آغاز پروازهای حج از ۲۸ تیر

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
آغاز پروازهای حج از ۲۸ تیر

امسال ۸۵ هزار نفر از ۲۰ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

حسین اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره عملیات حج در فرودگاه‌های کشور گفت:

در سال جاری طبق اعلام سازمان حج و زیارت ۸۵ هزار حاجی از فرودگاه‌های کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

اسفندیاری بازه اعزام حجاج را ۲۸ روزه اعلام کرد و افزود:

در صورت عدم اعلام تغییر توسط سازمان ‌حج و زیارت ثابت ماندن برنامه‌ها، پروازهای رفت حجاج از ۲۸ تیرماه در فرودگاه‌های اهواز، بوشهر، امام خمینی (ره) و مشهد شروع شده و آخرین پروازهای رفت هم ۲۴ مرداد در فرودگاه‌های حضرت امام و تبریز انجام می‌شود.

وی ادامه داد:

عملیات برگشت نیز از ۳ شهریور آغاز شده و تا ۲۲ شهریور به طول می‌انجامد. اولین پرواز برگشت به فرودگاه بوشهر و آخرین پروازهای برگشت در فرودگاه‌های بیرجند، تبریز، حضرت امام و گرگان انجام می‌شود.

عملیات حج امسال در فرودگاه‌های امام‌خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، همدان، گرگان، ساری، تبریز، کرمان، ارومیه، یزد، بیرجند، زاهدان، کرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر، اردبیل و رشت انجام خواهد شد. البته مدیریت فرودگاه امام (ره) بر عهده شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است. همچنین بیشترین تعداد حجاج به تعداد ۲۲ هزار و ۷۱۶ نفر از فرودگاه‌ امام خمینی (ره) و کمترین تعداد حجاج به تعداد ۴۹۳ نفر از فرودگاه رشت اعزام خواهند شد.

اسفندیاری گفت:

متولی اصلی حج در ایران سازمان حج و زیارت است و بعد از اعلام زمانبندی حج توسط فرودگاه‌های کشور برنامه‌ریزی مربوطه را سازماندهی می‌کنند. با این حال در یک بازه زمانی کوتاه بخش عمده‌ای از فرودگاه‌های ما درگیر عملیات حج هستند و فشار زیادیروی شرکت فرودگاه‌ها وجود دارد. باید توجه داشت که فرودگاه چون نقطه شروع و پایان سفر است، خاطره‌ای ماندگار در ذهن حجاج ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه