آخرین توصیه ها برای سفر به روسیه برای جام جهانی 2018

امید جعفری
امید جعفری سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
آخرین توصیه ها برای سفر به روسیه برای جام جهانی 2018

قبل از اینکه چمدان‌هایتان را به مقصد روسیه و جام جهانی 2018 ببندید، لازم است که به چند نکته اساسی و مهم در مورد ورود و خروج به کشور روسیه و همچنین طول مدت اقامت خودتان دقت کنید.

با نزدیک شدن به موعد برگزاری جام جهانی 2018 در کشور روسیه، شور و شوق هواداران فوتبال در سراسر دنیا افزایش می‌یابد. این بیست و یکمین جام جهانی است که امسال به میزبانی کشور نارنجی‌پوش‌ این بازی‌ها، روسیه برگزار می‌شود. این کشور سابقا به داشتن قوانین سخت‌گیرانه در مورد ویزا مشهور بود، اما در سال‌های اخیر بر اثر اعتراض‌های گسترده بوروکراتیک، این قوانین تا حدودی متعادل‌تر شده‌اند.

شهرهای برگزارکننده بازی‌ها، مسکو، سن ‌پترزبورگ، کازان، سوچی، ولگوگراد، یکاترینبورگ، نیژنی نووگورود، روستوف نا دونو، سارانسک هستند و گردشگران در صورت داشتن ملزومات مربوط به کشور روسیه و مسابقات جام جهانی، به راحتی می‌توانند یک ماه از برگزاری این مسابقات لذت ببرند.

وزارت ارتباطات و تلکام روسیه امسال مفهوم جدیدی با عنوان کارت شناسه طرفداری (Fan–ID) معرفی کرده است که می‌تواند به عنوان کارت شناسایی، ویزای ورود و خروج به کشور روسیه عمل کند. نکاتی در مورد این ویزا الکترونیکی وجود دارد که لازم است بدانید:

  • کارت مهاجرت الکترونیکی در هنگام کنترل پاسپورت برای شما ساخته شده است که هنگام رسیدن به روسیه باید امضا شود. این کارت دارای دو نسخه یکسان است که یکی در هنگام ورود شما توسط مأمورین سفارت گرفته می‌شود و دیگری باید همراه شما تا زمان خروج از کشور به همراه ویزا نگه‌داری شود.
  • شما تا ۲۴ ساعت بعد از ورود به روسیه، باید خودتان را به شهر مقصد برسانید.
  • همیشه گذرنامه را به همراه خودتان داشته باشید.
  • وسایل حمل و نقل عمومی مخصوص برای معلولین در روسیه وجود ندارد.
  • خودتان را قبل از سفر حتما بیمه مسافرتی کنید، زیرا که بیمه‌هایی غیر از بیمه خود کشور روسیه، در این کشور معتبر نیست.

جام جهانی 2018

اگر شما مجبور هستید داروی خاصی را در طول روز مصرف کنید، حتما به همراه خودتان نسخه تائید شده پزشک را داشته باشید. داروهایی همانند باربیاتور، سیبوترامین، استروئید انابولیک، آندروژن، ضد دردها، داروهای ضدافسردگی و داروهایی که در آن‌ها ترکیبات کدئین وجود دارد، جزء محدودیت‌های سفر شما به روسیه است و بدون داشتن مجوز مصرف توسط پزشک از ورود آن‌ها به خاک روسیه جلوگیری می‌شود.

اگر می‌خواهید وسیله‌ای را به همراه خودتان داشته باشید که ارزش تاریخی دارد، حتما باید هنگام ورود و خروج از روسیه، مجوز حمل آن را داشته باشید. این مجوز را می‌توانید از اداره میراث فرهنگی روسیه کسب کنید؛ اما اگر بدون مجوز شما را با یک شی عتیقه دستگیر کنند، جرم شما زندان خواهد بود.

همه بازدیدکنندگان باید مراقب درهای ورودی و خروجی استادیوم‌ها باشند. مسلما ازدحام زیادی در هنگام ورود و مخصوصا خروج در این قسمت‌ها وجود خواهد داشت. به همه تماشاگران توصیه شده است که هنگام عبور از تقاطع و گذرگاه‌های ماشین‌رو دقت لازم را داشته باشند. احتمال می‌رود که در طول برگزاری مسابقات، کمبود اتاق‌های قابل رزرو در روسیه به وجود آید، پس قبل از سفر برای خودتان هتل و محل اقامت در شهر میزبان خودتان مشخص کنید.

در همه مکان‌های عمومی برای شما اینترنت وای‌فای عمومی در دسترس خواهد بود. هر چند در اخبار کجارو داشتیم که برای جلوگیری از سرقت اطلاعات توسط هکرهای ماهر روسی، توصیه شده برای کارهایی همانند پرداخت‌های بانکی از اینترنت سیم‌کارت استفاده نمایید. همچنین لطفا سفر خودتان را به آخرین لحظه موکول نکنید. پرواز ممکن است تأخیر داشته باشد، ولی هر یک از گیت‌های ورود و خروج از شما وقت زیادی خواهد گرفت.

قبل خروج از کشور، حتما نرم‌افزارهای لازم برای گوشی خودتان اعم از مترجم، مسیریاب، پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای مخصوص جام جهانی را نصب کنید، چرا که برخی از نرم‌افزارها امکان دسترسی در خاک روسیه را ندارند. شما می‌توانید از اپلیکیشن Welcome2018 به عنوان یک خبررسان رسمی بازی‌ها استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما وضعیت استادیوم، ترافیک و جایگاه‌های حمل و نقل عمومی را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه