طوفان با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت تهران را درنوردید

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۸
طوفان با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت تهران را درنوردید

طوفان با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک امشب تهران را درنوردید.

طوفان با آذرخش از مناطق جنوبی تهران آغاز و به‌سرعت بیشتر مناطق پایتخت را دربر گرفت و در برخی نقاط نیز همراه با بارش‌های سیل‌آسا شد.

تاکنون گزارشی از میزان خسارت‌های این طوفان اعلام نشده، اما این پدیده جوی با سرعتی بیشتر از شب گذشته وزیدن گرفت و با توجه به شدت فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق ، آب‌گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه ناپایدار علاوه بر تهران، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، البرز، گیلان، دامنه‌های البرز در استان مازندران به ویژه مناطق شرقی، استان گلستان، شمال سمنان و خراسان شمالی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ساعاتی پیش براساس داده‌های اداره کل هواشناسی، طوفان با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت را پیش‌بینی و به شهروندان هشدارهای لازم را داده بود.

سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به شهروندان توصیه کرد قبل از خروج طولانی مدت از منزل پیش‌بینی آب و هوا را بررسی کنند و جعبه کمک‌های اولیه را همواره در منزل آماده داشته باشند.

وی همچنین از شهروندان خواست هنگام وقوع طوفان در یک ساختمان پناه بگیرند و در صورت حضور در خودرو اگر امکان خارج شدن و پناه گرفتن در نقطه امن ایجاد شد، خود را به سرعت به منطقه امن برسانند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه