موانع سفر به شور شور چالدران برداشته می‌شود

سیامک احدی
سیامک احدی چهار شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۷
موانع سفر به شور شور چالدران برداشته می‌شود

مسیر دسترسی به آبشار شورشور چالدران با تلاش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هموار شد.

«جلیل رستم‌پور» سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:

آبشار شور شور شهرستان چالدران، یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری این شهرستان به شمار می‌آید که تاکنون مسیر دسترسی گردشگران به دلیل نبود راه مناسب با دشواری‌هایی همراه بود ولی با تلاش این اداره کل در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در مناطق گردشگری، به زودی با اتمام طرح ایجاد و بهسازی راه دسترسی به این آبشار، گردشگران با سهولت می‌توانند از آن بازدید کنند.

رستم‌پور جزئیات این طرح را شرح داد و گفت:

با توجه به بازدیدی که سال گذشته از این آبشار به عمل آمد، ایجاد راه مناسب برای دسترسی سهل و راحت گردشگران به آبشار، ضروری داشت که این پروژه در فهرست طرح‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری اداره کل برای سال جاری، قرار گرفته و نهایتاً در پروژه‌های زیرساختی سال ۹۶ مصوب و تخصیص اعتبار صورت پذیرفت.

رستم‌پور با اشاره به اینکه در این پروژه حدود ۲ کیلومتر مسیر دسترسی به آبشار، زیرسازی و بهسازی و آسفالت‌ریزی می‌شود، افزود:

این پروژه از حدود دو ماه پیش با مدیریت و نظارت این اداره کل و با تامین اعتباری حدود سه هزار میلیون ریال شروع شده و کمتر از یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

آبشار عرب دیزج معروف به شور شور، در بخش دشتک (آواجیق) شهرستان چالدران در ۲۲ کیلومتری ماکو و ۴۰ کیلومتری چالدران در نزدیکی روستای عرب دیزج واقع شده که دارای چشم‌انداز طبیعی بسیار زیبایی بوده که در نوع خود بی‌نظیر است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه