لغو پروازهای فرودگاه یاسوج

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۳
لغو پروازهای فرودگاه یاسوج

پروازهای فرودگاه یاسوج که پس از گذشت ۷۸ روز از سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر 72 تهران - یاسوج، به‌طور رسمی از ۱۶ اردیبهشت سال جاری از سر گرفته شده بود، با اعلام شرکت هواپیمایی آتا به‌طور موقت لغو شد.

مدیر فرودگاه یاسوج در پی لغو پروازهای این فرودگاه گفت:

با توجه به پیگیری‌های انجام شده و با اعلام شرکت هواپیمایی آتا قرار است پروازهای این فرودگاه در کمتر از ۱۰ روز آینده دوباره از سر گرفته شود.

مسئولان شرکت آتا بروز مشکلاتی در ناوگان شرکت ساخت هواپیمایی ام.برائر را دلیل لغو موقت پروازها ذکر کرده‌اند

 پروازهای فرودگاه یاسوج پس از بروز سانحه هوایی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه با هواپیمای جت ام.برائر 145 و ظرفیت حمل ۵۰ مسافر انجام می‌گرفت.

محسنیان با بیان اینکه پروازها از مقصد تهران به یاسوج در ساعت ۶ صبح و از یاسوج به تهران نیز در ساعت هشت صبح صورت می‌گرفت، افزود:

با شرکت‌های هواپیمایی دیگر از جمله آسمان و ماهان نیز توافقاتی برای انجام پرواز در فرودگاه یاسوج انجام شده است.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت:

با تلاش وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه‌های کشور و مسئولان اجرایی استان تمامی زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای انجام پروازهای ایمن در این فرودگاه فراهم شده است.

 طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج نیز به اتمام رسیده و به زودی با حضور برخی مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تغییر مسیر پروازی فرودگاه یاسوج نیز گفت:

هماهنگی‌ها و مقدمات لازم در این زمینه با شرکت فرودگاه‌های کشور و وزارت راه و شهرسازی نیز انجام شده و پیشنهادات اولیه ارسال شده است.

از زمان سقوط هواپیمای ای تی ار 72 در تاریخ ۲۹ بهمن سال گذشته تاکنون پروازی در فرودگاه یاسوج انجام نگرفته بود.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از ۵۵ دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.

این هواپیما هر روز۲ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر را جا به جا می‌کرد.

پس از وقوع سانحه هواپیمای آسمان (تهران- یاسوج) در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در ارتفاعات دنا، پروازهای فرودگاه یاسوج تعطیل شد.

در سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج ۶۵ مسافر و خدمه هواپیما جان خود را از دست دادند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه