱۱۹-۱۹۱۷
آوریل۵۱۵۳-۲۷۱۴
می۹۱۹۱۲۷۱۲
ژوئن۱۲۲۲۲۳۴۱۱
ژوئیه۱۳۲۴۴۳۲۷
اوت۱۳۲۴۴۳۴۸
سپتامبر۱۰۱۹۱-۲۸۹
اکتبر۸۱۵۶-۲۶۱۶
نوامبر۵۱۰۱۲-۲۲۱۹
دسامبر۳۷۱۳-۱۷۲۲

حداقل و حداکثر دما در ونکوور

هزینه روزانه توریستی در ونکوور

هزینه یک روز اقامت در ونکوور حدودا ۳۴۰ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به ونکوور سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در ونکوور انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه