راهنمای سفر به امارت فجیره

امارت فجیره یکی از ۷ امارت کشور امارات متحده عربی است که مرکز آن شهر فجیره است. فجیره در ساحل دریای عمان و قسمت شرقی شبه‌جزیره عربستان قرار دارد.

امارت فجیره را بیشتر بشناسید:

معرفی امارت فجیره

علت نامگذاری امارت فجیره

جاهای دیدنی امارت فجیره

معرفی امارت فجیره

امارت فجیره یکی از ۷ امارت کشور امارات متحده عربی است که مرکز آن شهر فجیره است. فجیره مساحتی برابر با ۱۱۶۵ کیلومتر مربع و بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ جمعیتی برابر با ۱۳۰ هزار نفر دارد. فجیره در ساحل دریای عمان و شرق شبه‌جزیره عربستان واقع شده است. این امارت از جنوب به کلبا، از غرب به امارت‌های رأس‌الخیمه و شارجه منتهی می‌شود.

بندر فجیره یکی از بنادر مهم منطقه خاورمیانه است. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۲ هزار کشتی عبوری از تنگه هرمز برای سوخت‌گیری به بندر فجیره روانه می‌شدند، این موضوع میزان اهمیت بندر را نمایش می‌دهد.

امارت فجیره

علت نامگذاری امارت فجیره

کلمه فجیره، به‌معنای چشمه‌های آب جاری است و چون در اطراف این منطقه چند چشمه آب روان است، این منطقه فجیره نام‌گذاری شده است.

جاهای دیدنی امارت فجیره

فجیره را می‌توان به‌عنوان یکی از امارت‌های مهم تاریخی امارات متحده شناخت. در روستای بدیه در شهر فجیره، مسجدی باستانی با قدمت ۵۰۰ سال وجود دارد که به مسجد «بدیه» مشهور است. این مسجد ظاهری عجیب دارد و نظر بسیاری از باستان‌شناسان را جلب کرده است.

امارت فجیره

قلعه اوحله یکی دیگر از آثار تاریخی و جاهای دیدنی فجیره است که در واقع دژی تاریخی است که هرساله گردشگران زیادی را به امارات متحده عربی می‌کشاند.

فجیره امروز به یکی از امارت‌های مدرن کشور امارات متحده عربی تبدیل شده است، اگرچه هنوز مراکز خرید فجیره به‌پای مراکز خرید دبی نمی‌رسند؛ اما در اندازه خود به یکی از بهترین امارت‌های این کشور تبدیل شده است.

نویسنده: فاطمه محمدی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map