رشد سریع صنعت گردشگری در دبی

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹
رشد سریع صنعت گردشگری در دبی

صنعت سفر و گردشگری در دبی در ۱۳ ماه اخیر با بالاترین نرخ سرعت توسعه یافته است. در ادامه در مورد جزئیات این خبر با ما بخوانید.

از اوایل سال ۲۰۱۵، خروجی و سفارشات تازه صنعت گردشگری در شهر دبی واقع در کشور امارات متحده عربی در بالاترین نرخ سرعت خود بوده است. در همین حال احساسات تجاری مثبت در این منطقه از ماه آوریل ۲۰۱۲ در بالاترین مقدار خود قرار دارد.

عمده فروشی و خرده فروشی منجر به صعود با شاخص ۵۸٫۳ درصد شده‌اند. سفر و گردشگری شاخص ۵۷٫۳ درصد را برای دبی به ارمغان آورده‌اند. ساخت و ساز تنها بخشی بود که نسبت به ماه آوریل (۵۴٫۹ درصد رشد)، کمی کاهش در شاخص رشد داشت و به ۵۴٫۶ درصد رسید.

شاخص ردیاب فصلی به ۵۷٫۶ درصد رسید (در ماه آوریل این شاخص ۵۳٫۹ بود) و از ماه آوریل ۲۰۱۷، این رکورد، قوی‌ترین رکورد ثبت شده است. شاخص زیر ۵۰ درصد نشانگر این است که بخش خصوصی غیر نفتی اقتصاد به طور کلی در حال کاهش و شاخص بالای ۵۰ درصد به معنی توسعه است.

خدیجه حق (Khatija Haque)، رییس مرکز پژوهشی منا (MENA) در امارات ان بی دی (Emirates NBD)، در مورد این نتایج نظر داد و گفت که این رشد سریع در شاخص ردیاب اقتصاد دبی دیدگاه آن‌ها را در مورد اینکه دبی نسبت به سال ۲۱۰۷، رشد سریع‌تری را تجربه کرده است، تایید می‌کند؛ اما خواندن عنوان این پژوهش، فشار وارد بر حاشیه‌های سود را پنهان می‌کند که در داده‌های نظرسنجی نیز این حقیقت مشهود است.

شرکت‌ها بخصوص در بخش عمده و خرده فروشی، در ماه گذشته قیمت‌ها را به شدت کاهش داده‌اند تا تولید و سفارشات جدید خود را افزایش دهند.

خروجی در ماه می به نسبت ۴۰ ماه گذشته در بالاترین سرعت خود قرار داشته است. فعالیت‌های تجاری ماهیانه نیز مداوما از ماه مارس ۲۰۱۶، در حال افزایش بوده است. شواهد بسیاری حاکی از رشدی گسترده در رزرو سفارشات جدید هستند.

شرکت‌ها تنها در زمان کوتاهی در ماه می، کارمندان بیشتری را استخدام کرده‌اند، با اینحال، واکنش‌های بسیاری نشان از این دارند که نرخ استخدام به علت تلاش در جهت کاهش هزینه‌ها، محدود شده است.

احساسات و تمایلات مثبت نیز به رکوردی بینظیر در این ماه در دبی رسیده است. از زمانی که دبی به عنوان میزبان اکسپو ۲۰۲۰ (نمایشگاه‌های بین‌المللی) انتخاب شده است، پیش بینی‌های تقاضای قوی، اعتماد به کسب و کار را تقویت کرده‌اند. متوسط هزینه‌ها همچنان در دبی افزایش می‌یابد، هر چند نرخ تورم قیمت ورودی از ماه آوریل کاهش یافته و به طور کلی در حد متوسط بوده است.

افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی در کنار تورم آرام هزینه‌های ورودی، شرکت‌ها را به سمت کاهش هزینه‌های خروجیشان، هدایت می‌کنند. به طور قابل توجهی گزارش‌هایی از رقابت بیشتر در بخش ساخت و ساز به شرکت‌ها کمک کرده است تا قیمت‌های فروش را با سرعت مطلوبی کاهش دهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه