یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از نگاه نافذ شیر تا فرار از کوسه

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از نگاه نافذ شیر تا فرار از کوسه

در هفته‌ای که گذشت، نشنال جئوگرافی در عکس‌های روز خود عکس‌های زیبایی از مه صبحگاهی در رشته کوه‌های دولومیت تا پرتو‌های خورشید روی دیواره‌های معبدی در ژاپن را انتخاب کرده است.

در عکس‌های روز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه هفته گذشته تصاویر جذاب و دیدنی از غروب آفتاب بر فراز باغ‌های پرتقال، نگاه‌های نافذ شیر نر، برداشت محصولات در پاکستان، گوزن در یک روز برفی و تعقیب یک غواص توسط کوسه آبی به چشم می‌خورد.

مه صبحگاهی

دولموت

تاد بی (tod B) عکاس این عکس قصد داشته تا کوه‌های دولومیت را ببیند. رشته‌کوهی رویایی در ایتالیا که با طلوع خورشید به منظره‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌شود. او ساعت ۴ بیدار شده و بعد از حدود دو ساعت پیاده‌روی به نوک کوه سسدا رسیده است. تاد می‌گوید:

نیازی به گفتن چیزی نیست. بهتر از این دیگر چیزی نمی‌خواستم.

غروب مطبوع

باغ پرتقال

این عکس غروب آفتاب بر فراز یک باغ پرتقال در کشور اسپانیا را به تصویر کشیده‌ است. اسپانیا تولیدکننده اصلی مرکبات در اروپا است.

خیره

شیر

تیم برایان عکاس این عکس که با این شیر بالغ در یک پارک ملی در تانزانیا رخ به رخ شده بود می‌گوید:

هرگز نگاه‌های نافذ او را فراموش نمی‌کنم. بیش از ۲۵۰۰ شیر در این محدوده زندگی می‌کنند و این پارک یکی از بزرگ‌ترین زیستگاه‌های شیر‌ها در دنیا است.

برداشت دایره‌ای

پاکستان

کشاورزان درحال برداشت محصول خود در پنجاب پاکستان هستند. محصول آن‌ها علوفه‌ است که هر دو هفته یک بار برای گاو‌های محلی درو می‌شوند.

روز برفی

انگلیس

آماندا کوک دوربین و وسایل خود را جمع کرد و در یک روزی برفی به پارک بوشی در لندن رفت. او می‌گوید:

بسیار خوش شانس بودم که توانستم از این گوزن در یک روز برفی عکس بگیرم. این گوزن درحال تماشا کردن دو سگ دیگر بود.

عمارت طلایی

ژاپن

آفتاب  به ورقه‌های طلایی معبد کینکاکوجی که در ژاپن قرار دارد، می‌تابد و زیبایی این عمارت را دوچندان می‌کند. قدمت این محل به قرن ۱۴ برمی‌گردد، در حالی که عمارت کنونی بعد از در آتش سوختن عمارت قبلی در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد.

تعقیب

تعقیب

در یک روز زمستانی و در آب‌های آزورس در پرتغال یک کوسه آبی در حال تعقیب کردن یک غواص است. یک کوسه آبی نر معمولا بین ۲۷ تا ۵۵ کیلو وزن دارند، در حالی که کوسه‌ آبی ماده چیزی بین ۹۳ تا ۱۸۲ کیلوگرم وزن دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه