پیامدهای ناخوشایند تعطیلی طولانی مدت فرودگاه رامسر

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان پنجشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۸
پیامدهای ناخوشایند تعطیلی طولانی مدت فرودگاه رامسر

پس از تعطیلی فرودگاه رامسر قرار بود موانع پروازی این فرودگاه در کمتر از یک ماه برطرف شود، اما متاسفانه چنین نشد و مشکلات زیادی برای فعالان گردشگری به وجود آمد.

فرودگاه رامسر با قدمتی بیش از ۵۰ سال یکی از فرودگاه‌های شمال کشور است و از ماه‌ها قبل به دلایلی این فرودگاه غیرفعال شده که این امر مشکلات فراوانی ازلحاظ اقتصادی برای فعالان حوزه گردشگری این شهر به‌همراه داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در پنجم خرداد ماه امسال اعلام کرد که موانع موجود در فرودگاه رامسر به‌زودی برطرف شده و از ۲۲ خرداد ماه پروازها به این فرودگاه برقرار می‌شود.

یازدهم اردیبهشت ماه امسال به‌علت وجود درختان بلند و تیرک‌های برق در مسیر نشست و برخاست هواپیماها، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) تمامی پروازهایش در مسیر رفت و برگشت تهران - رامسر و اصفهان - رامسر لغو کرد.

از بهمن ماه سال گذشته نیز شرکت هواپیمایی آسمان به خاطر همین موانع اقدام به لغو پروازها در مسیرهای رفت و برگشت رامسر - شیراز، رامسر - مشهد و رامسر - تهران کرده بود.

کارشناسان اعتقاد دارند تأسیسات ناوگان هوایی یکی از ارکان مهم حمل و نقل ترکیبی و از محورهای توسعه هر منطقه به شمار می‌آید و در کنار ناوگان ریلی و جاده‌ای شرایط رشد متوازن هر منطقه را رقم می‌زند

جمعی از فعالان حوزه گردشگری شهرستان رامسر با اشاره به تعطیلی این فرودگاه و اثرات نامطلوب آن بر اقتصاد منطقه بیان کردند با ادامه این روند، بیشتر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان منطقه دچار مشکل می‌شوند.

نصرالله خلج مدیر یکی از هتل‌های رامسر دراین‌باره گفت:‌

با گذشت بیش از ۵ دهه از فعالیت فرودگاه رامسر شهری که هرسال پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر خارجی و داخلی است، هم‌اکنون به خاطر مشکلات جزئی غیرفعال شده و چنین وضعیتی جای تأمل دارد.

وی افزود:‌

تا پیش از غیرفعال شدن این فرودگاه، به‌طور متوسط هر روز حدود ۹۹ درصد ظرفیت هتل از مسافران به‌ویژه گردشگران خارجی پذیرش می‌شدند و اکنون این ظرفیت به حدود ۹ درصد رسیده است. دست‌کم ۵۹  نفر در این هتل فعالیت دارند و اگر تعطیلی فرودگاه ادامه یابد، ناگزیریم به خاطر نداشتن درآمد، نیروی انسانی این مرکز اقامتی را کاهش دهم.

مدیر هتل خلج رامسر، ‌نبود برنامه‌ریزی صحیح و مدون،‌ کم‌توجهی و کوتاهی مسئولان ذی‌ربط را از علت‌های اساسی تعطیلی این فرودگاه در این شهر برشمرد و گفت که نمی‌دانم کدام مقام مسئول باید تاوان این همه ضرر و زیانی که بر فعالان حوزه گردشگری براثر تعطیلی این فرودگاه تحمیل شده بدهد.

مسئول تاکسی بی‌سیم فرودگاه رامسر هم دراین‌باره گفت که دستکم ۳۵ راننده خودرو در جابه جایی مسافران پروازی فرودگاه این شهر در بیشتر شهرهای غربی مازندران فعالیت داشتند که هم‌اکنون بیکار شده‌اند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه