جشنواره «بهشت غذا و خرید تایلند 2018» آغاز به کار کرد

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۰
جشنواره «بهشت غذا و خرید تایلند 2018» آغاز به کار کرد

جشنواره‌ی خرید تایلند که به صورت سالانه برگزار می‌شود، امسال با ابتکارات کاملا جدید و با توجه ویژه به برنامه‌های مفرح غذاخوری و خرید در سه استان مرزی تایلند در ناحیه‌ی مکونگ بزرگ همراه خواهد بود.

از ۱ ژوئن تا ۳۱ اوت سال ۲۰۱۸، جشنواره‌‌ی «بهشت غذا و خرید تایلند ۲۰۱۸» توسط سازمان گردشگری تایلند (TAT) به همراه شرکت‌های ارائه دهنده‌ی کارت‌های اعتباری، فروشگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، مراکز خرید، هتل‌ها و کارگزاران تورهای مسافرتی، شرایطی را برای مشتریان فراهم می‌کند که از تخفیف‌های بی‌شمار برای خرید استفاده کنند.

امسال، برای اولین بار، علاوه بر بانکوک به استان‌های تاک (در مرز تایلند و میانماربوریرام (در مرز تایلند و کامبوج) و اودون تانی (در مرز تایلند و لائوس) هم توجه ویژه‌ای شده است. این کار در راستای اجرای استراتژی ۴.۰ دولت سلطنتی تایلند مبنی بر پیشبرد یک برنامه‌ی متعادل اجتماعی و اقتصادی، دست یافتن به رشد بیشتر اقتصادی و فرصت‌های شغلی و توزیع عادلانه‌تر درآمد بین مناطق روستایی و شهری انجام می‌شود.

این رویداد با هدف ترویج گردشگری در فصل سبز و نیز، جذب گردشگران از طریق ترویج محصولات و خدمات گوناگون در زمینه‌ی مد، طرح‌های تایلندی، محصولات جامعه محور، خدمات مسافرتی و گردشگری و رستوران‌ها برگزار می‌شود.

به گفته‌ی آقای «یوتاسکا سوپاسورن» (Yuthasak Supasorn)، مدیر اداره‌ی TAT:

هر یک از این استان‌ها دارای فرهنگ و شخصیت منحصر به فرد خود است، اما فعالیت‌های مربوط به خرید و غذاخوری را در خیلی استان‌های مناطق شرقی، شمال شرقی و غربی تایلند می‌توان مشاهده کرد. هدف ما، جذب ۴۰ درصد گردشگر خارجی (کشورهای عضو آسه آن، شرق آسیا، جنوب آسیا و اقیانوسیه) و ۶۰ درصد گردشگر تایلندی است.

هدف از طراحی و برگزاری جشنواره‌ی «بهشت خرید و غذای تایلند ۲۰۱۸»، انگیزه بخشیدن به گردشگران تایلندی و خارجی برای سفر به این کشور و حومه‌ی آن و نیز، تقویت تصویر تایلند به عنوان یک مقصد متنوع، نوآورانه، خلاقانه برای خرید است که ارزش پولی را که برای خرید در این کشور هزینه می‌شود، داشته باشد.

با این که کل این پروژه از ابتدا تا انتها یک بازه‌ی زمانی سه ماهه را شامل می‌شود، ولی برخی از برنامه‌های ویژه‌ی آن در تاریخ‌های خاصی برگزار می‌شود.

بانکوک

بهشت غذای تایلند

جشنواره‌ی «بهشت خرید و غذای تایلند ۲۰۱۸» در خیابان MBK، مرکز MBK و در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۸ برگزار می‌شود؛ طی این رویداد برنامه‌هایی مانند خودتان بپزید، خودتان انجام بدهید و غذا برای خیریه اجرا می‌شود. منوهای ویژه‌ای توسط سرآشپزهای مشهور تهیه می‌شوند تا برای بنیاد کودکان، صدقه جمع کنند.

چون تعداد زیادی از جاذبه‌های گردشگری، مجتمع‌های خرید و مراکز تفریحی این شهر با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است، مقامات این شهر سیستم Skytrain را راه اندازی کرده‌اند که جذاب‌ترین مراکز خرید را معرفی می‌کند و مجتمع‌های خرید و فروشگاه‌های شرکت کننده در این جشنواره را به همراه جاده‌ی راما وان (Rama I Road)، جاده‌ی سوخومویت (Sukhumvit Road) و جاده‌‌ی بانگنا - ترات (Bangna-Trat) به یکدیگر متصل می‌کند.

از میان شرکت‌کننده‌های این جشنواره می‌توان به مرکز خرید ام بی کی، سیام دیسکاوری، سیام سنتر، سیام پاراژون، سیام اسکوار وان، میدان سیام، فروشگاه مرکزی، گروه مرکزی ZEN، سنترال ورلد، روستای گیسورن، ترمینال ۲۱، امپوریوم، امکواتیر، مگا بانگا، بازار مد پلاتینیوم، شو دی سی، تانگ هوا سنگ (Thon Buri)، تانگ هوا سنگ (Bang Lamphu)، آسیاتک و ریور سیتی بانکوک اشاره کرد.

این رویداد از ژوئن تا اوت ۲۰۱۸ در بانکوک ادامه خواهد داشت.

منطقه‌ی مائه سات، استان تاک

بیش از ۲۷۰ فروشگاه و رستوران معروف، از جمله فروشگاه «مدرن ترید» (Modern Trade)، فروشگاه رابینسون، لایف استایل، اوت لت «TK Garment»، بازارچه‌ی «هانگ لانگ» (Hong Long Minimart)، با شعار «سفر، خرید، غذا در سرزمین مائه سات» در ماه ژوئن تا اوت ۲۰۱۸ در این رویداد شرکت خواهند کرد. مراسم افتتاحیه و نمایشگاه «بهشت خرید و غذای تایلند ۲۰۱۸» در روزهای ۸ تا ژوئن ۲۰۱۸ در فروشگاه «رابینسون لایف استایل مائی سات» (Robinson Lifestyle Mae Sot) برگزار می‌شود و شامل مجموعه‌ای از محصولات و خدمات با کیفیت، جشنواره‌ی غذا و نمایش‌های فرهنگی است.

بوری رام

یک رویداد ویژه با نام «شهر آبی، تنوعی از محصولات خوب» در تاریخ ۲۹ ژوئن تا ۱ ژوئیه ۲۰۱۸ در قلعه‌ی بوری رام برگزار می‌شود که شامل بیش از ۱۰۰ غرفه از محصولات تایلندی، مارک‌های معروف ورزشی، غذای محلی و محصولات اجتماعی است. برنامه‌های آشپزی شامل خودتان بپزید، خودتان انجام بدهید، و غذا برای خیریه‌ها است که این برنامه‌ها توسط سرآشپزهای مشهور اجرا می‌شود.

کارآفرینان بوری رام، فروشگاه‌های مواد غذایی، هتل‌ها، هتل بوتیک‌ها و کارگزاران تور در برنامه تبلیغاتی «بهشت غذا و خرید تایلند ۲۰۱۸» که از ژوئن تا اوت برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

اودون تانی

بهشت غذای تایلند

یک رویداد ویژه به نام «اودون در همه‌ی منوها، شادی را سرو می‌کند» در تاریخ ۶ تا  ژوئیه‌ی ۲۰۱۸ در جاده‌ی «تانگ یای» (Thong Yai Road) در مقابل فروشگاه UD Town در منطقه‌ی موئینگ، اودون تانی، برگزار خواهد شد. طی این رویداد، چند پرفورمنس فرهنگی مانند رنگ‌آمیزی کوزه‌های «بان چیانگ» (Ban Chiang: سایت باستان شناسی استان که به خاطر کوزه‌های رنگارنگش به شهرت رسیده است)، برنامه‌ی «از خودتان پذیرایی کنید»، و برنامه‌ای برای تست غذاهای محلی مانند سالاد تند اردک، سم تام (سالاد پاپایا) اجرا می‌شود.

تخفیف‌های ویژه‌ی «بهشت غذا و خرید تایلند ۲۰۱۸» در استان اودن تانی از ژوئیه تا اوت ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

در تمام این رویدادها، همکاری‌های خوبی از سمت شرکای شرکت‌کننده در این رویداد، مانند ویزا کارت، انجمن هتل‌های تایلند، انجمن صنفی طلا و جواهرات تایلند، شرکت‌های هواپیمایی و غیره با اداره‌ی گردشگری تایلند انجام شده است و تخفیف‌ها و پاداش‌های ویژه‌‌ای مانند قرعه‌کشی و اهدای کوپن هدیه در نظر گرفته شده است.

تایلند به بهشت خریداران معروف است. در سال ۲۰۱۶، میانگین ارزش هزینه‌های گردشگران بین المللی در حدود ۵۲۳۷٫۶۲ بات تایلند (تقریبا برابر با ۱۶۳٫۲۰ دلار ایالات متحده) در ازای هر نفر بود که ۱۴٪ از آن برای خرید مصرف شده است. خرید توسط گردشگران، به تنهایی، در حدود ۳۹۷٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بات تایلند (۳۹۷ میلیارد) برابر با ۱۲٬۳۷۰٬۵۲۰٬۰۰۰ دلار (۱۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۵۲۰ هزار) ارز خارجی برای اقتصاد تایلند تولید کرده است.

خرید در تایلند، همیشه فرصتی عالی برای گردآوری محصولات فوق العاده‌ی تایلندی است. گردشگران می‌توانند در ده‌ها فروشگاه بزرگ، مجتمع خرید و مغازه‌های خرده فروشی در بانکوک و شهرهای گردشگری محبوب و پرطرفدار آن، کالاهای متنوع و با کیفیت بالایی پیدا کنند؛ مانند لباس، جواهرات، پوشاک چرمی، کیف، کفش و غیره. بهترین سوغاتی‌های این کشور، محصولات محلی و منحصر به فردی هستند که صنایع دستی، محصولات ابریشمی تایلندی، اقلام تزئینی و محصولات خانگی را شامل می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه