استقبال از طرفداران جام جهانی 2018 با آثار هنری خیره کننده در متروی مسکو

سحر ارجمند
سحر ارجمند پنجشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۱
استقبال از طرفداران جام جهانی 2018 با آثار هنری خیره کننده در متروی مسکو

هزاران هوادار جام جهانی فوتبال به زودی از سیستم متروی مسکو استفاده خواهند کرد. آن‌ها علاوه بر این‌که از سفر ارزان و امن با مترو در سراسر شهر لذت خواهند برد، می‌توانند در ایستگاه مترو، آثار هنری خیره‌کننده‌ای را تماشا کنند.

متروی مسکو که در سال ۱۹۳۵ افتتاح شد، دارای ۱۳ خط است که از سراسر شهر عبور می‌کند و به داشتن ایستگاه‌های بزرگ و زیبا شهرت دارد. چند ایستگاه در مرکز شهر وجود دارد که به دلیل دارا بودن دیوار نماهای هنری از دوره شوروی در میان مسافران شناخته شده است.

ایستگاه های متروی مسکو

عبور و مرور مردم در ایستگاه متروی کومسومولسکایا در موسکو که دارای سقفی مزین و ستون‌هایی از سنگ مرمر است.

ایستگاه های متروی مسکو

ایستگاه مترو کی‌یفزکایا در مسکو دارای دیوارهای مزین به آثار هنری دوره شوروی و لوسترهای زیبایی است که از سقف آویزان شده‌اند.

ایستگاه های متروی مسکو

در تصویر بالا، قطار در ایستگاه کی‌یفزکایا توقف کرده است. واگن‌های آن ترکیبی از ماشین‌های دوره‌ی شوروی با کف چوبی و براق قطارهای مدرن است و اکثر آن‌ها به وای فای رایگان مجهز هستند.

بسیاری از این ایستگاه‌ها مانند گالری‌های هنری هستند و با نقاشی‌های باشکوه، ستون‌های مرمر و لوسترهای مجلل، تزئین شده‌اند.

«تاگانسکایا» (Taganskaya)، «کومسومولسکایا» (Komsomolskaya)، «نووسلوبودسکایا» (Novoslobodskaya) و «کی‌یفزکایا» (Kievskaya)، ایستگاه‌هایی هستند که در مسیر خطوط اصلی شهر مسکو قرار دارند و به خاطر داشتن پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگارنگ، سقف‌های طاق‌دار و تزئین شده و دیوارنماهای دوره شوروی، مشهور هستند.

ایستگاه های متروی مسکو

لنین و انقلاب ۱۹۰۵، دو موضوع محبوب در این کشور کمونیستی سابق است که بازدیدکنندگان با آن مواجه می‌شوند.

«پابلو زونیگا تورو» (Pablo Zúñiga Toro)، خبرنگار تلویزیون شیلی، پس از بازدید از روسیه، گفت:

گویی که از یک موزه بازدید کرده‌ام. در آنجا همه چیز باشکوه و مجلل است.

ایستگاه های متروی مسکو

در ایستگاه متروی نووسلوبودسکایا، پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ زیبایی سالن را دوچندان کرده است.

دو استادیوم میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در مسکو، به راحتی از طریق مترو قابل دسترسی هستند. «ورزشگاه اسپارتاک» (Spartak) به وسیله خط هفت واقع در بخش شمال غربی شهر قابل دسترسی است. «ورزشگاه لژینکی» (Luzhniki) که میزبان بازی‌های افتتاحیه و فینال است، در مسیر خط یک قرار دارد. چندین خط هم به قطارهای متعلق به دو فرودگاه اصلی مسکو، «شرمتیوو» (Sheremetyevo) و «دوموده‌دوو» (Domodedovo)، متصل هستند.

در روسیه اکثر اسامی ایستگاه‌ها با الفبای سیریلیک محلی نوشته شده است؛ اما با توجه به هجوم گردشگران برای تماشای بازی‌های جام جهانی به این کشور، در حال حاضر اعلان‌های روی اتومبیل‌ها به دو زبان روسی و انگلیسی است.  

ایستگاه های متروی مسکو

اسامی ایستگاه‌ها با الفبای سیریلیک محلی نوشته شده‌اند، اما اخیراً ترجمه انگلیسی هم به آن اضافه شده است.

در نتیجه حملات و بمب‌گذاری‌های چند سال اخیر، امنیت و اقدامات مرتبط با آن افزایش پیدا کرده است و معمولاً ایستگاه‌های ورودی مجهز به فلزیاب هستند.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه