مصر، از جام جهانی برای ترویج گردشگری خود استفاده می‌کند

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
مصر، از جام جهانی برای ترویج گردشگری خود استفاده می‌کند

مصر، به عنوان اولین حامی رسمی و منطقه‌ای فیفا در جام جهانی ۲۰۱۸، تلاش می‌کند که از این فرصت برای نشان دادن قابلیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری این کشور استفاده کند.

محمد عطیه احمد، یکی از اعضای دفتر فنی وزارت گردشگری مصر و یکی از پژوهشگران اداره‌ی تجارت و میراث جهانی این کشور، گفت:

مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه، فقط یک رویداد ورزشی نیست، بلکه مکانی برای معرفی مصر به عنوان مقصدی برای گردشگری است.

احمد گفت که بخش گردشگری مصر باید از حضور تیم ملی فوتبال این کشور در جام جهانی ۲۰۱۸ برای ترویج همه‌ی انواع گردشگری در مصر، به ویژه گردشگری ورزشی، استفاده کند.

وی افزود که گردشگری ورزشی این توانایی را دارد که درآمد زیادی برای این کشور تولید کند؛ و به همین دلیل است که سازمان‌های مسافرتی و گردشگری از منابع تبلیغاتی خود برای بهره‌گیری از این رویداد بزرگ ورزشی استفاده می‌کنند.

او این ایده را مطرح می‌کند که مصری‌هایی که برای جام جهانی به روسیه سفر می‌کنند، می‌توانند بروشورهای تبليغاتی را در میان افرادی از ملیت‌های مختلف که در روسیه حضور دارند، پخش کنند و می‌گوید لازم است که باید از این ایده، نهایت بهره را برد.

محمد احمد: جام جهانی فقط یک رویداد ورزشی نیست، بلکه فرصتی برای معرفی مصر به عنوان یک مقصد گردشگری است

همچنین، مصری‌ها باید با شکل و شمایلی در روسیه حاضر شوند که بازتابی از میراث واقعی مصر باشد، مثلا این که ردای فرعونی به تن کنند تا توجه مردم را به خود جلب کنند. روش دیگری که می‌توان برای ترویج گردشگری مصر استفاده کرد، این است که هواپیما و اتوبوس اختصاصی تیم مصر را با استفاده از تصاویری از اهرام مصر، مجسمه‌ی ابوالهول و یکی از معبدهای فرعونی نقاشی کنند تا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای مصر عمل کنند. تیم ملی عربستان سعودی و کامرون هم به ترتیب، با استفاده از تصاویر شاهین و شیر روی پیراهن‌های ورزشی خود همین کار را کرده‌اند. 

همچنین برای تحلیل بازی‌های جام جهانی باید با چهره‌های سرشناس ورزشی در عرصه‌ی بین‌المللی مانند پله، جواهر برزیل؛ مارادونا، افسانه‌ی آرژانتینی و زین‌الدین زیدان، ستاره‌ی فرانسوی، همکاری و از آن‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی گردشگری مصر در روسیه استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه