بهترین زمان سفر به منچستر؛ میراث دار صنعت در انگلستان

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به منچستر؛ میراث دار صنعت در انگلستان

منچستر در شمال غربی کشور انگلستان، یکی از نواحی فوتبال خیز اروپا است. برای برنامه‌ریزی بهترین زمان سفر به این شهر در این مقاله با ما بخوانید.

اگر می‌توانستید چند قرن قبل‌تر منچستر را ببینید، حتما با شهری دیکنزی، سیاه شده با ذغال سنگ و در حال نخ‌ریسی روبه‌رو می‌شدید. بله، این چهره قدیمی منچستر است.

درست است که منچستر مرکز کارخانه‌های صنعتی و تعداد انگشت‌شماری موزه و چنین ساختمان جالب محافظت‌شده از گذشته است، اما به سختی می‌توان این شهر را با گذشته مقایسه کرد. این روزها به جای پنبه، منچستر میزبان یک انرژی واگیردار است.

امروز، پایتخت بخش شمالی کشور انگلستان، با موسیقی تعریف می‌شود؛ گروه‌های موسیقی مانند اسمیتتس (The Smiths)، ورو (The Verve) و اوسیس (Oasis) از همین شهر کار خود را آغاز کردند. منچستر همچنین در مورد فوتبال همیشه بسیار پرشور و حرارت ظاهر می‌شود. در حقیقت، می‌توان گفت که منچستر یونایتد، یکی از پر افتخارترین تیم‌های فوتبال جهان به‌شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به منچستر

وقتی هم حرف غذا به میان می‌آید، رستوران‌های منچستر، تجربه جدید و خارق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار خواهند داد. یک فستیوال غذا و نوشیدنی نیز برای جشن گرفتن این تخصص آشپزی در منچستر، هر سال برگزار می‌شود.

بهترین زمان سفر به منچستر بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به منچستر

بهترین زمان سفر به منچستر، بین ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) است، زمانی که آب و هوا گرم و تقویم رویدادهای شهر، پر است. ماه‌های سپتامبر تا دسامبر (۱۰ شهریور تا ۱۰ دی) نیز زمانی عالی برای سفر قبل از شروع فصل پر بارش و خلوت گردشگری ماه‌های ژانویه و فوریه (۱۱ دی تا ۱۲ اسفند) به‌شمار می‌آیند. ماه‌های مارس تا می (۱۳ اسفند تا ۱۰ خرداد) نیز به علت افزایش دما، یک فصل کوتاه دیگر مناسب برای سفر به منچستر هستند.

بهترین زمان سفر به منچستر بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

بهترین زمان سفر به منچستر

فصل تابستان با دمای میانگین حداکثری ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد (نقطه اوج دما در تمام سال) فصل داغ گردشگری منچستر به‌شمار می‌آید.

در این زمان از سال، به علت وجود فستیوال‌های متعدد و مهیج، شهر میزبان بیشترین تعداد گردشگران است؛ پس بهتر است که مکان اقامتی مورد نظر خودتان را از چندین ماه زودتر رزرو کنید تا از در دسترس بودن آن مطمئن باشید. در نظر داشته باشید که تا ماه آگوست که فصل جدید آغاز می‌شود، مجبور به رقابت با طرفداران فوتبال که به شهر سرازیر می‌شوند و تمام هتل‌ها را اشغال می‌کنند، نیستید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا دسامبر (۱۰ شهریور تا ۱۰ دی)

بهترین زمان سفر به منچستر

فصل پاییز زمانی دوست‌داشتنی برای سفر به منچستر است. اگرچه دمای هوا رو به کاهش می‌گذارد (از ۱۵٫۶ تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد)، اما شما شهر را به علت آغاز فصل فوتبال، با انرژی زیادی خواهید دید. به همین دلیل، ممکن است با کاهش نرخ قابل توجهی در هزینه هتل‌ها روبه ‌و نشوید. اگر به دنبال کمی صرفه‌جویی هستید، حتما هتل خود را از چندین ماه زودتر رزرو کنید.

فصل زمستان: ماه‌های ژانویه تا فوریه (۱۱ دی تا ۱۲ اسفند)

بهترین زمان سفر به منچستر

منچستر پس از تعطیلات زمستانی، با یک سقوط در تعداد گردشگران روبه‌رو می‌شود. مسافران ترجیح می‌دهند که از دمای میانگین ۱٫۱- تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گرادی که مشخصه بارز آب و هوای این فصل است، اجتناب کنند. علاوه بر آب و هوای سرد، ماه‌های ژانویه و فوریه پر از بارش باران هستند؛ پس اگر مداوما با نم‌نم باران مواجه شدید، تعجب نکنید. نکته مثبت سفر زمستانی به منچستر، صرفه‌جویی در هزینه هتل‌ها است.

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۳ اسفند تا ۱۰ خرداد)

بهترین زمان سفر به منچستر

فصل بهار منچستر، افزایش دمای مطلوبی را به خود می‌بیند؛ دمای میانگین بین ۴٫۴ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد تغییر بسیار دلچسبی به نسبت دمای -۱٫۱ درجه سانتی‌گرادی زمستان است. اگرچه، تواما با این تغییر دلپذیر، قیمت هتل‌ها نیز افزایش می‌یابند. قیمت هتل‌ها در این فصل، بسته به آب و هوا و اینکه مسابقه فوتبالی در طول هفته برگزار می‌شود یا نه، نوسان دارد.

بهترین زمان سفر به منچستر بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

رویداد بزرگ دوچرخه‌سواری در منچستر (Great Manchester Cycle)

بهترین زمان سفر به منچستر بر اساس هزینه هتل‌ها

رویداد بزرگ دوچرخه‌سواری در منچستر، یک رویداد ورزشی در یک جاده بسته است که هر تابستان در ماه ژوئن در منچستر، ترافورد و سالفورد برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان می‌توانند در یک، دو یا چهار مسیر ۱۳ مایلی (۲۱ کیلومتری) که از استادیوم منچستر در شرق شهر، آغاز می‌شود و قبل از بازگشت به نقطه شروع، به سمت راه مانکنیان (Mancunian Way) و الد ترافورد (Old Trafford) می‌رود، دوچرخه‌سواری کنند. بیش از هشت هزار نفر در رویداد بزرگ دوچرخه‌سواری سال ۲۰۱۳ شرکت کردند.

فستیوال بین‌المللی فیلم منچستر

منچستر

فستیوال بین‌المللی فیلم منچستر، هر سال در ماه جولای در مرکز خلاقیت منچستر برگزار می‌شود و بهترین آثار سینمای مستقل را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد.

فستیوال تئاتر ۲۴:۷ (24:7 Theatre Festival)

منچستر

فستیوال تئاتر ۲۴:۷، یک رویداد سالیانه در منچستر در کشور انگلستان است که آثار استعدادهای جوان بخش شمال غربی کشور را به نمایش می‌گذارد. دیوید اسلاک و آماندا هنسی در سال ۲۰۰۴ این فستیوال را تاسیس کردند.

فستیوال تئاتر ۲۴:۷ قصد دارد که اجراهای درام خلاقانه را برای مردم منچستر به ارمغان بیاورد و نوشتن، کارگردانی، اجرا و پرورش استعدادهای آینده را ارتقا دهد. هر سال، نمایشنامه‌ها با فرآیند داوری «نابینا» انتخاب می‌شوند؛ تمام نمایشنامه‌ها به‌صورت ناشناس بدون اینکه داوران نام نویسنده را بدانند، خوانده می‌شوند و همین سیستم به تمام شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد که فرصتی مساوی برای شرکت در فستیوال، پیدا کنند.

فستیوال گل آر اچ اس (RHS Flower Festival)

منچستر

فستیوال گل آر اچ اس (انجمن سلطنتی باغبانی و گل آرایی) هر سال در پارک تاتون (tatton park) در فاصله ۲۰ مایلی (۳۲ کیلومتری) شهر منچستر با حضور طراحان حرفه‌ای باغداری و گل آرایی در ماه جولای، برگزار می‌شود. این فستیوال، روزی عالی برای یک تفریح خانوادگی و لذت بردن از فضایی زیبا در یک روز تابستانی است.

فستیوال جاز منچستر

منچستر

فستیوال جاز منچستر، یک فستیوال موسیقی ۹ روزه در ماه جولای در شهر منچستر است که هر سال با تمرکز بر آثار معاصر موسیقی جاز از بخش شمال غربی کشور انگلستان، برگزار می‌شود. فستیوال موسیقی جاز منچستر در سال ۱۹۹۶ با مدت زمان یک روز تاسیس شد و از آن پس در سال‌های بعدی، تبدیل به رویدادی ۹ روزه شد.

فستیوال جاز منچستر ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۰ تا ۲۸ جولای (۲۹ تیر تا ۷ مرداد ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال غذا و نوشیدنی منچستر

منچستر

فستیوال غذا و نوشیدنی منچستر یک رویداد ملی هیجان‌انگیز و پر طرفدار در ماه‌های سپتامبر و اکتبر است. این فستیوال که در سال ۱۹۹۸ توسط فیل جونز طراحی و تاسیس شد، قصد داشت تا به بقیه نقاط کشور نشان دهد که منچستر چیزی بیشتر از پای‌های گوشت و آبگوشت برای ارائه کردن به دیگران دارد. در ۲۰ فستیوالی که از آن سال به بعد برگزار شده، منچستر به یک موفقیت ملی دست پیدا کرده و البته در طول این زمان، فستیوال غذا و نوشیدنی با تغییرات عمده‌ای روبه‌رو بوده است.

این فستیوال در سالن‌های مختلفی در شهر برگزار می‌شود و مرکز اصلی آن، در میدان آلبرت (Albert Square) است؛ جایی که یک دهکده مخصوص بزرگ غذا و نوشیدنی (food and drink village) ساخته شده است.

فستیوال غذا و نوشیدنی منچستر ۲۰۱۸ در تاریخ ۲۷ سپتامبر تا ۸ اکتبر (۵ تا ۱۶ مهر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال ادبیات منچستر

منچستر

فستیوال ادبیات منچستر در سال ۲۰۰۶ به دنبال میراث موفق فستیوال شعر منچستر، تاسیس شد. فستیوال ادبیات منچستر، فرصت‌های منحصر به فرد و خیال آفرینانه‌ای را برای مخاطبین خود فراهم می‌کند تا بتوانند در فرمت فستیوال سالیانه و پروژه فعالیت‌های مرتبط، یک تجربه زنده و با کیفیت بالا از ادبیات داشته باشند. فستیوال ادبیات منچستر هر سال در ماه اکتبر در این شهر برگزار می‌شود.

اهداف اصلی این فستیوال، نمایش بهترین نوشته‌های معاصر از سراسر جهان، دعوت از ادبیات خلاقانه از نویسندگان نوظهور و نوپا، ارائه فرصت‌هایی برای نویسندگان برای آزمایش رسانه‌های جدید در تولید و ارائه کار خود، ارتقای منچستر به‌عنوان یک مرکز تبادل فرهنگی بین‌المللی و ارائه فرصت‌های الهام‌بخش برای کودکان و نوجوانان برای شرکت در نوشتار خلاقانه و فعالیت‌های مرتبط به مطالعه است.

فستیوال ادبیات منچستر ۲۰۱۸ در تاریخ ۶ تا ۲۱ اکتبر (۱۴ تا ۲۹ مهر ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد.

فستیوال کمدی منچستر

فستیوال کمدی منچستر، یک فستیوال سالیانه در شهر منچستر است که در طول دو هفته آخر ماه اکتبر برگزار می‌شود. این فستیوال بر اجراهای استند آپ کمدی تمرکز دارد. هر ساله مجموعه‌ای از بازیگران بین‌المللی، کارگردانان انگلیسی و کمدین‌های محلی برای ایجاد یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های کمدی در کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند.

غرفه‌های کریسمس منچستر

منچستر

بزرگ‌ترین، اصلی‌ترین و با فاصله قابل توجهی، بهترین غرفه‌های کریسمس انگلستان، غرفه‌های کریسمس منچستر هستند. این فروشگاه‌ها، یک مقصد ایده‌آل برای جشن گرفتن در تعطیلات کریسمس هستند. اولین غرفه‌های کریسمس منچستر که در سال ۱۹۹۹ وارد این شهر شدند، هر سال به نسبت قبل رشد کردند و هم‌اکنون بیش از نه میلیون نفر را در ماه دسامبر به سمت این شهر می‌کشانند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال ایرلندی منچستر

منچستر

فستیوال ایرلندی منچستر یا رژه روز سنت پاتریک، هر سال در ماه مارس در شهر منچستر با برگزاری جشن و پایکوبی، برگزار می‌شود. این فستیوال از ۱۷ مارس ۱۹۹۰ در این شهر برقرار است و بسیاری از مقامات بلند مرتبه ایرلند و انگلستان در آن شرکت کرده‌اند.

ماراتن بزرگ منچستر (Great Run)

منچستر

ماراتن بزرگ منچستر، یک مسابقه دوی سالیانه در ماه می در این شهر است. این ماراتن از سال ۲۰۰۳ در یک مسیر ۱۰ کیلومتری برگزار می‌شود و از سال ۲۰۱۷ هم یک مسیر نیمه ماراتن نیز دارد. این ماراتن با توجه به مسافت آن، بزرگ‌ترین در نوع خود در قاره اروپا است و از نظر تعداد شرکت‌کنندگان در کشور انگلستان، رتبه سومین رویداد را دارد.

بهترین زمان سفر به منچستر بر اساس هزینه هتل‌ها

بهترین زمان سفر به منچستر

رتبه‌های منچستر

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های منچستر به شرح زیر است:

  • چهارمین مقصد برتر گردشگری یک روزه از مبدا لندن

منچستر؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جدولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماهحداقل دما (سانتی‌گراد) حداکثردما (سانتی‌گراد)  میزان بارش میانگین (میلی‌متر)
ژانویه۱۷۸۱٫۵
فوریه۱۷۵۱٫۶
مارس۲۱۰۵۸٫۷
آوریل۴۱۲۶۱٫۵
می۷۱۶۵۴٫۹
ژوئن۹۱۸۶۴٫۵
جولای۱۲۲۰۶۷٫۳
آگوست۱۱۲۰۷۹٫۵
سپتامبر۹۱۷۷۹٫۵
اکتبر۷۱۳۹۸٫۸
نوامبر۳۱۰۸۰
دسامبر۱۷۸۹٫۹

میانگین ماهیانه دمای حداقل و حداکثر و بارش در منچستر

چه زمانی به منچستر برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۳۷۱۵-۱۴۲۱
فوریه۳۸۷-۱۶۲۰
مارس۳۱۰۸-۲۱۱۷
آوریل۶۱۳۴-۲۵۱۷
می۸۱۶۱-۲۷۱۹
ژوئن۱۱۱۹۲۲۹۱۷
جولای۱۳۲۰۶۳۲۱۸
آگوست۱۳۲۰۶۳۲۲۰
سپتامبر۱۱۱۸۱۲۷۱۷
اکتبر۹۱۴۴-۲۷۲۰
نوامبر۵۱۰۱۰-۱۷۲۱
دسامبر۳۷۱۴-۱۴۲۱

حداقل و حداکثر دما در منچستر

مطالب مرتبط:

دیدگاه