سفر ۴ روزه به کرابی؛ بهشتی پنهان در تایلند

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی دوشنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
سفر ۴ روزه به کرابی؛ بهشتی پنهان در تایلند

تایلند فقط به شهرهایی چون بانکوک، پوکت و پاتایا خلاصه نمی‌شود؛ در یک سفر ۴ روزه همراه ما باشید تا با بهشتی به نام کرابی در جنوب تایلند آشنا شوید.

شهر کرابی مرکز استان کرابی است که در جنوب کشور تایلند و بین ۲ جزیره‌ی بسیار معروف پوکت و سامویی قرار گرفته است. این شهر برای خود بهشتی است که همه را مدهوش زیبایی خود می‌کند. طبیعت نسبتا بکر و دست‌نخورده‌ آن شامل سواحل سفید شنی، آب‌های گرم شفاف، صخره‌های مرجانی زیبا، غارهای متعدد و هر چیزی که یک مکان را رویایی می‌کند در کنار هم جمع شده‌اند تا این شهر را به یکی از مقاصد محبوب در تایلند تبدیل کنند. در تور تایلند و تور کرابی می‌توان از قایق‌سواری در سواحل دریا، گشت و گذار در طبیعت وحشی، پارک‌های ملی، چشمه‌های آب گرم و آبشارهای سرد لذت یک سفر خوب را برد و خاطراتی را ثبت کرد که فراموش‌نشدنی خواهند بود.

برنامه سفر کرابی

در ادامه، برنامه سفر ۴ روزه به کرابی ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. در سفر به کرابی باید به این نکته توجه کرد که جاذبه‌های این منطقه بیشتر شامل سواحل و جنگل‌هایی می‌شود که ممکن است هر کدام به تنهایی یک روز از گردش شما را به خود اختصاص دهد اما در این مقاله سعی کردیم در زمانبندی مناسب، جاذبه‌های بیشتری بازدید شود.

 بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمانبندی خود و برنامه‌ای که دارند، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستان کجارویی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت و گذار در این منطقه زیبا، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم

برنامه سفر ۴ روزه در کرابی بر روی گوگل مپ

روز اول

معبد غار ببر یا معبد وات تام سوا (Tiger Cave Temple - Wat Tham Suea)

معبد غار ببر یا معبد وات تام سوا (Tiger Cave Temple - Wat Tham Suea)

  • آدرس: Krabi Noi, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand
  • مدت بازدید: حدود ۲ ساعت - نزدیک به ۱ ساعت زمان لازم است برای بالا رفتن از پله ها و ۱ ساعت هم بازدید از خود معبد

هزارتویی از غارهای سنگی در این منطقه قرار دارد که اهالی آن را با نام وات تام سوآ به معنای معبد غار ببر می‌شناسند. این معبد و مجموعه غارهای دیدنی یکی از مهم‌ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی کرابی است.

این غارها که میزبان معبدها و زیارتگاه‌های متعددی هستند در جنگلی انبوه و مرتفع قرار گرفته‌اند. راهبان زیادی در این غارها و معبدها سکنی گزیده‌اند و راهی به سوی معنویت می‌جویند. بعضی از این راهبان از زمان تولدشان در این معبدها زندگی می‌کنند. طبق افسانه‌های محلی، زمانی یک ببر در این غارها زندگی می‌کرد که برای بودا بسیار اهمیت داشت. با گشت و گذار در غارها، تندیس‌ها و نمادهای متعددی خواهید دید که همگی نشانی از مذهب بودایی هستند. بالا رفتن از ارتفاع و ایستادن بر فراز غارها، تجربه‌ی جذابی است که نباید از دست بدهید. از این بالا می‌توانید چشم‌اندازهایی ۳۶۰ درجه و نفس‌گیر از مناظر اطراف را تماشا کنید. برای رسیدن به بالای غارها باید ۱۲۳۷ پله را بالا بروید از جایی که رد پای بودا مشخص شده است. شاید سخت به نظر برسد ولی ارزشش را دارد که زحمت بکشید و خود را به آن بالا برسانید تا چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از دریای آندامان و سایر جزایر اطراف ببینید.

معبد Wat Kaew Korawaram

معبد Wat Kaew Korawaram

  • آدرس: 8/7 Maharaj Rd, Tambon Pak Nam, Amphoe Mueang Krabi, Chang Wat Krabi 81000, Thailand
  • مدت بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۹ دقیقه با ماشین

معبد Wat Kaew Korawaram یک معبد بزرگ بودایی بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر کرابی است. برای رسیدن به آن باید از پلکانی بالا بروید که شما را درست به بالاترین نقطه می‌برد. بر فراز تپه، محوطه‌ی وسیعی قرار دارد که معبد در آنجا واقع شده است. برخلاف سایر معبدهای تایلندی که با رنگ قرمز و طلایی تزیین شده‌اند، این معبد دیوارهایی سفید و بامی با کاشی‌های آبی دارد. دیوارهای معبد را با نقاشی‌های زیبا و آثار مذهبی تزیین کرده‌اند. فروشگاه سوغات و تعدادی غرفه‌ی فروش غذا در بیرون از معبد وجود دارد که می‌توانید بعد از بالا رفتن از پله‌ها، در این غذاخوری‌ها استراحت کنید.

پیشنهاد ناهار

غذا محلی کرابی تایلند

غذا خوردن در رستوران‌های کرابی، تجربه‌ای منحصربه فرد است که نباید از دست بدهید. در این رستوران‌ها، طعم غذاهای تایلندی و بهترین غذاهای دریایی را در سواحل دیدنی امتحان خواهید کرد. متذکر می‌شویم که در این برنامه سفر و از آنجا که ممکن است به سواحل مختلف برویم امکان معرفی رستوران‌ها کم خواهد بود و به همین منظور در بازدید از این مناطق باید به دکه‌های محلی مراجعه کرد که بی‌شک جذابیت آن بیشتر خواهد بود.

رستوران مستر کرابی (Mr. Krab-i)

رستوران مستر کرابی (Mr. Krab-i)

رستوران مستر کرابی رستورانی است که در بین گردشگران و هم در میان اهالی شهر، محبوبیت دارد و این محبوبیت به خاطر غذای عالی، سرویس‌دهی شخصی و فضایی آرام و دنج است. این رستوران برای یک زوج ایتالیایی تایلندی است و منوی آن هم ترکیبی از بهترین غذاهای تایلندی و ایتالیایی را عرضه می‌کند. از غذاهای دریایی و لذیذ تایلندی گرفته تا پیتزاها و پاستاهای متنوع و برگرهای اروپایی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. این رستوران وعده‌های غذایی مفصل و یک منوی کامل از انواع نوشیدنی دارد. موسیقی ملایم، فضایی نورپردازی شده و زیبا و تابلوهای دیدنی روی دیوار، رستوران را به محیطی گرم و زیبا برای غذا خوردن تبدیل کرده است.

رستوران Gecko Cabane

رستوران Gecko Cabane

رستوران Gecko Cabane، آشپزی ترکیبی آسیایی و اروپایی را در دکوراسیونی جذاب، ارائه می‌کند. سالن غذاخوری این رستوران بسیار زیبا و مجلل است؛ دیوارهای سبز، رومیزی‌های توری، وسایل چوبی و گلدان‌های سرسبزی دارد. از چیکن برگر گرفته تا انواع استیک و کاری و غذای دریایی در منوی این رستوران دیده می‌شود. مهمانان این رستوران می‌توانند میزان ادویه‌ی غذای خود را انتخاب کنند. در نتیجه این رستوران برای گردشگرانی مناسب است که نمی‌توانند غذاهای پرادویه‌ی تایلندی را بخورند و مطابق با ذائقه‌ی خود، غذای مورد نظر را با میزان ادویه‌ی مطلوب، سفارش می‌دهند.

ارتفاعات کائو کاناب نام (Khao Khanab Nam)

ارتفاعات کائو کاناب نام (Khao Khanab Nam)

  • آدرس: Khlong Prasong, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

ارتفاعات کائو کاناب نام یکی از متمایزترین لندمارک‌های کرابی است؛ مجموعه‌ای از کوه‌هایی که در طرف دیگر خلیج قرار گرفته‌اند. پوشش گیاهی پراکنده، رنگ قهوه‌ای کوه‌ها و آبی بی‌کران اقیانوس در کنار هم، منظره‌ای زیبا و رنگارنگ ایجاد می کنند. بر فراز این دو کوه، هزارتویی از غارها قرار گرفته است. قدمت این غارها که از استالاکتیت و استالاگمیت‌ها تشکیل شده‌اند به دوران پیش از تاریخ برمی‌گردد. البته این زیبایی طبیعی، جنبه‌ی دیگری هم دارد. تا به حال بارها اسکلت انسانی در این غارها پیدا شده است. عده‌ای بر این باورند که این اسکلت‌ها متعلق به مسافرانی است که توسط دزدان دریایی به دام افتاده‌اند و برخی دیگر عقیده دارند که این اسکلت‌ها بقایای اجسادی است که با جریان سیل به این منطقه آمده‌اند. از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به کوه‌نوردی اشاره کرد. بر فراز کوه می‌توانید چشم‌اندازهای بسیار جذابی از اطراف را ببینید. غواصی در آب‌های زلال و بدون صخره‌ی این منطقه از دیگر فعالیت‌های محبوب گردشگران است.

جزیره‌ی کو کلانگ (Koh Klang)

جزیره‌ی کو کلانگ (Koh Klang)

  • آدرس: Klong Prasong SundistrictKrabi Town, Thailand
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با قایق

برخلاف سایر جزیره‌ها جزیره‌ی کو کلانگ سواحل شنی سفید ندارد در عوض یک جزیره‌ی ماهیگیری ساده است که در آن اهالی منطقه سبک زندگی ساده و سنتی خود را دنبال می‌کنند. این جزیره بیش از ۱۰۰ سال است که مسکونی شده و حدود ۵ هزار نفر در اینجا دائما سکونت دارند. بیشتر آنها به شغل ماهیگیری و کاشت برنج اشتغال دارند. در این جزیره بدون اینکه مجبور باشید به نقاط دورافتاده سفر کنید، می‌توانید زندگی بومی اهالی منطقه را تماشا کنید. این جزیره فقط پنج دقیقه با قایق از شهر کرابی فاصله دارد.

روز دوم

پارک جنگلی تانگ تیائو (Thung Teao Forest Natural Park)

پارک جنگلی تانگ تیائو (Thung Teao Forest Natural Park)

  • آدرس: Thailand , Thung Teao Forest Natural Park
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت بازدید: ۲ ساعت

استخرهای زمردین این پارک زیبا، یکی از بهترین جاهای دیدنی کرابی است. چشم‌اندازهای بی‌نهایت و زیبایی افسانه‌ای پارک جنگلی تانگ تیائو، توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. درختان بلند با رنگ سبز تیره، دریاچه‌های زمردین و حیات وحش بی‌نظیر، آبشارهای فوق‌العاده تنها گوشه‌ی کوچکی از زیبایی‌های این پارک دیدنی است.

البته این پارک با همه‌ی این زیبایی‌هایی که دارد طبیعی است که بسیار شلوغ و پرطرفدار باشد. عکاسان و دوستداران طبیعت حتما در سفر به کرابی برای بازدید از این پارک وقت می‌گذارند. بهترین منظره‌ها برای عکاسی و نقاشی در این پارک منتظر حضور شما است. علاوه بر لذت بردن از عکاسی و ثبت تصاویر فوق‌العاده، جاذبه‌های تفریحی فراوانی در این پارک وجود دارد. شنا و غواصی در دریچه‌های زمردین یکی از جذاب‌ترین تفریحات مردم در این پارک است که در جاذبه بعدی به آن اشاره می‌کنیم.

استخر زمردین (Emerald Pool)

استخر زمردین (Emerald Pool)

  • آدرس: หมู่ที่ 2 Tambon Khlong Thom Nuea, Amphoe Khlong Thom, Chang Wat Krabi 81120, Thailand
  • زمان بازدید: ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • مدت بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: در جنگل تانگ تیائو قرار دارد

استخر زمردین یکی از جاذبه‌های منحصربهفرد کرابی است که در پارک جنگلی طبیعی تانگ تائو قرار گرفته است. طبیعت اطراف این استخر بهترین منطقه برای دیدن گونه‌های گیاهی و حیوانات عجیب و غریب و کمیاب است. در بازدید از این جاذبه کسانیکه به شنا علاقه دارند می‌توانند لحظات مهیج و خاصی را تجربه کنند و در این استخر طبیعی و دیدنی‌های آن لذت ببرند.

چشمه‌های آب گرم کلانگ تام (Klong Thom Hot Springs)

چشمه‌های آب گرم کلانگ تام (Klong Thom Hot Springs)

  • آدرس: Ban Bang Khram, Khlong Thom, Thailand
  • زمان بازدید: ۷ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • مدت بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۴۵ دقیقه با ماشین

چشمه‌های آب گرم کلانگ تام، گردشگران زیادی را به منظور بهره‌مندی از خواص درمانی آب، به سوی خود می‌کشاند. آب گرم چشمه در طی سالیان دراز، صخره‌های دیدنی اطراف را صیقل داده و محیطی دیدنی ایجاد کرده است. این چشمه‌ها دارای خواص درمانی فوق‌العاده به خصوص برای بیماری‌های پوستی است. علاوه بر این، محیط سرسبز اطراف باعث شده که محلی خوبی برای فرار از شلوغی و ازدحام شهر و آرام گرفتن در دل طبیعت باشد.

حتی در گرم‌ترین روزهای سال، دمای آب به ۴۲ تا ۴۳ درجه سانتیگراد می‌رسد. البته جریان‌های آب سرد نیز در نزدیکی این چشمه‌ها جریان دارد. این منطقه به پارک جنگلی تانگ تیائو نزدیک است. بر چشمه‌های آب گرم درمانی، آنچه که این منطقه را در بین گردشگران و اهالی کرابی محبوب کرده است، طبیعت زیبای اطراف چشمه‌ها است.

جزیره کو لانتا (Koh Lanta)

جزیره کو لانتا (Koh Lanta)

  • آدرس: koh lanta island
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت بازدید: بین ۳ تا ۴ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه با ماشین – این مسیر با قایق فاصله کمتری دارد.

اسکله‌های چوبی و قدیمی این منطقه بهترین جا برای یک گشت و گذار عصرانه است. کوه لانتا در کرابی، بهشتی زمینی است که مجذوب آرامش، زیبایی و سکون آن می‌شوید. این منطقه دو ساعت تا کرابی فاصله دارد. درآنجا می‌توانید در مهمان‌خانه‌های دنج یا ریزورت‌های تفریحی اقامت کنید و از لحظات آرام و محیط دنج اطراف‌تان لذت ببرید. این منطقه با وسعتی حدود ۲۰ کیلومتر، انگار از دنیای دیگری پا به دنیای ما گذاشته و آرامش و صلح، زبان رسمی آن است. علاوه بر دنج بودن و آرامش خاصی که دارد، زیبایی سحرانگیز مناظر طبیعی، مهم‌ترین دلیل گردشگران برای سفر به این منطقه است. در این منطقه، کلاس‌های غواصی زیادی برپا می‌شود. می‌توانید در این کلاس‌ها شرکت کنید و هم‌زمان با یادگرفتن مهارت جدید، دنیای رنگارنگ و سحرانگیز زیر آب را تماشا کنید. از آنجایی که این منطقه زیاد توریستی نیست، می‌توانید لحظات آرامش و تنهایی را در مکانی بسیار دنج تجربه کنید.

روز سوم

ساحل آئو نانگ (Ao Nang)

ساحل آئو نانگ (Ao Nang)

  • آدرس: Ao Nang, Krabi Town 81000, Thailand
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت بازدید: ۳ ساعت

ساحل آئو نانگ البته زیباترین ساحل منطقه نیست. اگر به دنبال ساحل شنی سفید و آب‌های فیروزه‌ای هستید، بهتر است ساحل ریلی را انتخاب کنید که در جاذبه بعدی به آن اشاره می‌کنیم؛ اما اگر می خواهید ساحلی پرهیجان و پرجنب و جوش را ببینید حال و هوای این ساحل را از دست ندهید. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در این منطقه وجود دارند که در آنها می‌توانید  بهترین غذاهای بومی و بین‌المللی را نوش جان کنید. علاوه بر این، در این منطقه برگزارکنندگان تور حضور دارند که معمولا قیمت آنها از بسیاری از مناطق دیگر بهتر است.

پیشنهاد رستوران

رستوران آشپزخانه جنگلی (Jungle Kitchen)

رستوران آشپزخانه جنگلی (Jungle Kitchen)

رستوران آشپزخانه جنگلی جزو بهترین رستوران‌های منطقه‌ی Ao Nang است. از دلایل محبوبیت این رستوران می‌توان به قیمت مناسب، ارائه‌ی بهترین و باکیفیت‌ترین غذاهای تایلندی و خدمات دوستانه‌ی کارکنان اشاره کرد. این رستوران در جاده‌ی اصلی منتهی به شهر کرابی در بخش جنوب Ao Nang قرار دارد. فاصله‌ی آن از ساحل ۱/۵ کیلومتر و تا مسجد Ao Nang پانصد متر است. حال و هوای سنتی رستوران فضای گرم و دنجی که دارد از دلایل محبوبیت آن است.

منوی رستوران بیشتر شامل غذاهای اصلی تایلندی محلی است که همگی با تازه‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شوند. انواع نودل، سالاد، خوراک و سایر غذاهای تایلندی در منوی رستوران دیده می‌شود. فضای کوچک رستوران باعث شده که غالبا شلوغ باشد به خصوص برای وعده‌ی شام.

رستوران لست فیشرمن (Last Fisherman)

رستوران لست فیشرمن (Last Fisherman)

در رستوران لست فیشرمن، رویای استوایی شما به حقیقت می‌پیوند. رستوران در ساحل مشهور Ao Nang در قسمت‌های جنوبی آن قرار دارد و با متریال‌های طبیعی تزیین شده است. اگر می‌خواهید زیر سایه‌ی درختان نخل در ساحلی دیدنی غذا بخورید، بدون شک باید این رستوران را انتخاب کنید. این رستوران نه تنها دکوراسیونی جذاب دارد، بلکه غذاهای فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند. از محبوب‌ترین غذاهای تایلندی گرفته تا اسنک‌های غربی و انواع کباب. منوی نوشیدنی‌های رستوران هم قابل توجه است. بیشتر رستوران، فضای باز است و تعداد کمی از میز و صندلی‌های آن در کلبه‌های ساحلی قرار گرفته‌اند. تقریبا ۲۵ میز چوبی در فضای ساحل بین درختان در فضایی زیبا قرار گرفته‌اند. فضای رستوران بسیار دنج و گرم است و کارکنان آن به گرمی از مهمانان پذیرایی می‌کنند و خدمات عالی و دوستانه به مهمانان عرضه می‌شود.

غارها و سواحل ریلی (Railay Beach)

غارها و سواحل ریلی (Railay Beach)

  • آدرس: Railay Beach
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت بازدید: ۴ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲۸ دقیقه با ماشین

غارهای سنگی پنهان در سواحل ریلی، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی است که در کرابی می‌توانید بازدید کنید. سواحل شنی سفید و درخشان، چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده، آفتاب درخشان، آب‌های زلال و آب و هوای استوایی در ساحل ریلی آن را به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در تایلند تبدیل کرده است. البته همه‌ی مواردی که نام بردیم، تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های طبیعت در این منطقه است. صخره‌های بلند و غارهای دیدنی بخش دیگری از طبیعت بی‌نظیر این منطقه را تشکیل می‌دهد. البته این غار فقط از طریق قایق قابل دسترسی است. این جزیره با وجود همه‌ی این زیبایی‌ها، هنوز حال و هوای بکر و دنج خود را حفظ کرده است. آنچه که این منطقه را متمایز و دیدنی می‌کند، همین دنج بودن و غارهای سنگ آهکی است.

ساحل فرا نانگ (Phra Nang Beach)

ساحل فرا نانگ (Phra Nang Beach)

  • آدرس: Ao Nang, Krabi Town, Thailand
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت بازدید: ۳ تا ۴ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه پیاده روی

ساحل فرانانگ یکی از ده ساحل زیبای دنیا است و مقصدی است که در سفر به تایلند نباید بازدید از آن را از دست بدهید. اینجا فقط ۲۰ دقیقه تا ساحل آئو نانگ و ۸ دقیقه تا سواحلی ریلی فاصله دارد. زیبایی فوق‌العاده‌ی مناظر اطراف و فرصت‌بی‌نظیر برای شنا از دلایل جذابیت این ساحل برای گردشگران است. سواحل شنی سفید و صخره‌های بلند و دیدنی در دو طرف ساحل از ویژگی‌های ظاهری ساحل است.

روز چهارم

در روز چهارم قصد داریم به ۳ جزیره رویایی که دیدن آن‌ها و گشت و گذار در آن‌ها تا همیشه در خاطر شما باقی می‌ماند را تجربه کنیم؛  با توجه به زمانبندی و راهنمایی‌های تور لیدر خود باید به هر یک از این جزایر سر زد؛ همچنان همراه ما باشید.

جزایر فی فی (Phi Phi Islands)

جزایر فی فی

  • آدرس: Krabi Province
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت بازدید: ۳ تا ۴ ساعت

جزایر فی فی احتمالا تصاویر زیبای این جزیره‌ی بهشتی را در فیلم‌های مختلفی دیده‌اید از جمله فیلم ساحل محصول سال ۲۰۰۰ با بازیگری لئوناردو دیکاپریو. این جزایر ۴۵ دقیقه با قایق از کرابی فاصله دارند. فقط یکی از این دو جزیره مسکونی است. بسیاری از گردشگران برای اینکه با اهالی بومی منطقه و سبک زندگی آنها آشنا شوند، جزیره‌ی مسکونی یعنی فی فی دون را برای سفر انتخاب می‌کنند. این بهشت استوایی را بیش از هر چیز به خاطر آب‌های فیروزه‌ای و سواحل بکر و دنج می‌شناسند.

کوه هونگ (Koh Hong)

کوه هونگ (Koh Hong)

  • آدرس: Thailand
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت بازدید: ۳ تا ۴ ساعت

جزیره کوه‌‌ هونگ یکی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک کرابی است. در این جزیره کافی است تنها یک جا فقط بر روی شن‌های طلایی به تماشای امواج دریا بنشینید، تا تمام استرس‌ها و روزمرگی‌هایتان از یادتان برود. در این جزیره همچنین می‌توانید از شنا، قایق‌سواری، کایاک‌سواری، غواصی، حمام آفتاب، پیاده‌روی، پیک‌نیک و ماهیگیری لذت ببرید.

کوه پودا (Koh Poda)

کوه پودا (Koh Poda)

  • آدرس: Thailand
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت بازدید: ۳ تا ۴ ساعت

کوه پودا جزیره‌ای کوچک در کرابی و یکی از محبوب‌ترین نقاط در تایلند است. دور تا دور این جزیره کوچک را سواحل شنی سفید‌رنگ و درون آن را درختان نخل و صنوبر پر کرده‌اند، به‌طوری‌که جای جای آن مانند یک بهشت رویایی به نظر می‌رسد.

برنامه سفر کرابی

پس از سفری ۴ روزه در کرابی به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که کرابی به غیر از جزیره‌ها و سواحل درخشان دارای مراکز خرید بسیار عالی است که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به آنجا برویم و سوغاتی‌های خود را از آن‌ها تهیه کنیم و همچنین از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه